Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko mielestäsi 12 km työmatkan pyöräily säässä kuin säässä tavallista?

Vierailija
22.01.2025 |

Työterveyshoitajan mielestä olisi itsestäänselvyys, että kuljen pyörällä. Työt alkaa aamulla klo 6, jotenkin mua ei perheellisenä ja koiranomistajana millään huvittaisi lähteä kukonlaulun aikaan polkemaan ja sitä ennen lenkittää koira. Kun auto on käytössä. En kuulemma välitä terveydestäni. Olisi niin hyvää hyötyliikuntaa. Olenko mä siis laiska? 

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina löytyy selityksiä sille, miksi ei viitsi liikkua muuten kuin autolla töihin. Täysin luuserien itkua. Ime isäs munasta vähän energiaa itseesi

Miksi mun pitäisi? Kun liikun joka tapauksessa jo aamuyöllä koiraa lenkittäessäni. Ja töiden jälkeen ja illalla. Pyöräily varastaisi mun päivästä aikaa melkein pari tuntia, se aika on pois perheeltä. 

Vierailija
2/31 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ei ne työterveyshoitajat aina  järjen jättiläisiä ole😁

Vierailija
4/31 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen polkenut työmatkaa ja harrastanut pyöräilyä tuommoiset 60 000km. Työmatkaa oli 15km sivu ja säällä kuin säällä. Yli kolmenkympin pakkasilla tuntui kyllä aika perverssiltä mutta tuli voittaja fiilis. Enää ei jaksa näillä kilometreillä, näytöt on annettu ja duunimatka nykyään fillarilla 3 minuuttia.

Vierailija
5/31 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina löytyy selityksiä sille, miksi ei viitsi liikkua muuten kuin autolla töihin. Täysin luuserien itkua. Ime isäs munasta vähän energiaa itseesi

Miksi mun pitäisi? Kun liikun joka tapauksessa jo aamuyöllä koiraa lenkittäessäni. Ja töiden jälkeen ja illalla. Pyöräily varastaisi mun päivästä aikaa melkein pari tuntia, se aika on pois perheeltä. 

No jos sinä pyöräilet 12 kilometriä tunnissa, niin sitten ei kyllä kannata pyöräillä, kuulostaa tuskallisen hankalalta sinun pyöräilysi. 

Mutta, kyllä tuo on ihan tavallista. Meillä insinööritoimistolla suurin osa pyöräilee töihin ja pidempiäkin matkoja. Ja vaikket säässä kuin säässä sitä tekisi, mikset voi tehdä sitä hyvässä säässä? Totuus taitaa olla ettet halua, ja sekin on ihan ok jos ei halua, mutta kuulostaa vähän nololta keksiä ontuvia tekosyitä kun et vaan halua. 

Vierailija
6/31 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdollista kyllä mutta ei tavallista. Vaatii kunnossa olevan pyörän, mielellään nastat talvella, säähän sopivan vaatetuksen ja sisua. 

Vierailija
7/31 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa olla liian hiljainen ja jättää sanomatta totuuksia jos se hoitaja ei ymmärrä. Hänen ehdotuksensa on täysin naurettava. Liikut jo muutenkin ja perhe tarvitsee tietysti oman aikansa.

Vierailija
8/31 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on työmatkaa 15 km ja aina joka kevät ajattelen, että olisipa kiva joskus ajella töihin pyörällä sitten, kun kesä koittaa. En ole kertaakaan vielä pyöräillyt. Silloin pyöräilin, kun työmatkaa oli 4 kn, mutta lähinnä keväästä syksyyn.

Vierailija
9/31 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos sinä pyöräilet 12 kilometriä tunnissa, niin sitten ei kyllä kannata pyöräillä, kuulostaa tuskallisen hankalalta sinun pyöräilysi. 

Mutta, kyllä tuo on ihan tavallista. Meillä insinööritoimistolla suurin osa pyöräilee töihin ja pidempiäkin matkoja. Ja vaikket säässä kuin säässä sitä tekisi, mikset voi tehdä sitä hyvässä säässä? Totuus taitaa olla ettet halua, ja sekin on ihan ok jos ei halua, mutta kuulostaa vähä

Niin ja minä itse siis en halua pyöräillä, koska olen aamuisin laiska ja menen mieluummin bussilla. Ja myöskin liikuntaa tulee koirien ulkoiluttamisesta. Ihan ok jos ei halua, mutta ei siihen tarvitse keksiä sataa selitystä, sanot vaan ettet halua. 

