******TAMMITENAVAT JA -MAMMATKIN 15.9.->
Ei ollu vissii kukaan aloittanut?
Viime vko http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&p_p_action=1&p_p…
Miukkis
Kommentit (42)
Mulla oli viestissä yks omatekemä hymiö (en saa/osaa laittaa niitä tekstin väliin, menee aina loppuun??!!) ja heti oli sivut poissa käytöstä ku lähetin viestin! Onneks en luota näihin sivuihin enää pätkääkään ja kopsaan tekstit wordiin ennen lähettämistä.
Ja sit vielä kuva taas :D
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=8f4cde38-86f2-11dd-96fe-…!
menin tooooooosi myöhään nukkuu mut oli pakko nousta, tänään on yks semmonen iso kirppis jota järjestetään joitakin viikonloppuja vuodessa, sieltä löytyy kuulemma lähinnä lastenvaatteita. Yhdeksäksi lähdetään yhden kaverin ja hänen poikansa kanssa, silloin se aukeaa. Otan Innan kantoliinaan, kun on iso palloiluhalli kuulemma niin älyttömän täynnä porukkaa, että vaunuilla on hankala mahtua.
Kiitos taas kaikista neuvoista koskien esim. Innan itkuja sekä vaippojen hajuja! Täytyy kokeilla tosiaan Liberoa tai Pampersia öiksi, tai sitten tuota Frimmyn systeemiä, täytyy kattoa sitten ku noin Lidlit loppuu.. koska me käytetään niitä vaan 1/yö, ne ei kyllä ihan heti lopu...
Mä myös luin tosta yskänlääkejutusta silloin. Kaikkien puolueettomien tutkimusten mukaan yskänlääkkeiden edut on niin epävarmoja suhteessa tiedettyihin haittoihin, että niitä ei enää lapsille haluttaisi antaa. Mä olen aikuisena törmännyt tähän asiaan jo n. 5 vuotta sitten ollessani itse yskässä, lääkäri ei reseptiä kirjoittanut, ja ajattelin hänen selityksensä kuulostavan huuhaalta. Mutta nyt sitten on ihan oikeasti muuttumassa suositukset ympäri maailmaa, Usassakin lasten yskänlääkkeet on kaiketi jo kielletty.
Mä olen kaiketi niin lapsestaan ylpeä äiti, että ehkä ylitulkitsen...mutta nyt se "äiti"-sana ei tunnukaan enää ihan vahingolta. Joka päivä se tulee selvemmin ja selvemmissä tilanteissa. Eilenkin Inna lähes joka kerta kun itki, itki joko että "äiti", "äitä" tai "äittttttrrr". Muut tavut on nyt jääneet siitä itkusta pois. Kun vielä muutama viikko sitten tuota tapaa itkeä "puhetta" ei oikeestaan ees ollut, ja viikko sitten siinä oli paljon tavuja ja "äiti"-sana vaan siellä joukossa vähän väliä. Hassua miten aina on luullut, että sitten se "äiti"-sana jossakin vaiheessa yhtäkkiä Innan huulilta purkautuu, ja sitten on aivan ekstaasissa. Mutta nyt tuntuukin ettei sellaista "ekaa kertaa" edes tule, että Inna on harjoitellut sitä jo jonkin aikaa, ja sitä ekaa kertaa ei edes tajunnut. Myöskään en tiedä onko "isi"-sanan kanssa noin, sillä välillä kun sanoo jonkun lyhyen lauseen jossa on "isi", vaikka että "mene isin syliin", Inna kommentoi että "ssshhh." Ota tuosta nyt selvä, onko tuo sattumaa vai ei, hassusti vaan on alkanut nyt kiinnittää huomiota koska toistuu usein.
Kaivoin oman vauva-kirjan esiin juuri. Itse olen alkanut näköjään kävellä tuen varassa 7-kuisena eli samanikäisenä kuin Inna! Ilman tukea 9-kuisena. Saa nähdä tuleeko tuo Innalla samaan aikaan. Ekaa sanaa olen tapaillut 9-kuisena.
