Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumppanin etätyö ei miellytä minua.

Vierailija
22.01.2025 |

Koti ei tunnu kodilta vaan jonkun työpaikalta. En tykkää.

Anteeksi avautuninen. Jatkakaa

Kommentit (67)

Vierailija
41/67 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työpaikalle voi poistua kotoa myös ihan itse. 

Suurin osa palstamammoista on pitkäaikaistyöttömiä.

Vierailija
42/67 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo kuitenkin rahaa taloon ettei lokille tule nälkä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/67 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi en ole enää suhteessa, vaan voin rauhassa tehdä töitä kotonani, eikä kukaan pahoita siitä mieltään.

Vierailija
44/67 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi en ole enää suhteessa, vaan voin rauhassa tehdä töitä kotonani, eikä kukaan pahoita siitä mieltään.

Pahoitit monenkin palstalaisen mielen kommentillasi.

Vierailija
45/67 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta niinkuin joku jo kirjoittikin, on siinä toisen etätyössä se miinus, että toinen on aina kotona. Vapaapäivänä olisi kiva, kun saisi olla kerrankin yksin kotona, mutta ei, siinä se toinen pyörii kuulokkeet päässä kotivaatteissaan. Ja jatkuva etätyö tekee toisesta jotenkin vähän homsuisen näköisen. Siis se, kun ei käy missään, niin ei myöskään peseydy yhtä usein ja laahustaa kaiken aikaa niissä kotivaatteissa.  

Se taas riippuu ihmisestä. Mieheni tekee etätöitä muutamia poikkeuksia lukuunottamatta. Hän käy aina aamulla suihkussa, pukeutuu kauluspaitaan tai vähintään siistiin  poolopaitaan ja siisteihin housuihin.  Samoin tekee vapaapäivinä. Ei meistä kumpikaan kulje kotonakaan homsuisen ja epäsiistin näköisenä. Itsekin käyn suihkussa, föönaan hiukseni ja meikkaan kevyesti ja pukeudun johonkin kivaan mekkoon ta siisteihin farkkuihin ja neuleeseen.

Vierailija
46/67 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä h.....vettiä teette kotona? Menkää töihin. 

Mä teen töitä kotoa, etätyö

Vierailija
47/67 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta niinkuin joku jo kirjoittikin, on siinä toisen etätyössä se miinus, että toinen on aina kotona. Vapaapäivänä olisi kiva, kun saisi olla kerrankin yksin kotona, mutta ei, siinä se toinen pyörii kuulokkeet päässä kotivaatteissaan. Ja jatkuva etätyö tekee toisesta jotenkin vähän homsuisen näköisen. Siis se, kun ei käy missään, niin ei myöskään peseydy yhtä usein ja laahustaa kaiken aikaa niissä kotivaatteissa.  

Se taas riippuu ihmisestä. Mieheni tekee etätöitä muutamia poikkeuksia lukuunottamatta. Hän käy aina aamulla suihkussa, pukeutuu kauluspaitaan tai vähintään siistiin  poolopaitaan ja siisteihin housuihin.  Samoin tekee vapaapäivinä. Ei meistä kumpikaan kulje kotonakaan homsuisen ja epäsiistin näköisenä. Itsekin käyn suihkussa, föönaan hiukseni ja meikkaan kevyesti ja pukeudun johonkin kivaan mekkoon ta siisteihin farkkuihin ja neuleeseen.

Mä käyn suihkussa ku jaksan enkä pukeudu ollenkaan

Vierailija
48/67 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etätyöt on ok niin kauan, kun on erillinen työhuone siihen tarkoitukseen. Olen elänyt myös hetken sellaisessa tilanteessa, että toinen tekee etätöitä keittiön pöydän ääressä. Silloin, kun on itse samaan aikaan töissä, ei asia haittaa, kunhan työkamat siivotaan päivän päätteeksi pois. Mutta sitten, jos on itsellä vapaapäivä ja toinen on samassa tilassa tekemässä töitä, missä itse haluaisi viettää vapaata. Siinä tulee ongelmia ja paljon. Toki vietän vapaapäivänä aikaa myös kodin ulkopuolella, mutta varsinkin talviaikaan olen mielelläni myös kotona omia juttujani puuhailemassa. Mutta, kun toinen työskentelee samassa tilassa, pitäisi olla hiljaa ja koko ajan varoa, ettei pyöri vahingossa teamsin taustalla jossain yökkärissä jne. Todella perseestä, voin sanoa. Työhuone on aivan ehdoton. 