Vierailija
10/31 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvella pyöräileminen on Suomessa ihan älytöntä. 

Vierailija
11/31 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika kävi viime talven lukiossa 10km fillarilla joka päivä. Eipä taida tuokaan olla tavallinen matka kun paljon lyhyempiäkään matkoja ei moni polkenut.

Vierailija
12/31 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poika kävi viime talven lukiossa 10km fillarilla joka päivä. Eipä taida tuokaan olla tavallinen matka kun paljon lyhyempiäkään matkoja ei moni polkenut.

Eikös yli 7 km matkalle nykyään saa kuljetuksen? Ennen oppivelvollisuuden pidennystä se koulumatkatuki tuli 10 km matkasta, mutta tätä lyhennettiin ja käsittääkseni ne matkat menivät kokonaan ilmaiseksi vieläpä.

Vierailija
13/31 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pyöräilen 10 km suuntaansa neljänä päivänä viikossa, mutta asun seudulla, jossa ei tule lunta. Suomessa en kyllä varmaan viitsisi talvisin pyöräillä, on se sen verran hankalaa. Varma en tosin voi olla, koska siihen jää vähän koukkuun ja olo on tosi energinen, kun pääsee töihin.

Sulla ap on koira, niin kyllä se ulkoilutus musta riittää arkiliikunnasta, vaikka riippuu toki lenkkien pituudesta. Jotain muuta siihen kylkeen kannattaa varmaan harkita kyllä.

Vierailija
14/31 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös yli 7 km matkalle nykyään saa kuljetuksen? Ennen oppivelvollisuuden pidennystä se koulumatkatuki tuli 10 km matkasta, mutta tätä lyhennettiin ja käsittääkseni ne matkat menivät kokonaan ilmaiseksi vieläpä.

Saa mutta kun halusi kuntoaan nostaa. Laskettelulasit naamalla pahimpina myräkkäpäivinä se koululle fillaroi.

Vierailija
15/31 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työterveyshoitajalle eikä muillekaan kuulu sun liikkumiseen pätkääkään. Oletko itse mennyt sinne vastaanotolle valittamaan liikkumattomuttasi? 

Vierailija
16/31 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työterveyshoitajalle eikä muillekaan kuulu sun liikkumiseen pätkääkään. Oletko itse mennyt sinne vastaanotolle valittamaan liikkumattomuttasi? 

Tottakai kuuluu. Se on työntekijän vastuulla huolehtia terveydestään niin että pysyy työkykyisenä. 

Vierailija
17/31 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kymmenen kilometrin pyörälenkki kestää tunnin? Kannattaa ehdottomasti joko pyöräillä töihin tai harrastaa muuta liikuntaa jotta kunto nousee. Nuorempana juoksin kympin aikaan 46 minuuttia. Nousuja, maastoa ja katua. Nyt kuusikymppisenä aikaa kymmenen kilometrin juoksulenkkiin menee tunti. Koiran kanssa rauhallinen tepastelu ei nosta kestävyytä tai yleiskuntoa. Sen sijaan reipastahtinen ja hengästyttävä muutaman kilometrin kävelylenkki voi sen tehdäkin. 

Vierailija
18/31 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla syyllistävä terveydenhoitaja ap:n mielikuvituksen tuotetta. Ei kukaan ketään patista talvipyöräilyyn tai kelillä kuin kelillä ajamaan.

Vierailija
19/31 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veikkaan, että pääosa ajasta jonka "olet perheesi kanssa" tuijotat zombina puhelintasi.

Vierailija
20/31 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

12 km:n matka pyöräilleen säässä kuin säässä ei tunnu oikein realistiselta, kun työt alkaa noin aikaisin. Kesällä ja hyvällä säällä se on varmaan luonnistuu, mutta näin talviaaikaan ei ole välttämättä edes turvallista. ja miten se työterveyshoitajalle kuuluu, millä työmatkasi kuljet.