Eilen kun sain keittiössä Innan ruoan valmiiksi, päätin testata saanko Innan kutsumalla syömään. Inna leikki viereisessä olkkarissa ja katsoi telkkaria samalla. Mies sanoi, että kun aloin huutaa että "Inna, syömään!", Inna keskeytti leikkinsä ja katseli keittiön suuntaan, sitten taas käänsi päänsä leikkeihinsä ja telkkariin. Huutelin lisää, jolloin Inna taas keskeytti leikkinsä ja lähti konttaamaan keittiöön. Ja sinne se tuli, ja mulla oli sellanen olo, että miten mulla voi olla jo niin iso lapsi, että se tottelee kun huutaa että "Inna syömään"... :)
Nyt suihkuun! Leppoisaa sunnuntaita!
Pajunkukka ja Inna s. 29.1.
Tuli mieleen tuosta syömään kutsumisesta, että itsekin olen huomannut, etten enää aina kanna Aadaa vaipan vaihtoon, vaan haen vaipat ja pyllypyyhkeet olohuoneen lattialle ja kutsun Aadan luokseni. Sieltä se sitten ryömii mun luokse.
Ipun Sisu on kyllä ottanut melkoisen pituuskasvu spurtin! Meillä Aada on 74cm, mutta tuo edellisen 2kk pituuskasvu oli vain 2,5cm, eli Aada on ollut tasaisen pitkä kokoajan. Päänympärys on sama kuin Sisulla, eli 47cm ja painoa on vähän enemmän 10,1kg.
T:vikli80 ja Aada 4.1.08
Mitäs tänne?
Takasin ollaan, snif, ehjänä kaikki ja todella ihanaa oli!
Nyt en jaksa kirjotella enempiä mutta halusin tulla moikkaan =)
T: Xena ja Pinja 070208
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=7181ffe3-8827-11dd-8cdb-…!
Ja kiitos Ipulle emännöinnistä! Oli hauskaa nähdä Mantelihammasta ja Kosmoa pitkästä aikaa, ja teitä muita kans tietty :D
Milla nukkui koko kotimatkan ja vielä kotiin päästyäkin, yhteensä 2 h. Korvasi sitä menomatkan 25 minsan unia vissiin. Näköjään osaa tuo likka nukkua metelissäkin (juna, bussit), jos "haluaa".
Luin vasta nyt noita eilisehtoon viestejä ja nyt tajuan mitä pinaattilättyjä ametisti meinas... Hih, mut eiks tuo Pajunkukka tue sun dieettiä kun paiskit ruoat ympäri kämppää...? Toivottavasti olet kuitenkin sinne vahtijoihin päässyt, kun kerran olet itsesi saanut siihen tsempattua!
Ja Ohtolla on asiat parantuneet, hienoa hienoa!! Mikäli olen oikein ymmärtänyt, niin sit pitäis olla huolissaan, jos vauva putoamisen jälkeen ei itkisi. Mutta pelottavaa se on joka tapauksessa! Onneksi selvisitte (toivottavasti!) kuhmulla!
Ametisti: vaikuttais siltä, että menkat alkaa... Ei mun siis kauaa tarvinnut sun kanssa samassa huoneessa olla :D
Palailen taas, nyt kipitän taloyhtiön jumppaan. Se toteutetaan kerhohuoneessa c-kasetin ja mankan voimin...
T: Miukkis & Milla 3.1.
Ai niin Pajunkukka, mäkin yritin laittaa lauantaina kuvaa ja tuli se herja että sivut pois käytöstä....
Olihan mukavaa nähdä teitä kaikkia. Mulle jäi nyt sitten niitä pullia ihan liikaa syötäväksi....
Vaikka on väsymystä ja kaikkea niin tuollaiset vauvatreffit kyllä piristää kummasti. Terveiset vain Millalle, Innalle, Kosmolle ja Olaville!
Inna on kyllä melkoinen taapero jo, hassua että "meidän vauvoista" joku jo kävelee. Mahtoi Sisu olla ihmeissään kun hänen häkkinsä oli täynnä vauvoja ;) Nyt pönöttää siellä tyytyväisenä valtakunnassaan.
Tarmo jutteli tuossa tapaamisesta ja taas ihasteli vauvoja. Hän sanoi että meille olisi voinut jäädä yksi lisävauva. Ensin sanoi että Milla. Sitten perui ja sanoi että kyllä se Kukka on kuitenkin kaikkein kivoin. Kuulemma hänen kaverinsa ja että se voisi tulla uudestaan meille. Että tänne vain kun siltä tuntuu ;)
Nyt ruokkimaan nuoria herroja.
ipu
Kiitoksia Ipulle, ihan mahtavat oli tarjoilut! Tuli ihan huono omatunto kun en mitään tuliaisia tuonut. Täytynee järjestää jotain treffausta sit tänne meillekin joku kerta. Mun vaan täytyypi edellinen päivä sitten puunata kämppää, meillä on aina pyykkiä sohvilla jne.jne. ihan törkeetä.
