Haluatko tulla haudatuksi omissa vaatteissa esim kävelypuvussa?
Kommentit (101)
Vierailija kirjoitti:
Minulla ovat jo sekä arkkuvaate että uurna valmiina. Puinen tuhkauurna ei paljoa maksa eBayssa jos ei ihan tyhjää maitopurkkia tai peltistä lelsirasiaa halua käyttää tuhkauurnanaan.
Tarpeeksi isoa maitopurkkia ei taida ollakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama. Enhän minä sitä tiedä. Tuhkaus toivon.
Onko se ihan sama? Vaikka sinut tuhkattaisiinkin, sinulle on hankittava arkku jonka kuolinpesä maksaa. Hautaustoimisto haluaa tietenkin veloittaa hautavaatteista (niitä on mm. Ristomatti Ratian suunnittelemia!), mutta omaisesi päättävät. Hautaustoimistossa ruumiisi puetaan, ja vaatteet leikataan selästä auki, jotta ne olisi helpompi pukea.
Onko sun lääkkeet lopussa? Kuulostat 13-vuotiaalta, joka ekan kerran ikinä miettii näitä.
Mä oon 60 ja haudannut suurimman osan suvustani.
Mä haluan päälle mun latex catsuiten. Siinäpä on ihmettelimistä niille ketkä tulevat minua arkkuun kurkkimaan. Siinä on vielä aukot rinnoille niin että ne oikein pullottaa.
Sitäpaitsi vois Pietarikin käydä portilla kuumana ja laskis mut sisään, vaikka välillä oon tehnytkin pikku tuhmuuksia eli syntejä.
Onko se ihan sama? Vaikka sinut tuhkattaisiinkin, sinulle on hankittava arkku jonka kuolinpesä maksaa. Hautaustoimisto haluaa tietenkin veloittaa hautavaatteista (niitä on mm. Ristomatti Ratian suunnittelemia!), mutta omaisesi päättävät. Hautaustoimistossa ruumiisi puetaan, ja vaatteet leikataan selästä auki, jotta ne olisi helpompi pukea.
---
Kenen rahoja sä siellä kuolipesässä kuvittelet olevan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi mielenkiintoista tehdä itselle arkkuvaatteet. Uurnan haluaisin myös tehdä.
Nykyäänhän on kansalaisopistossa kursseja, joissa tehdään noita, arkkuja myös. Tätini mies halusi tehdä arkun, mutta täti kielsi. Sanoi, ettei halua säilöä arkkua nurkissa. Ymmärrän tuonkin.
Tuttuni teki itselleen arkun, joka toimii hänen elinaikanaan kaappina. Ei se ruumisarkulta näytäkään.
Mielestäni loistava idea.
Vaikka ilman vaateita ja koppa kiinni. Se on kiinni maksaako pukemisesta hautaustoimistolle vai pukeeko itse vainajan. Tuhkaukseen ei pukea kannata.
Ei se ole av-mamma eikä mikään, joka ei mene hautaan tunikassa ja legginsseissä. Mieluiten Tokmannilta tai Halpa-Hallista ostetuissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama muut vaatteet mutta villasukat jalkaan!
Entä jos polttohaudataan? Tarvitseeko silloin villasukkia?
Haluatko mennä uuniin paljain jaloin?
Eikö villasukat jalassa tule liian lämmin tuossa vaiheessa?
Kyllä. Siksi suosittelen asbestivuorattua arkkua.
Vierailija kirjoitti:
Minä haluan tulla haudatuksi Munsalan kansallispuvussa. Jos vain löydän jonkun, joka tekisi minulle sellaisen.
Mahdollisimman kalliissa, jotta ahneille sukulaisille ei jää mitään perittävää hautauskulujen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
sama se, pukekoot tai olkoot vaikka pukematta. Jos en eläissäni piittää siitä, miltä näytän, niin kuoltua vielä vähemmän
Pukeminen maksaa aina. Lasku menee kuolinpesälle.
