Kuinkahan paljon ansiosidonnaisen leikkaus on nopeuttanut työttömäksi jääneiden työhön paluuta
Kommentit (206)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä järkeä on ottaa 200 000 asuntovelkaa, jos voidaan helposti irtisanoa kuukauden päästä.
Loppuelämän ulosotto.
No ensiksi velkainen asunto menee maksujärjestelyn epäonnistuttua huutokauppaan ja jos hinta ei riitä pankille lainan kuittaukseen niin sitten se loppu velka jää maksuun joka tienatusta palkasta.
2400 bruttopalkalla saa ansiosidonnaista 2 kuukautta 1000 netto sitten porrastus ja 800 netto ja toinen porrastus ha 750 netto.
Omistusasuntoon ei saa asumistukea.
Lainat ei ole menoja toimeentulotuessa.
Ja tiedän, koska saan nyt itse 2400 palkan mukaan ansiosidonnaista.
Vierailija kirjoitti:
Hallitus ja ennenkaikkea Satonen on epäonnistunut työllistämistavoitteessaan, joka oli perusta Suomen velkaantumisen pienentymiselle. Eivät voi myöntää omaa epäonnistumistaan, ja velkataakka kasvaa, ja koska rikkailta edelleen halutaan vähentää ( mm.perintöveron poisto), niin jostain rikkaiden saamat edut ja velka pitää kattaa.
Tehdyt toimet ja muutokset tarkastellaan hallituskauden jälkeen ja sitten on arvioinnin aika ei puolivalmista taloakaan tarkisteta loppukäyttöön rakennusvaiheessa.
Vierailija kirjoitti:
Koko vuokra on asumismeno toimeentulotuessa.
Eli vuokralla jää ruokaan 580 netto, mutta omistusasunnossa ei, jos on velkaa.
Tuota 580 ei saa siis automaattisesti tilille vaan vain puuttuva osa muiden tukien jälkeen.
Rahan menetys hidastaa työhön paluuta. Kiva mennä työhaastatteluun kun ei varaa bensaan, tukka leikkaamatta ja epäsiistit vaatteet. Minkä kuvan se antaa haastattelijalle. Säästöt syöty aikoja sitten ja tuet tippuu nopeasti kun työrintama täysin pysähdyksissä. Iso peppupeukku hallitukselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä järkeä on ottaa 200 000 asuntovelkaa, jos voidaan helposti irtisanoa kuukauden päästä.
Loppuelämän ulosotto.
No ensiksi velkainen asunto menee maksujärjestelyn epäonnistuttua huutokauppaan ja jos hinta ei riitä pankille lainan kuittaukseen niin sitten se loppu velka jää maksuun joka tienatusta palkasta.
Alihintaan ei vouti saa myydä .
Vierailija kirjoitti:
Rahan menetys hidastaa työhön paluuta. Kiva mennä työhaastatteluun kun ei varaa bensaan, tukka leikkaamatta ja epäsiistit vaatteet. Minkä kuvan se antaa haastattelijalle. Säästöt syöty aikoja sitten ja tuet tippuu nopeasti kun työrintama täysin pysähdyksissä. Iso peppupeukku hallitukselle.
Minä leikkaan hiukset itse ja laitan nutturalle, letille tai ponnarille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuokralla saa asumistukea ja toimeentulotukea.
Voi voi raukkoja, jotka joutuvat asumaan vuokralla ja vielä tukien varassa. En kehtaisi.
Niin sinä asut vanhassa 1980-luvun rötiskössä ja lapset häpeää.
Minä asun vuokralla 2022 rakennetussa kerrostalokaksiossa, oma sauna asunnossa.
En kävisi taloyhtiö saunassa, luin tutkimusta, että niillä ihmisillä on samat bakteerit.
Voi voi! Luulet näköjään, että muita asumismuotoja ei ole olemassa? Asumme omassa talossa joka ei ole mikään 80-luvun rötiskö ja meillä on kaksi saunaa. Lapset eivät asu enää kotona vaan heilläkin on omat talot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Loppuelämän ulosotto.
Alihintaan ei vouti saa myydä .
Mutta et saa kuitenkaan tuona aikana toimeentulotukea.