Oli tosi mukavaa nähdä teitä kaikkia taas, ja Ipuakin viimein.
Kukka nukahti autoon 20 metrin jälkeen, tais käydä voimille kyläily. On sekin vaan vielä niin pieni :x itki raukka ihan väsyneenä.
Mutta jepajee, kivaa oli kiitos hirmuisesti!!!!! Nyt tätä mammaa kutsuupi lapsukaiset.
Terkuin ilomielinen Mantelihammas
Kiitokset Ipulle järkkäilyistä! Oli taas niin piristävää nähdä Tammimammoja -ja tenavia. Erityisesti Olavi kaipaa vertaistukea :)
Pajunkukka: Kyllä nauroin eilen sun pinaatiletuille...Näin oikein silmissäni sen tilanteen. On todella raivostuttavaa, kun toinen unohtaa sovitut jutut.
Miukkis: Eikös ne menkat yleensä ala melko heti sen katumuspillerin jälkeen. Tai sit tosiaan mun alfahormoonit levittäytyy...
Kävin hakemaas mun uudet syyskuteet postista eli Elloksen paketin. Myin eilen vauvakamoja pois ja sain rahaa. Kävin sitten postireissulla alesta ostamassa lapsille sandaalit ensi kesäksi. Ostin Olaville kokoa 24. Vauvojen jalat ovat kuulema 1,5v kokoa 24. Tosi isoilta näyttää ne kopsuttimet. Kävin myös itse ihan itsekseni lattella kahvilassa ja luin molemmat iltapäivälehdet.
Tuo irrottautuminen kotoa, on ainakin mulla, ihan omasta päästä kiinni. En vaan millään pysty olemaan erossa tuosta vauvasta.
Mantelihammasta ja lapsia oli kiva nähdä pitkästä aikaa. Arvuuttelin miehellä, että kenet Kosmon äiti tuntee. Hän kyllä sitten arvasi, kun kerroin harjoitteluun lähdöstä.
Sienet on putsattu vihdoinkin.
Nyt on esikoisen päikkärissä Rota-virusta. Kolme lasta on sairastunut. Esikoinen on pessyt omatoimisesti kätensä ruvelle, pelkää ja kammoaa kaikkia sairauksia. Myös käsipyyhe päiväkodista oli tullut pesuun. Voi jos voisimme siltä virukselta välttyä.
Muistakaa tulla Ritarimarkkinoille su 28.9. Tuossa on linkki www-sivuille http://www.mechaul.com/ritarimarkkinat/Tervetuloa.html
Hyvää yötä!
Ametisti ja Olavi 13.1
...kun tämä kirjottaminen miniläppärillä on tautisen tuskaista ja hidasta... miehen huonoimpia ostoksia on tää lelu...älkää vaan langetko tähän vaikka tätä niin nyt hehkutetaan. Tää on söpö koriste eikä paljon muuta. Meidän iso kone on heittäytynyt hankalaksi, se kuumenee liikaa ja sit sammuttaa itsensä, ei silläkään viitsi ruveta kirjottaa ku kaikki työ on sit ollut turhaa kun se yhtäkkiä tilttaa...
Vitsi miten kiva tapaaminen tänään oli!! Kyllä piristi, varsinkin kun sai lähteä kahestaan Innan kaa tolla tavalla "pidemmälle." Ihan tuon voi jo matkustamiseksi laskea :) Vauvat oli superihania, Tarmo ja Kukka myös! Teki vaikutuksen se miten ihanasti Kukka silitti, halasi ja lohdutti vauvoja, harvoin näkee tuommosta empatiakykyä tuon ikäisellä... Tarmokin on ihanan vauvarakas poika :)
Ja ihana tunnelma oli Ipulla, teidän koti on tosi kaunis ja viihtyisä. Kynttilät paloi ja toi oikein syksyisen (ja jopa jouluisen :) olon... Tuli se Hell's kitchenki nähtyä :))
Tää kone on niiiiiiiiiiin ärsyttävä, koko ajan tää kursori loikkaa ties minne, koko ajan tulee ylimääräisiä kirjaimia tai sit niitä jää välistä pois...pakko lopettaa, en kestä enää. Ai nii Miukkis, kokeilen sitä fat fightersien aloittamista ensi torstaina uudestaan. Ja Ametisti, kyllä mua itseänikin se plättyjen paiskominen jälkeenpäin nauratti (miten voin kuohahtaa sillä tavalla), mut jälkien siivoaminen ei ollut yhtä hauskaa. Mies tänään vielä hinkkasi rasvatahran pois siitä kohtaa kaapinovesta, mihin sen karjalanpiirakan ilmalento päättyi...
