Olen yksinhuoltajaäiti, joka kantaa vastuun lapsistaan
Samalla kun lasten isä on mennyt elämässään eteenpän ja perustanut perheen. Hän ei suostu maksamaan elatusapua yhteisistä lapsistamme.
Minä yksinhuoltajaäitinä kannan kuitenkin häpeän ja vastuun, ja olen monien mielestä yhteiskunnan tuilla elävä nainen (vaikka käyn töissä) ja joka kelpaa monelle vain sek siseuraksi.
Mietin, miksi meitä halveksitaan niin paljon? Onko se naisvihaa? Tarve projisoida miehen vastuuttomuus naiseen?
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on nimenomaan naisvihaa. Samoin kuin daddy issues-ilmaisulla syytetään tytärtä siitä, että tällä oli huono isä.
Sieltä sellaiset uhriutumiset. Tämän takia kannattaa vältellä naisia, joiden isä ollut kuvioissa. Itsekkäitä lellipentuja, jotka eivät selviä ilman miestä, mutta eivät myöskään osaa arvostaa muita. Narsisteja.
Kukakohan täällä nyt uhriutui 😂
On näitä tuuliviirejä jotka luulee omiin ongelmiinsa ratkaisun olevan vaihtamalla aina uuteen näytelmään niin kauan kunnes saatavavilla uusia yrittäjiä on, elikä näyttämö teatterissa vaan muuttuu ja ongelmat pysyvät samoina.
Minulla on työkaveri, jonka kuulin jättäneen naisen ja lapsen kokonaan jo naisen ollessa raskaana. Ei halunnut lasta. Lapsi on jo teini. Tällä miehellä on vaimo ja kaksi pientä lasta. Ilmeisesti näille löytyy ymmärtäjiä.
Itse en ymmärrä miten joku voi tuolla lailla kostaa jopa omalle lapselleen sen, että ei halunnut isäksi vielä silloin?
No nyt on korkea aika tehdä siihen sopimukseen muutos. Varaa aika jo tänään!