Mutta niinkuin joku jo kirjoittikin, on siinä toisen etätyössä se miinus, että toinen on aina kotona. Vapaapäivänä olisi kiva, kun s

Normityöaikaa (ma-pe, päivätyö) tekevillä nuo vapaapäivät osuvat kuitenkin aina samaan ajankohtaan (la-su), joten vaikka kumpikin tekisi töitä toimistolla, niin vapaapäivinä nyt vaan pitää kestää se, että toinen on myös siinä kotona pyörimässä.

Vierailija
49/67 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomailla monet oikein haluaa semmoisen kodin, jossa on myös home office-huone.

Ja niin se tarttisikin olla, että on sitten erillinen tila sille työnteolle, jos pitää kotoa käsin töitä tehdä. Satunnaisesti sitä sietää katsoa, jos toinen käyttää läppäriä tm. keittiössä, olkkarissa tai makkarissa, mutta jos se on jatkuvaa, niin silloin olisi hyvä olla se erillinen kotitoimisto. Tai vähintäänkin nurkkaus jossain huoneessa, jossa sitä työtä tehdään. 

Vierailija
50/67 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulkomailla monet oikein haluaa semmoisen kodin, jossa on myös home office-huone.

Ja niin se tarttisikin olla, että on sitten erillinen tila sille työnteolle, jos pitää kotoa käsin töitä tehdä. Satunnaisesti sitä sietää katsoa, jos toinen käyttää läppäriä tm. keittiössä, olkkarissa tai makkarissa, mutta jos se on jatkuvaa, niin silloin olisi hyvä olla se erillinen kotitoimisto. Tai vähintäänkin nurkkaus jossain huoneessa, jossa sitä työtä tehdään. 

Varmasti Suomessakin kaikki haluaisivat työ- ja/tai harrastehuoneen, mutta vuokrat ja asuntojen hinnat ovat täällä pilvissä tuloihin nähden. Siksi moni joutuu tyytymään "liian" pieneen asuntoon.

Vierailija
51/67 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt löytäisin uuden seurustelukumppanin, niin ei varmaan muutettaisi yhteen, kun teen etätöitä ja kotikonttorikin on olohuoneessa.

Vierailija
52/67 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On taas AP:llä ongelma. Olisko parempi sitten esim sellanen tilanne, että miehelläs ei olis töitä ja makais työttömänä koko päivän siellä teidän kodissa? Nyt kuitenkin osallistuu huushollin kustannuksiin. Vai sekö ottaa päähän, että itse joudut lähtemään työpaikalle töihin? Vai oletko kenties itse työtön ja häiritsee, kun kumppani koittaa elättää sinutkin ja et voikaan enää koko päivää haista härskinä sillinä sohvalla?

AP, hankkiudu terapiaan tai jätä se työssäkäyvä sika. Anna sen elättää itsensä, sinähän voimaantuneena pärjäät sossunluukulla. GO FOR IT GIRL!

Vierailija
53/67 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän hyvin, vaikka puolisoni käykin kodin ulkopuolella, haluaisin aina välillä olla yksin. Hän saa aina välillä olla, mutta hän ei ole poissa viikonloppuja yms. 

Vierailija
54/67 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän aloittajaa oikein hyvin. Mies tekee etätöitä ja minä olen kotona yt:n seurauksena. Ollut jo monta kuukautta.

Miehellä on oma työpiste makuuhuoneessaan parin hyvänkokoisen näytön kera. Huone on toisessa kerroksessa (25 neliöö).