Aamulla pitää herätä afrotanssitunnille, öitä! Ai nii, voisin kyllä taas kokeilla niiden lastenhuonekuvien laittoa, vaikka tuskin ne taaskaan onnistuu...
Voihan kökkö, on ihan sellainen olo että mulle on tulossa flunssa. Kurkku kipeä ja oon mä vähän räkäisemmin aivastellutkin. Toivottavasti Ohtolle ei tulis. Eikä nyt muakaan pahemmin sängyn pohjalle kaataisi. Kuumaa mustaherukkamehua oon nyt aamun juonut ja syönyt valkosipulia. Jospa se niillä pysyisi poissa. Mä jonkunverran luotan ainakin valkosipuliin, usein on ollut flunssainen olo, mut ei oo sit tullutkaan sen pahempana kun olen muistanut marinoida itseni sisäisesti valkosipulilla oikein kunnolla. Onneks mä tykkään siitä.
Hitsi huomenna ois aika spinningiinkin, se pitäis tänään perua jos meinaa, ettei sitä tarvii sitten maksaa.. Mitenhän tuon tekis. Toisaalta vois olla fiksua perua, mut entä jos tää flunssa ei tulekaan, sit harmittaa ku mä oon niin oottanut sitä tuntia.. Mut eihän sinne sit kipeenä kyllä kannata mennä.
Juu, ei Ohton sängystä tippumisesta seurannut mitään, kuhmukin oli aamuun mennessä hävinnyt päästä. Ja nyt on kupsahdellut lisääkin, on keksinyt kiipeillä syöttötuolia vasten, sen kanssa sitten kaatunut (siis tuoli kaatuu kun sitävasten nousee ja hytkyy siinä..). Minne mä sen oikein piilotan..!? Kyllä mä nyt säilytän sitä kyljellään, ettei niin korkealta kaadu, mut kaatuu se silleenkin.
Viime yönä Ohto heräsi neljä kertaa... Äh, miten tuo heräilyjen määrä nyt onkin taas alkanut kasvaa. Voi olla tietty että lääke ei mene aina kunnolla perille asti, ei sitten auta tarpeeksi. Vaikka on tuo neljäkin heräämistä ihan hyvä verrattuna aiempaan. Tai sit sitä herätteli ihan joku muu.
Teillä kuulostaa taas olleen kivaa treffeillä! On se varmasti ihanaa tavata ihmisiä joilla on samanikäisiä lapsia. Hitsi kun mäkin saisin raahattua meidät jonnekin täällä, ois kai täällä jotain perhekerhoa ja joku srk:n eka lapsi-ryhmä. Niissä vois olla samanikäisiä. Jospa sitä jaksais jos saisi eka toivuttua tästä univajeesta..
Inna siis jo kävelee! Wau.. Ei se meilläkään kyllä varmaan kaukana ole, vähän Ohto jo askelilla siirtyilee tukea vasten, mutta ei merkittävästi vielä.
Ja Inna meinaa jo puhettakin tapailla? Ja joku muukin täällä jo vähän "äitiä" meinaili, en muista kuka. Nuo taas ei meillä tunnu olevan lähelläkään. Musta tuntuu että meillä kielen kehitys pysähtyi siihen kun Ohto oppi liikkumaan pyörimällä, ei se oikeasti paljoa höpöttele, menee vaan pää kolmantena jalkana.. Suvussa on itseasiassa useita vauhtiviikareita, jotka on oppinut sitten vasta 3v kieppeillä puhumaan.. Että näinköhän sitten meilläkin... No, turhan aikaista vielä ehkä sitä spekuloida. Ohto kyllä selvästi ymmärtää paljon puhetta, joten eiköhän se sen suunsakin joskus auki saa.
