Tapailemani mies ajaa halvalla ja rumalla autolla
En voi ymmärtää. Muuten kiinnostava, hyvätuloinen ja korkeakoulutettu mies mutta ajelee jollain 10 vuotta vanhalla pikku Kialla, jonka arvo ehkä muutaman tonnin. Miehellä olisi varmasti varaa ostaa vaikkapa joku saksalainen laatuauto mutta haluaa silti kituuttaa ja ajaa huonolla autolla. Mitäköhän tässä voisi olla taustalla, joku sairaalloinen pihiys kenties?
Kommentit (126)
Vierailija kirjoitti:
Tässä se taas nähdään että naisille kulissit on tärkeitä. Velaksi pitäisi ostaa kalliita autoja vain jotta voisi muille esitellä varallisuutta
Tämä itsestään selvää. Nainen kokee nousevan arvonsa miehen omistamisen mukaan. Aivan vtun pikkuporvareita vaikka muuta teeskentelevätkin usein.
Vuosia sitten tiesin erään kovapalkkaisen talousjohtajan joka jostain syystä ajeli ikivanhalla ruosteisella Nissanilla. Vai oliko peräti Datsun XD Naurettavaa itaruutta. Puhumattakaan siitä että kyseinen auto oli valovuosia jäljessä sen aikaisia uudempia autoja turvallisuusnäkökulmasta katsoen.
Ajan 19 vuotta vanhalla autolla. Syitä on useita, mm useimmat viat helppo diagnosoida ja helppo korjata itse, halvat varaosat, halpa ylläpitää, halpa käyttää, halvat verot, luotettava tekniikka, ei mitään ajonhäirintälaitteita, ei mukautuvaa vakionopeudensäädintä, ei sähköistä ohjaustehostinta, eikä mitään muutakaan turhaa nykyaikaista paskaa. Menee paikasta A paikkaan B ja kulkee jopa takaperin.
En tosin pidä autoa statussymbolina, voisin ostaa uuden 60K€ mersun velaksi mutta se olisi typerin ostos ikinä enkä näe mitään järkeä moisessa.
Miehen auto on Porvoon autotehtaan lisenssillä tehty Kian halpiskopio.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole autoa ollenkaan vaikka tienaan melkein 100K. Mitäs siihen sanot
En ole eläessäin nähnyt oikeasti hyvä tuloista, joka ei omista mersua. Kaikenlaisia höpöttäjiä olen kyllä nähnyt
Ja kun et ole nähnyt, niin näin ei voi olla? Kyllä meillä Suomessakin on miljonäärejä, joilla on autona keskiluokkainen menopeli. Tämä on omin silmin nähty. Eivät satsaa autoon, mikäli ei ole tarvetta. Panevat rahansa ihan muuhun.
Panostat laatuun, mutta ostit siltikin rinkeliskodan. :D