Kuule märkämuna, vainajan voivat omaiset itse pukea ja arkuttaa. Arkun voi tehdä itse ja kuljettaa siistissä pakussa hautuumaan/krematorion kylmiöön.
Ainut tietämäsi tapa ei ole ainut oikea. Mutta sulta peukalokädeltä ei muu onnistu.
Haista sinä paska. Kuinka monta kuollutta sinä olet arkuttanut ja haudannut omin käsin? Onko sinulla oma krematoriokin?
Riittääkö yksi? Kaikki sanomani on totta. Lue hautauslaki. Ei ole pakko tulla hautaustoimiston ryöväämäksi. Halvin arkku maksaa lähes tonnin. Kuljetukset monta sataa. Vaatteet voi olla omat. Vainajan nostelu on se haastavin juttu. Tahtoo olla aika rentona hän. Amatööri tarvitsee avustajan ettei satuta itseään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla ovat jo sekä arkkuvaate että uurna valmiina. Puinen tuhkauurna ei paljoa maksa eBayssa jos ei ihan tyhjää maitopurkkia tai peltistä lelsirasiaa halua käyttää tuhkauurnanaan.
Tarpeeksi isoa maitopurkkia ei taida ollakaan.
Ainakaan 130-kiloisen incelin ja puolimetrisen persedildon tuhkille.
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole av-mamma eikä mikään, joka ei mene hautaan tunikassa ja legginsseissä. Mieluiten Tokmannilta tai Halpa-Hallista ostetuissa.
Incelin asusteet onkin jo lueteltu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
sama se, pukekoot tai olkoot vaikka pukematta. Jos en eläissäni piittää siitä, miltä näytän, niin kuoltua vielä vähemmän
Kuule märkämuna, vainajan voivat omaiset itse pukea ja arkuttaa. Arkun voi tehdä itse ja kuljettaa siistissä pakussa hautuumaan/krematorion kylmiöön.
Ainut tietämäsi tapa ei ole ainut oikea. Mutta sulta peukalokädeltä ei muu onnistu.
Haista sinä paska. Kuinka monta kuollutta sinä olet arkuttanut ja haudannut omin käsin? Onko sinulla oma krematoriokin?
Riittääkö yksi? Kaikki sanomani on totta. Lue hautauslaki. Ei ole pakko tulla hautaustoimiston ryöväämäksi. Ha
Hauturi pistää nyt korkin kiinni. Huomenna on työpäivä.
Vierailija kirjoitti:
Haluan. Mutta kun lapseni kuoli, en tullut ajatelleeksi hänen omia vaatteitaan vaan otin vastaan hautaustoimiston tarjouksen että hänet puetaan arkkuvaatteeseen, vaikka vainajan näyttöä ei voitukaan järjestää. Muistaakseni se arkkuvaate maksoi 50e.
Miettikää nyt saatana vähän mitä tänne kirjoitatte.
Me kaikki joskus kuollaan, se ei ole pelkästään sinun ja lapsesi yksinoikeus, eli eiköhän me saada ihan itse päättää mitä huumoria halutaan kuolemastamme viljellä.
Heitetään mereen punnus jaloissa. Tuhkana tietysti paras.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riittääkö yksi? Kaikki sanomani on totta. Lue hautauslaki. Ei ole pakko tulla hautaustoimiston ryöväämäksi. Ha
Oletko sinä niitä mattokäärömiehiä? Vai suositko mieluummin painot jalassa mereen -metodia? Ilmaisustasi päätellen olet rautainen ruumiinhävittämisen ammattilainen. Kerro ihmeessä lisää säästövinkkejäsi, ettemme suotta tuhlaa rahojamme hautaustoimistojen palveluihin!
Koko elämä päättyy kasaksi tuhkaa. Siinä se.
Oliko tämä nyt sitä lupaamaasi valistusta? Antamasi ilmainen näyte ei oikein vakuuttanut, joten joudun valitsemaan toisen hautaustoimiston. Kiitos näkemiin.