Menkoista ja niiden puuttumisista sun muista kiertohäiriöistä on ollut täällä puhetta.. Mä en oikein vieläkään tiedä missä meillä mennään. Ekat "menkat" oli heinäkuun lopulla, nekin oli kyllä niin mini-minit että voikohan niitä edes sellaisiksi kutsua. Sitten oli siitä pari viikkoa aina muutaman päivän välein joku tippa. Sen jälkeen ei mitään. Enkä mä kyllä oikeastaan ole edes huolissani. Vai pitäisikö? Mä syön minipillereitä, niillä kai voi olla normaalia että menkat tulee miten sattuu tai jää pois.. En mä kyllä edes tiedä miks mä niitä yhä syön, kun en enää imetä niin vois palata taas tuttuihin ehkäisypillereihin.. En vaan oo saanu aikaiseksi käydä vaihtamassa.
Nyt kun asiaa mietin niin ehkä kyllä pitäisi varata aika. Pitäähän tässä pikkuhiljaa selvittää kuukautiskierto. Että kaikki nyt tosiaan on ok.
Vai pitäisköhän tehdä raskaustesti. En mä kyllä sinänsä mitenkään epäile olevani, mut enhän mä epäillyt silloinkaan kun aloin Ohtoa odottaa..
Nyt riittää tältä erää. Koko aamu mennytkin tässä välillä koneella, välillä Ohton kanssa puuhastellen. Ihanaa kyllä kun se nykyään viihtyy hetkiä yksinkin, leikkii oikein keskittyneesti. Traktori on lemppari, se oikeasti niin keskittyneenä työntelee sitä, ihankuin isompikin poika jo olisi. Jotenkin se on tosi liikuttavaa, tippa linssissä aina katselen..
Frimmy ja Ohto 250108
Siellä oli yksi tammivauva lisää. Sisua jo pelotti, ehkä ajatteli että sekin tulee hänen häkkiinsä ;)
Pajunkukka kiitteli kynttilöiden palamisesta. Täytyy sanoa että meillä palaa aina joku, jos ei kynttilät tai takka niin sitten hihat ja käämit. Tai sitten kaikki kerralla.
Frimmykö tuossa manaili ettei jaksa lähteä "vertaistensa" joukkoon. Tiedän, väsymys on kamalaa. Mutta usko tai älä, kun saat itsesi vietyä tapaamaan muita, niin siitä saa kummasti lisää virtaa. Mä olen taas touhua täynnä kun täällä oli jengiä. Onneksi olen, koska kohta pitää viedä esikoinen hammaslääkäriin ja sen jälkeen vielä urheilukerhoon. Ja aamulla taas esikoinen kerhoon, sitten yhdelle mammalle kylään ja illalla vielä menen koulutukseen muutamaksi tunniksi.
Torstai on toivoa ja touhua täynnä. Sisun neuvola ja mulla hieroja ja illalla vielä se sirkus. Huh. Siinähän ne miehen vapaapäivät sitten oli, en taida keritä nähdä sitä ollenkaan! Seuraavan kerran herra mahdollisesti havaittavissa sitten maanantaina.
Ametisti, oli tosi kiva kuulla sunkin kokemuksia anopista. Tai kiva ja kiva, mutta tiedän etten ole yksin "pienen" haasteeni kanssa. Myös tuo vanhemman lapsen kasvattaminen ottaa joskus lujille. Tänään taas mietin että olenpa inhottava äiti kun en kestä isomman pojan temppuiluja yhtään. On helppoa lähteä vauvan kanssa kahdestaan...
Mutta toisaalta nyt kyllä yritän viettää kahdenkeskistä aikaa myös esikoisen kanssa. Se Huimalan keikka ja huomenna mennään kylään kahdestaan ja torstaina sinne sirkukseen. Eli helppoa myös kaksistaan ison pojan kanssa...
Huoh, väsyttää. Voisinpa ottaa päikkärit. Mutta ei. Nyt menen laittamaan ruuan tuolle isommalle, Sisu söikin jo.
ipu
Tän viikon suunnitelmat meni kokonaan uusiksi, kun esikoiselle nousi taas korkea kuume ja kuopuksenkin räkäisyys taas lisääntyi :(.
Pikaisesti vain tulin ilmoittautumaan, että hengissä ollaan siltikin. Ja Frimmyllekin oli yksi juttu...
Jos Ohtolla on tosiaan refluksi, niin kandee selvittää tarkasti hoito-ohjeita. Mun kaverin vauvalla todettiin refluksi juuri 8kk iässä. Tässä muutama vinkki aiheeseen liittyen (tärkein viimeisenä):
- saivat kakkalääkettä joka tyhjentää mahan ettei tulisi liiat ylös (ei vain enää muistanut millaista!)
