Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Outoa että italialaiset syövät aamukahvin kanssa makeita leivonnaisia

Vierailija
23.01.2025 |

Täällä Italiassa ei voi mennä aamulla kahvilaan syömään kunnon sämppäriä vaan kaikkialla suolaisin aamupala on croisant. Muut vaihtoehdot ovat erilaisia pullia ja leivoksia.

Olen joutunut ostamaan asuntooni kaupasta sämpylät ja leikkeleet aina edellisenä päivänä. Tykkäisin käydä aamukahvilla kahvilassa.

Kommentit (64)

Vierailija
61/64 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ihmetyttää italialaisten hoikkuus tuon kaiken leivonnaisten ja pastan syönnin jälkeen. Itselläni viikon Italian reissu kerryttää aina kilon verran painoa.

Eivät espanjalaisetkaan ole lihavia vaikka vetävät aamiaisella suklaaseen dipattuja churroja eivätkä ne paellat ja vastaavat taatusti menisi läpi suomalaisista gestápo-ravintosuosituksista joiden mukaan saisi syödä korkenintaan tofua ja perunankuoria.

Vierailija
62/64 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä me täällä Milanossa aloitamme aamut ihan täytetyllä patongilla, jonka leipomosta/kahvilasta ostamme.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/64 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua ihmetyttää italialaisten hoikkuus tuon kaiken leivonnaisten ja pastan syönnin jälkeen. Itselläni viikon Italian reissu kerryttää aina kilon verran painoa.

He kävelevät paljon?

Taitavat Italiassa ainakin syödä pienempiä annoskokoja kuin me suomalaiset, eivät hotki nopeasti ruokaansa ja pitävät päivälläkin kunnon lounastauon. Italiassa  syödään aterioilla myös paljon kasviksia ja meren antimia, ruuan laitossa käytetään öljyjä.  Kyllä Italiassakin osa ihmisistä tarkkailee painoaan ja säännöstelee syömistään ja ylipaino-ongelmiakin varmasti esiintyy.

Vierailija
64/64 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja silti ovat laihoja, suomalaiset taas kauheita pulleroita vaikka kaurapuuroa vetävätkin.

Juurikin sen kaurapuuron syystä siinä on paljon kaloreita.