Miten ompelukonetta käytetään?
Olen mies ja nämä asiat ovat hieman vieraita. En muista olenko joskus ala-asteella ommellut 80-luvulla, mutta nyt ei kyllä muistanut yhtään mihin langat laitetaan ym.
Kommentit (15)
Vierailija kirjoitti:
Kato youtubesta opetusfilmi.
Pitää etsiä sieltä joku. 👍🏻
Mieheni sitä Meillä käyttää, tekee Meillä käsityöt
Olen siinä umpisurkea 😳
Vierailija kirjoitti:
Ja mihin.
Minä ainakin lyhennän sillä housujen lahkeita. Tuon varmaan mieskin oppii.
Youtube. Liian monimutkaista selittää täällä.
Vierailija kirjoitti:
Mieheni sitä Meillä käyttää, tekee Meillä käsityöt
Olen siinä umpisurkea 😳
Siskoko siellä kirjoittelee? Hänen miehensä ompeli paikat rikkoutuneisiin lasten ulkovaatteisiin.
Kaivele koneesi ohjekirja esiin, netistä jos ei muualta löydy, niin löydät juuri sen sinun koneesi oikean langoituksen.
Eikö helpompaa olisi hankkia nainen tuohon hommaan?
Vierailija kirjoitti:
No ei se ompeleminen mitään avaruustieteitä ole. Kyllä sen mieskin voi oppia. Ja nykypäivänä itse opiskelu voi olla varmempi keino kuin löytää ompelutaitoinen nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei se ompeleminen mitään avaruustieteitä ole. Kyllä sen mieskin voi oppia. Ja nykypäivänä itse opiskelu voi olla varmempi keino kuin löytää ompelutaitoinen nainen.
feminismi pilannut tämänkin!
Vierailija kirjoitti:
Mulla kyllä nainen ollut jo 40 vuotta, mutta itselleni ostin koneen ja olen ommellutkin. Ei tarvitse odotella milloin tapahtuu.
m.59
YouTubesta löytyy tutoriaaleja. Englanniksi paremmin, mutta kyllä suomeksin löytyy jonkin verran.
Painetaan poljinta ja se alkaa tikittää hulluna, kuin aikakone. Sitten pidetään sormet ja kädet irti neulasta kaukana, vaikka kangas menee sinne. Ja katsotaan ettei sormi takerru lankaan tai hiha mene koneeseen, tai hiukset. Missä on hätäpainike.
Toinen lanka ylös, toinen alas. Sitten vaan kaasua.