- mahdollisimman vähän pitäisi antaa maitoa, eli kiinteitä enemmän. Kalsiumin yms. takaamiseksi pitäisi esim. välipalaksi antaa jogurttia ja puuro tehdä maitoon yms.
8kk ikäsellä refluksilapsella pitäisi olla vain kolme "maitopulloruokaa" per päivä. Tämä on kuulemma yleisin virhe vanhemmilla ja sen vuoksi lapsesta tulee laiska eikä enää kohta välttämättä huoli kiinteitä. Eli vaikka huutasi maitoa, niin kiinteitä on annettava.
Tsemppiä ja parempien öiden toivossa!
Justus & poju 14.1. (täälläkin siis 8kk ikä saavutettu)
Lääkettä pitää yleensä antaa vuoden ikään asti. Tuolla kaverin lapsella lääke lopetettiin jo reilun parin kuukauden käytön jälkeen, kun oksentelut loppuivat.
Varmaan tullut täällä jotakin ilmaistua hassusti, siis Inna ei vielä oikeasti kävele eikä sano "äiti" :) Ainoastaan tukea vasten Inna kävelee, meidän sohva näyttää olevan juuri sopivan korkuinen siihen, että se sen reunaa pitkin siirtyy. Eilen Ipulla oli se työntökärry, sitä Inna työnsi edellään, kun mä pidin kärrystä kiinni ettei kärry rullannut karkuun... ja äiti-sana silloin tällöin tulee muun pölpötyksen keskellä, taitavat vain nuo tavut olla hallussa ja välillä osua vahingossa peräkkäin. Inna ei ole mikään kovin aktiivinen juttelija, eniten pölpötystä tulee silloin kun hän turhautuu tai tuskastuu johonkin, silloin hän päästää sellaisen itkuisen pölpätyksen. Se kuulostaa tosi koomiselta protestivalitukselta, ihan kuin Inna kiroilisi vauvaksi :)
Jaksamista Frimmylle, terkkuja muillekin :)
Kiitos Justus vinkeistä. Pitääkin ottaa nuo ja muut mahdolliset hoito-ohjeet puheeksi lääkärin kanssa, kyllähän mun pian pitää olla sinne taas yhteydessä, kun nyt tuo lääke määrättiin aluksi vain kahden viikon ajaksi kokeeksi.
Ja pajunkukka: Ei, et sä oo mitään hassusti ilmaissut. Kyllä mä ymmärsin että ei Inna ihan itsekseen tepsuttele, tai varsinaisesti juttele. Mutta hienosti on ilmeisesti kuitenkin edistynyt sekä kielellisesti että liikunnallisesti! Meillä kun tuo liikuntapuoli on lähes samassa, mutta kielellisesti ei oikeasti tule edes niitä tavuja tai mitään, ohto vain kiljuu eri äänensävyillä.
Frimmy
pitkästä aikaa...Mulla menee enimmäkseen bloggaillassa ja sitten teidän juttuja luen kun ehdin, mut ei aina jaksa/ehdi kirjoittaaomia kommentteja.
Olipas teillä taas kivat treffit!!!
Meillä Vieno ryömii ja seisoo tukea vasten, muttei konttaa.Nykyttää itteään kyllä kontillaan paikallaan.
Sanoja ei todellakaan ole, ei edes tavuja.Jokeltelee vain.
Porkkanasta ja kalasta tulee ihottumaa.Muut ruuat on toistaiseksi käyneet.
Menkat on tulleet aika säännöllisesti, muutaman päivän heittoja kierrossa.Tokat oli sellaiset että meinasin vuotaa kuiviin, ihan järkyt!
Ensimmäinen ja toivottavsti viimeinen korvatulehduskin oli ja kuurilla oltiin.Vienon hyvät unenlahjat oli 2 vkoa kadoksissa.Nyt palautumassa.
Eipä tässä muuta kuin voikaatten hyvin kaikki mammat ja muksut!
sammermanni ja veino 8 ja puol kk
Kuvassa Vieno isosiskon sylissä.
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=d652b0e4-84a0-11dd-96fe-…!
Onpas hiljaista täällä..
Sanotaan nyt tännekin sama mitä huusin alkuillasta: "VOI HERRANJUMALA!"
