Ihmiset eivät enää auta toisiaan
Kommentit (89)
Vierailija kirjoitti:
Tiedän tapauksen missä erään auttamista tai sen puuttumista on ihmetelty oikein urakalla. Miksi oikeasti ihmeteltäisiin jonkun ihmisen auttamattomuutta, jos ei Ile esittää selkeitä tilanteita missä voisi olettaa että pitäisi auttaa jotain, mutta ei auta. Toisinsanoen onko jollain isompi velvollisuus olla ystävällinen ja avulias enemmön kun jollain toisella?
Hurjaa eriarvoisuutta siinä, että mitä henkilö saa tehdä / käyttäytyä. Toiset saa tehdä mitä lystää, ei joudu kantamaan vastuuta. Toiset tekee pienen virheen niin joutuu kärsimään koko elämänsä.
En halua auttaa muita koska yhteiskunta on paskaa ja kanssaihmiset on tyhmiä.
Minä en apua tarvitse ja vanhana jos tarvitsen apua niin tapan itseni.
Just tulin töistä ja kaupan edessä vanha nainen liukastui ja kaatui. Valitti kipua jalassa ja selässä ja oli ihan kalpea kasvoiltaan. En yrittänytkään nostaa ylös, koska epäilin lonkan tai reisiluun murtumaa. Paikalle tuli muitakin ohikulkijoita. Nuori nainen soitti 112:een ja mm-taustainen teinipoika riisui takkinsa ja laittoi vanhuksen pään alle. Pidin vanhusta kädestä ja kotin rauhoitella. Tarkkailin myös, että ei menetä tajuntaansa. Ambulanssi lopulta tuli ja vei vanhuksen varmaankin päivystykseen.
Edelleenkin autetaan. Ihmisten pitää vaan huomata, että joku tarvii apua.
Juuri edellispäivänä vein eräälle vanhemmalle rouvalle hänen hanskansa, jonka huomaamattaan pudotti ohi kulkiessaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän tapauksen missä erään auttamista tai sen puuttumista on ihmetelty oikein urakalla. Miksi oikeasti ihmeteltäisiin jonkun ihmisen auttamattomuutta, jos ei Ile esittää selkeitä tilanteita missä voisi olettaa että pitäisi auttaa jotain, mutta ei auta. Toisinsanoen onko jollain isompi velvollisuus olla ystävällinen ja avulias enemmön kun jollain toisella?
Hurjaa eriarvoisuutta siinä, että mitä henkilö saa tehdä / käyttäytyä. Toiset saa tehdä mitä lystää, ei joudu kantamaan vastuuta. Toiset tekee pienen virheen niin joutuu kärsimään koko elämänsä.
Hyvin yleistä.
Vierailija kirjoitti:
Pahoittelen jo etukäteen, jos joskus osut kohdalleni ja autan sinua. Minusta auttaminen on kivaa ja siitä tulee itsellekin hyvä mieli.
Vierailija kirjoitti:
Oletko koskaan pyytänyt sitä apua? Vai onko egosi liian iso?
Tämä on hyvä kysymys, jota soisin jokaisen pohtivan. Itse myönnän, että tietyissä asioissa on.
Vierailija kirjoitti:
Tismalleen sama.