******TAMMITENAVAT JA -MAMMATKIN 15.9.->
Ei ollu vissii kukaan aloittanut?
Viime vko http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&p_p_action=1&p_p…
Miukkis
Kommentit (42)
Eipä tänne meinaa kovin usein nyt ehtiä. Töissä on tekemistä ja illat on olleet aikamoista sutinaa viime aikoina. Vanhoja siis kommentoin.
Justus: Lasten harrastuksiin onneksi auttaa se, että asutaan kuitenkin sellaisessa paikassa, että bussit kulkee. Esikoinen kulkee jo itse melkein kaikkiin harrastusmenoihinsa itse, vaikka yhteen paikkaan joutuu vielä vaihtamaankin bussia. Huih, mun täytyy olla vanha, kun on jo noin omatoiminen lapsi. ;)
Wau, saksofoni on hieno soitin!
Puhetta tulee meilläkin taas enemmän. Hmm, siis tyttökin höpöttää eikä äiti pelkästään. Enemmän kyllä juttelee isälle päiväsaikaan. Aika usein tulee "anna", myös kun isällä on jotain kädessä. Ei me silti uskota, että vielä olisi merkitsevää sanaa. Pojat alkoivat puhua ensimmäisiä tarkoituksellisia sanoja joskus vuoden tietämillä, korkeintaan kuukautta ennen. Tytöt voi tietty olla nopeampia tuossa lajissa, mutta ei näin paljon millään.
Frimmy: Meillä on kaikki pojat pudonneet sängystä ainakin kerran. Ovat nukkuneet meidän välissä ja onnistuneet konttaamaan/kierimään jalkopäähän ja lattialle, vaikka me ollaan nukuttu vinossa jalat lähellä toisiamme. Lapset tosiaan on joustavia vielä näin pieninä. Hiljattain oli uutisointia siitä, että konttauskypärät on lisänneet aivovammoja jenkeissä. Lapsi oppii konttausiässä, ettei kaatuminen ja pään kolhiminen satu. Sitten kun kypärä kolme-neljävuotiaana jätetään pois, niin lapsi ei osaa nuppia varoa ja tulee pahempia vammoja, koska pää ei silloin enää jousta niin kuin vauvalla. Koittakaa silti keksiä joku suoja niihin portaisiin. Meilläkin on portaita vaikka muille jakaa ja yhdessä kohdassa myös sellaiset, että portille olisi paikka vasta neljän portaan päässä, tosin portaitten yläpäässä.
Voi vitsi, vauvanäyttely olisi kyllä ollut kiva. Onhan töissäkin toki kivaa (on, on, yritän tässä uskotella itselleni), mutta olis noita pieniä ja teitä isoja ollut tosi kiva nähdä. Joskus sitten taas. Hienoa silti, että teillä oli kivaa! Jotenkin Pajunkukan kuvaus kynttilöistä kuulosti siltä, että Ipulla on sen näköistä kun olisin yhden tapaamisen ja juttujen perusteella kuvitellutkin. Tai sitten ei.
Siiricata: Apua, nappipatterit on kamalia. Meillä niitä on aika monessa vempeleessä ja joskus lojuu pöydillä. Mä niistä olen jatkuvasti varoittanut poikia, että ei saa jättää mihinkään eikä ottaa itse pois paikoiltaan. Onneksi pojat tykkäävät pikkusiskosta ja uskovat kun selittää kuinka vaarallisia ovat. Toiset on vielä sellaisia isompia tosi ohuita, joitten luulis voivan juuttua kurkkuun pahastikin.
Miukkis: Eipä tytön nukkumiset ole oikeastaan mihinkään muuttuneet. Töitä on nyt kolme viikkoa takana. Maitoa tulee ihan sopivasti, ainakin tyttö vaikuttaa ihan tyytyväiseltä. Viikonloppuisin imetän päivälläkin, silti maanantaisinkaan ei pakkaudu, vaikka ehtiikin täydemmiksi ennen kotiintuloa kuin muina päivinä. Ihmeelliset kapineet kyllä nuo maitotankit. Mä olen varma, että tyttö ei tarvitsisi ruokaa yöllä (21-7), mutta ei me olla ehditty edes miettiä mitään unikouluttamista. Sitä varten kun tarttis olla kotona ilman aamulähtöä. Tämä viikonloppukin menee salibandyturnauksen parissa. Sun koulujuttus sujuu varmasti oikein hyvin. Vaikeampaa on sulla kuin Millalla ja sullakin lähinnä henkisesti luultavasti. :D Jollain lyhyemmällä shoppailu- tms. reissulla sun varmaan kannattaa käydä kokeilemassa poissaoloa ensin. Ei niinkään muuten, mutta vois auttaa sun mielenrauhaas.
Jotain oli vielä mielessä, mutta taitaakin olla jo huomenna. Eikun nukkumaan.
Strutsi ja neiti 31.1.
Me ollaan taas mun vanhempien luona maalla viikonloppu, ne on itse reissussa. Vitsi täällä on ihanaa. Me niin toivottais elävämme 200v sitten kun oli ihan ok olla omavarainen, pitää lehmia, paria sikaa ja lammasta ja kanoja, metsästää ja kalastaa, viljellä itse. Nyt EU:n aikaan asia on ihan toinen. Pitäis vaan tuottaa täysillä tai sit ei ollenkaan. Täälläkäänhän ei ole enää mitään muuta kuin koiria ja kissoja, vaikka tilaa olisi vaikka mille.