Tuollainen parku multa pääsi, kun näin mitä meillä tapahtui. Kaverini oli käymässä, oli juuri vessassa, meinasi varmaan pönttöön tippua, mies oli kuistilla tupakoimassa, meinasi varmaan vetää savut väärään kurkkuun.
Ohto on jo ehkä viikon ajan noussut seisomaan yläkerran portaita vasten, toiselle portaalle nostaa kätensä ja sitä taputtelee. Nyt sitten se yhtäkkiä kiipesikin, seisoi sitten jo ekalla portaalla! Vitsi mä olin järkyttynyt! Se ei jäänyt kellekään läsnäolevista epäselväksi..
En yhtään osannut odottaa että se niin tekisi, säikäytti myös että sehän tippuu sieltä. Hurjaa että se jo tuommoisia temppuja tekee. Kissan perässä se sinne meni...se rrrrrrrrakastaa meidän kissoja.
Mut apua, mites tuosta uudesta taidosta nyt sitten selvitään.. Ohto ei yleensäkään aina seisomaan noustessa muista pitää kiinni mistään, tippuu pyllylleen. Mut mites se sieltä rappusista tippuu? Pyllylleen alemmalle portaalle (jos osuu), siitä pää edellä lattiaan?
Kun meillä ne portaat alkaa jo ennen oviaukkoa.. Lapsiporttihan muuten ratkaisisi ongelman, mutta sen pystyisi kiinnittämään vasta neljännen portaan korkeudelle..Sieltä on jo aika paha tippua..
Kai sitä on hankittava silmät selkäänkin..
Ei mulle tullutkaan flunssaa, olin tänään spinningissä. Jäi hyvä mieli, ekan kerran jaksoin kunnolla kaiken siellä. Nyt on taas uutta voimaa selvitä arjessa eteenpäin. Sitä varmaan tarvitaankin, näyttäisi jo nyt että huono yö taas tulossa, Ohto heräsi jo ekan kerran äsken..
Kirjoitelkaahan muutkin!
Frimmy
Täällä ilmottautuu myös eräs syksyä rakastava! On ihanaa kun saa vetää villapaidan niskaan ja polttaa kynttilöitä ja käpertyä hämärään.
Tänään tuli ensimmäiselle 'tammivauvalle' jo 9 kuukautta täyteen! Hieman surkeissa merkeissä tosin: vauvarokossa ja ylähampaiden teossa. Vauvarokko nostatti todella korkean kuumeen kolmeksi, melkein neljäksi päiväksi ja tänään ilmestyivät punaiset läiskät. Tyttö on ollut todella kiukkuinen päivisin ja öisin. Jospa nyt rupeaisi helpottamaan. Ovatko täällä muut sitä sairastaneet?
Mekin aloitimme muskarin, se on hauskaa. Kaikki vauvat siellä ovat 8-9kk. Ihanan hassuja pieniä ihmisiä, tulen siellä aina hyvälle tuulelle.
Ja äidin uusiin harrastuksiin kuuluu Elixia. Se tekee uskomattoman hyvää sekä ruumiille että sielulle. Jaksan yövalvomisiakin paremmin kun olen ollut jumpassa.
Nyt kutsuu nukkumatti.
Iloa mammojen ja vauvojen päiviin!
toivottaa bough ja tyttö, s. 17.12.07
Huh hei taas on viikko melkein vierähtänyt. Ja miehellä alkoi kesäloma! Sitä on nyt 2 vkoa, sit menee viikoks töihin, sit taas viikon kotona, viikon töissä ja 4 vkoa isäkuukaudella plus kesälomaa viel yks viikko sen jälkeen. Saas nähdä, eroammeko vai olenko raskaana tämän vaiheen jälkeen!
En nimittäin luultavimmin jaksa ihan kaikkina koulupäivinä laahautua sinne opinahjoon, sinne on nimittäin matkaa 70 km/suunta (eli 1,5 h menee yhteen suuntaan) ja opetus on aiempina kahtena vuotena ollut niin p**kaa, ettei mitään järkee matkustaa sitä varten sinne. Mut niitä kaikenmaailman raportteja ja ryhmätöitä saa sit vääntää senkin edestä, huh huh.
Jaahas, sitten kommentteja...