Vierailija kirjoitti:
Makoile vaan kotona ei tukan kampaaminen mitään maksa vaatteita monet kirppikset antavat ilmaiseksi tai kolikoilla mitäs sinä teet autolla muutenkaan jos ei ole bensaan varaa nämä selityksesi ovat niin vassarin vakioselityksiä ettei jaksais edes lukea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuokralla saa asumistukea ja toimeentulotukea.
Voi voi raukkoja, jotka joutuvat asumaan vuokralla ja vielä tukien varassa. En kehtaisi.
Niin sinä asut vanhassa 1980-luvun rötiskössä ja lapset häpeää.
Minä asun vuokralla 2022 rakennetussa kerrostalokaksiossa, oma sauna asunnossa.
En kävisi taloyhtiö saunassa, luin tutkimusta, että niillä ihmisillä on samat bakteerit.
Voi voi! Luulet näköjään, että muita asumismuotoja ei ole olemassa? Asumme omassa talossa joka ei ole mikään 80-luvun rötiskö ja meillä on kaksi saunaa. Lapset eivät asu enää kotona vaan heilläkin on omat talot.
Niin, entä sitten. Minun puoliso on ainoa lapsi ja perii omakotitalon ja mökin.
So.
Vaikka muuttaisimme siihen omakotitaloon joskus niin vuokralla asuvat ovat mielestäni ihan yhtä hyviä ihmisiä.
Taidat itse olla narsisti.
Kuka tahansa voi menettää työpaikkansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Makoile vaan kotona ei tukan kampaaminen mitään maksa vaatteita monet kirppikset antavat ilmaiseksi tai kolikoilla mitäs sinä teet autolla muutenkaan jos ei ole bensaan varaa nämä selityksesi ovat niin vassarin vakioselityksiä ettei jaksais edes lukea.
Niin, sinä maksat 595 työmarkkinatuella asumiskulut, auton kulut ja ruoat jne.
Haluan nähdä miten sen teet 🤭.
Onko jo yli vuosi naurettavan sadantuhannen uuden työpaikan lupauksesta? Nyt ollaan jo pahasti pakkasella. Ja tietenkin laitetaan kaikki suhtanteiden piikkiin.
Myös vuokralla asuu ihan hyviä ihmisiä, siivoavat kotinsa joka viikko, eivät juo alkoholia eivätkä polta tupakkaa ja hakevat töitä.
Mutta ilmeisesti se kokoomuus isä on opettanut muuta.
Vierailija kirjoitti:
Kun työttömyystilastoja katsoo, niin näyttää siltä että ansiosidonnaisen leikkaus on hidastanut töiden vastaanottamista ja saanut entistä useammat jäämään työttömiksi.
Miten tässä nyt näin kävi?
Samalla tavalla muuten kävi Englannissa kun leikkasivat sosiaaliturvaa. Hassua että Suomessa seuraukset olivat samanlaiset. Täällähän piti käydä ihan eri tavalla. Ei tätä kukaan olisi voinut arvata 🤷
Onhan se selvä, että jos ihmiset pakotetaan pohjalle, ei sieltä enää helpolla nousta. Ei ole motivaatiotakaan nousta, jos on jo menettänyt kaiken. Suomessakin niin käy kiihtyvällä tahdilla, kun porukkaa ajautuu ulosottoon. Silloin ei enää työnteko kannata vaikka saisikin töitä.
Minä itse asiassa siivoan työttömänä ollessa enemmän kuin töissä ollessa.
En polta tupakkaa enkä juo alkoholia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opettelisitko edes kirjoittamaan oikein . Please . Vai onko liikaa vaadittu.
Vierailija kirjoitti:
Kun tekee 40 h töitä viikossa niin on väsynyt.
Työttömänä ehtii siivota vaikka koko viikon.
Ei yhtään. Ei ne leikkaukset työnantajia kiinnosta eli eivät palkkaa työttömiä yhtään sen helpommin.
Vierailija kirjoitti:
Pesin eilen keittiön ikkunan ja vaihdoin myös uudet verhot.
Siivoan joka päivä jotain työttömänä ollesssa.
Koko vuokra on asumismeno toimeentulotuessa.
Eli vuokralla jää ruokaan 580 netto, mutta omistusasunnossa ei, jos on velkaa.