Jotenkin kyllä hermo lepää silti kun pääsee tänne, ilman että mun vanhemmat on kotona. vaik on ne ihan jees ja rakkaita...mut mun mutsi on kuitenkin aika lähellä Taalasmaan Ullaa (salkkareista), joten ymmärtänette että ei sitä aina jaksais ympärillä.. No ei se nyt ihan sellainen kuitenkaa ole (on se ihan kiva ja rakas), mut...hössää liikaa!
Vitsi tää netti vaan tökkii joko täällä tai jossain muualla päin. En pääse lukemaan ekan sivun juttuja, enkä näe kuvia. Pystyn siis kommentoimaan vaan tokan sivun perusteella, mun päähän on ihan laho..
Pajunkukka: Tuo voisi tosiaan Innalla olla jotain ikävaihetta.. Ellei sitten vauvarokkoa pukkaa? Jokos teillä oli ollut se? Meillä Ohton känkkäisyyden syyksi ehdotettiin aina aluksi tulevaa vauvarokkoa, se voi kuulemma tehdä tosi kiukkuiseksi, jo silloin kun se on vasta tuloillaan.
Kyselit myös kertisten haisemisesta.. Mun mielestä kasn kertikset haisee (varsinkin yön jälkeen, mun mielestä kyllä aina) tosi ällöttävälle kun niihin on pissattu. Onhan kestoillessakin oma hajunsa, mut jotenkin se on luonnollisempi.. kai siihen tottuu, kun kertakäyttöisiä käyttävät ei itse tunnu sitä huomaavan..
Yöksi suosittelen muuten jotain tosi imevää (tuplaläppä plus joku lisäimu) sisävaippaa ja villiksiä, ei mulla tulis mieleenkään käyttää taskuja yöllä, ei ne siihen riitä kovin hyvin. Imua pitää olla myös sivuilla, ja paljon.
Meillä on reissussa huomattu että kertikset ei riitä (meillä kun on tää yö-juoppo..). Mut kestot ei fuskaa ikinä, kun on hyvä systeemi löytynyt.
Onnea mantelihammas uudesta perheenjäsenestä! Suloinen.. Toivottavasti kaikki sujuu sitten hyvin kun perheenjäsenet kohtaa toisensa. olen huomannut että liikkuva vauva voi joidenkin eläinten mielestä olla tosi pelottava. Vanhempieni kissa meinasi tänään hyppiä seinille kun Ohto konttasi sitä kohti, oli ihan kauhuissaan...mutta pelastin kissan tilanteesta. Omat kissat ja koira on onneksi tottuneet jo..
Magda: Enpä oo hirveästi treenaillut lantionpohjia. Mä vissiin toivon että ne pysyy kunnossa muuten vaan.. Ja että spinning ehkä vähän parantaa.. Mut enhän mä oo alakautta synnytänytkään, joten ei niin suurta kriisiä asiasta, mut pitäisihän niistä jokaisen huolehtia muutenkin. Opiskellut olen asiaa lähihoitajana inkontinenssi-vaivojen kautta, siellä ainakin ope suosi instrumentariumin kuulia.. tiedä sitten oliko vaan mainostusta.. (mut mulla on jotkut erotiikka-paikan kuulat, en mä niissä ainakaan näe mitään järkeä, ne on niin isot mähkylät että mikäs niitä on pidellessä, kolisee vain kävellessä... En oo kyllä raskauden jälkeen niitä edes testannut, missä lie romukaapin perällä..)
Sisulle paranemisia! Hitsi ku en näe tuota häkkikuvaa..! Paska kone täällä..
Emem: ikävän kuuloinen tulehdus! Toivottavasti ei leviä muualle.. Mä voisin vaan kuvitella miten Ohto "riemastuisi" jos sille jotain silmägeeliä pitäisi laittaa.. nimim. lukuisille dementoituneille, jopa harhaisille vanhuksille lääkettä laittanut paikkaan jos toiseenkin, mut kyllä tää meidän vauva on jotain extraa vielä siihen päälle..!
Siis teillä jo 9kk kohta täytetään, kuten monet muutkin! Meillä vasta 8kk rajapyykki lähestyy.. Sekin tuntuu kyllä hurjalta!
Justus: toivottavasti teillä voi jo kaikki paremmin. Tutulta kyllä kuulostaa että vauva haluaa kans jotai leipää kun muutkin. meillä vaan tuo hölmö vetää sitä leipää vähän turhan antaumuksellisesti, menee henkeen sitten. maissinaksut on aika hyvä, niitkin vaan oikein survomalla survoo sormella isoina paloina nieluun, joten mammaa hirvittää...
Toivottavasti Viklin luona saatte työ/hoitosysteemit hyvin sovittua. Mua kans on alkanut huolestuttaa työ/hoitoasiat. Rahatilanne näyttää siltä että töihin on palattava ennemmin kuin haluaisin, eikä me olla edes haettu mitään hoitopaikkaa vielä!
Nyt pakko lopetella..
Frimmy