Siiricata: siis mitä! Teillä on hampaita meidänki edestä!! Milla on unohtanut hampaiden kasvatuksen kokonaan! Huh, onneksi siitä paristosta ei aiheutunut mitään haittoja. Kamalaa! Ihana kuva Ainosta :D
Jusus (hih hih): hui, kylläpä teillä herätään aikaisin! Mä oisin ihan kuollut tuosta... Vaikka toisaalta menin 10 vuoden ajan noin 6xvkossa duuniin kuudeks eli heräsin viideltä. Mutta töissä onkin helpompaa kuin kotona :p Luin muuten joku kuukausi sitten Hesarista tuosta yskänlääkeasiasta. Siinä kommentoitiin jotain tutkimusta, jossa oli todettu, ettei yskänlääkkeen nauttimisella ole mitään vaikutusta yskään. Siis lasten lääkkeistä oli kyse. Eli tiedoksi vaan teille, joilla auttanut yskään: olette vaan kuvitelleet kaiken, heh heh!!
Pajunkukka: jaksamista oletettavaan eroahdistukseen!
Mantelihammas: oih, ihana hauva! Mä haluisin kissan... Mut ku tuo Pajunkukka ei anna niitä ja huoli mun ukkoa vaihdossa. Milla pelkää koiria, edelleen. Siedätämme pikku hiljaa...
Magda: joo, meillä on tosiaan joku ihme aatelinen diiva tääl kämpäs. Palvelun on pelattava 24/7 tai tulee tupenrapinat. Neiti vaan istuis ja komentais. Oon joo miettiny tuota tassuhommaa. Nykyään ei nimittäin oikein ruokakaan maistu päivisin, ei ihme kun syö "koko" yön. Voisin yrittää sellaista, että pitäis nukkua väh. 8 h (eli neljään meillä) ennen kuin sapuskaa tippuis. Vai oisko järkevämpää olla antamatta yöllä ollenkaan...? Huoh. En silti edelleenkään käsitä, miten noin pieni pystyis olemaan syömättä esmes 11 h. Vai alammeko sit herätä jo viiden-kuuden aikaan... Mitkä lantionpohjalihakset?? Mun täytyy kans lukea toi Wahlgren! Viime aikoina olenkin lukenu vaan Juha Vuorista. Voi jestas, on se vaan niin pimee äijä!
Ipu: voi räkä! Toivottavasti Sisun tauti on jo talttumassa! Sisu on muuten vaatimattomasti 10 cm Millaa pidempi ja reilut 2 kg painavampi :D Ihana kuva murtajista!!
Emem: huh, toivottavasti silmätulehdus (luomitulehdus!) on menossa ohi! Harmi, että haastattelu oli "kusetusta". Mälsää tuollainen, kun tosiaan itse panostaa siihen ja sit onkin ihan "väärä". En ole ajatellut juhlistaa 9 kk etappia, vaikka toisaalta se on kyllä merkittävä: vauva ollut yhtä kauan olemassa sisällä ja ulkona! Ehkä jotkut 1-v juhlat saan järkättyä. Olen maailman huonoin järjestämään mitään juhlia ylipäätään.
Strutsi: kiitos tsempityksestä! Juu, luulen kans että poissaolo ottaa mulle kovemmalle kuin Millalle... Ainakin jos se on hereillä silloin aamulla ku pitää lähteä niin voi olla että pillitän koko matkan Helsingistä Hyvinkäälle. No, nyt en ajattele koko asiaa tai en mene sinne kouluun kohta lainkaan! Sen olen kyllä päättänyt, että vaikka eka koulupvä on 8-16 (eli lähtö kotoa 6:30 ja takas kotona oisin vasta 17:30 aikaan), niin lähden sapuskan eli puolenpäivän jälkeen sieltä kiitämään. Pehmeä lasku... mulle... Lohdullista muuten sekin kuulla, että ei oo vaikutusta maidontuotantoon!
Jep. Nyt tarttee vissiin lähteä kohtapuoliin ruokakauppaan. Ai niin, Millalle syntyi eilen pikkuserkku, melkein yhtä pieni kirppu kuin Millakin oli syntyessään! Millalla on nyt yhteensä 3 pikkuserkkua syntynyt tänä vuonna! Joista yksi vielä kaikenkukkuraksi samana päivänä kuin Milla ja toinen 2 vkoa Millaa nuorempi (tosin meillä oli mun serkun kanssa sama laskettu aika, eli periaatteessa ovat samanikäiset...)! Mä voisin perustaa tammitenavien sivuyhteisön serkkujen kesken!
Jaksamista kaikille ja pysykää taudit loitolla meidän vauvoista!!
Miukkis&Milla 3.1.