Silti jo kaksi vuotta leiriytynyt keskelle olohuonetta pöydän ääreen läppärille. Kamat levällään siinä 24/7. On suunnittelija, ja palaverien aikana pitää olla näkymätön ja kuulumaton. Radio soi aamusta yöhön taustalla. Valitettavasti kun työpäivä loppuu, niin sihahtaa eka tölkki auki. Alkoholisoitui korona-aikana, kun etätyön takia ei aamulla tarvinut olla ajokunnossa. Missään ei käy, koska siirtyminen vaatisi omaa ajokuntoa. Toisen oluen aikana alkaa maratonpuhelut, ja vola nousee suhteessa tyhjiin tölkkeihin. Myöhäisillan huutaa telkkari tai läppäri.

Erityisen ärsyttävää on ollut huomata, että kolmasosa/puolet työajasta on nettisurffausta tai kännyllä pelaamista. Sellaista se luova työ kuulemma on. Mutta tikkua ei laita ristiin kotitöiden osalta. Päinvastoin, minä joudun etätöissä sille lounaan ja kahvit sun muut valmistamaan. Eikä illallakaan tee, koska pitää hoitaa sosiaalista luonnettaan etänä.

Ei nuokaan, mutta kun ikinä ei ole HILJAISTA. Kun olen yksin kotona, niin en pidä mitään taustamelua päällä. Olen introvertti, ja tuo, että ei koskaan voi rauhassa olla, kuormittaa.

Ekstro-intro-kombomme on toiminut 27 vuotta jo. Paria viimeistä vuotta lukuunottamatta.

Monia kokemuksia ihmisillä. Tässä niistä yksi.

Vierailija
55/67 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on juuri parasta, kun ei joudu joka päivä valmistautumaan ja lähtemään töihin. Ei joudu tavallaan uhraamaan tunteja vapaa-aikaansa sen työn vuoksi. Eli valmistautuminen ja työmatkat. Työ saa vähemmän merkitystä, eikä se ryöstä koko ihmisen olemusta itselleen. Silti se 8h kuluu työnantajalle, vaikka nämä oheistoimet jäävät pois.

Vierailija
56/67 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On taas AP:llä ongelma. Olisko parempi sitten esim sellanen tilanne, että miehelläs ei olis töitä ja makais työttömänä koko päivän siellä teidän kodissa? Nyt kuitenkin osallistuu huushollin kustannuksiin. Vai sekö ottaa päähän, että itse joudut lähtemään työpaikalle töihin? Vai oletko kenties itse työtön ja häiritsee, kun kumppani koittaa elättää sinutkin ja et voikaan enää koko päivää haista härskinä sillinä sohvalla?

AP, hankkiudu terapiaan tai jätä se työssäkäyvä sika. Anna sen elättää itsensä, sinähän voimaantuneena pärjäät sossunluukulla. GO FOR IT GIRL!

Sitähän se parisuhde on. Toisessa ärsyttää milloin mikäkin seikka ja siihen yritetään sopeutua. Tehdään kompromisseja jne. Koittakaa kestää kaikki muiden kanssa asujat.

Vierailija
57/67 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eroa ja muuta omaan kotiin, niin saat olla yksin. Viihdyn kotona ja jos se olisi ongelma puolisolle, niin erohan siitä tuli. 

No mikset heti eroa sitten, vaan roikut ap:n vaivana hänen kotonaan?

(Jos kirjoitat kuin ap:n puoliso ja uhkailet erolla, niin pitää ymmärtää, että hän voi tosiaan haluta erota sinusta. Ehkä myös asunto on ap:n, eikä miehellä ole varaa hankkia omaa ilman elintason laskua. Näin meillä nimittäin on.)

Vierailija
58/67 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei siis koskaan tapaa kavereitaan tai harrasta kodin ulkopuolella? Se olisi kyllä minulle vähän turn off. Toinen on kotona 24/7, luulisi, että siinä omakin pää pimahtaa...

Vierailija
59/67 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo kuitenkin rahaa taloon ettei lokille tule nälkä

Meillä minä elätän miestä. Haluaisin olla yksin kotona enemmän, muttei onnistu, kun mies on aina kotona. Olen todella ahdistunut ja haluaisin erota.

Vierailija
60/67 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kotona ei saisi olla LÖKÖVAATTEISSA? No, minä teen töitä pyjamassa ja aamutakissa, kun olen etänä eikä vois vähempään kiinnostaa mikään meikki tai tukan föönaaminen :D toimistolla täytyy sitten taas näyttää edustavalta...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yksi