Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

******TAMMITENAVAT JA -MAMMATKIN 15.9.->

15.09.2008 |

Ei ollu vissii kukaan aloittanut?

Viime vko http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&p_p_action=1&p_p…

Miukkis

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
17.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bough: Onnea, vauva jo 9kk! Vauvarokkoa ei ole meillä näkynyt. Esikoisen päiväkodissa olisi tarjolla Rora-virusta ja vesirokkoa.

Olavi söi tänään 6-ateriaa. Nukummeko kuin tukit ensi yönä? Nyt hän on herännyt öisin vain kerraan. Tänään hän nukkui ensin 2,5 tunnin päikkärit ja sitten nukuimme yhdessä melkein kahden tunnin päikkärit.

Olavi on kyllä niin suloinen ja iloinen poika. Hän aina hymyilee ja on hyvällä tuulella! Tänään kävimme ekan kerran kevään jälkeen yhdessä kaupassa. Oikein Sellossa postissa ja kahvilla. Meinasi vauvalla päästä itku rullaportaissa. Hän ihmetteli ihan hirveästi niitä ja ilmeisesti pelkäsi. Kahvilassa Olavi vaan hymyili, naurskeli ja imeskeli palloaan. Sopuisa ja helppo vauva.

Ne Sellon sembalot on kyllä ihan huijausta. Ei mitään todella kivaa tai halpaa löytynyt.

Vielä pitää hehkuttaa Tammimammojen tapaamisesta. En tiedä, että imetyshormonitko ne hyrrää, mutta kyllä olette mukavaa porukkaa. Mukava keskustella ihan mistä aiheesta vaan ja kaikki avoimesti kertoo omista kokemuksistaan. Meidän vauvat ovat niin erilaisia ja suloisia. Kukka on kyllä myös ihana, taatusti vaativa taapero. Tarmon jutuista tuli selväksi, että vääntöä löytyy taatusti.

Ipu: Tunnen itseni välillä ihan nollaksi tuon esikoisen kanssa. Sillä tarinaa ja vaatimuksia riittää. Tuo 6v. on erittäin hankala "murrosikä", etenkin hereisille/tietoisille lapsille. Tänään oli vähän parempi päivä hänen kanssaan, yritän löytää iltaisin edes jonkun hyvän hetken, hetki ilman vääntöä.

Omaa autoa emme ole saaneet vieläkään takaisin. Vastapuolen vakuutusyhtiö oli lähettänyt tänään miehelle tekstarin, että voimme vuokrata auton, joka kuuluu luokkaan A tai B. Vuokraamo oli joku "eurovuokraamo". Ajatella, että tänään olisimme jo saaneet vuokrata auton, reilu viikko kolarista :). Voihan vakuutusyhtiö!

Olavi se jotakin huutelee sängystään, ei kuitenkaan kunnolla huuda. Täytyy mennä kurkkaamaan.

Nukkukaa hyvin vauvojen kera!

Ametisti ja Olavi 13.1

Vierailija
22/42 |
18.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

äsken kirjoitin pitkät jutut, sitten Mikael nyki lahkeesta, nostin hänet syliin, hän taputti hiirtä pari kertaa ja teksti hävisi! Voihan pee!!!!

Justus: Toivottavasti te olette kunnossa.

Ametisti: Harmi kun auto vielä korjaamolla, jouduttiinko tuulilasi tilaamaan ulkomailta?

Bough: onnittelut 9 kk johdosta. Samat juhlat täällä sunnuntaina.

Tapaamisenne kuulosti taas niin mukavalta. Kunpa olisimme päässeet mukaan. Täällä sen sijaan katseltiin kahden 5-vuotiaan pojan riehumisia ja selviteltiin riitoja. Onneksi ei meillä ole kaksosia....

Kiitokset hyvien hääjuhlien toivotuksesta. Oli todella mukavat häät ja kaikki paitsi poikien yökyläily sujui hyvin. Pojat pääsi sitten kotiin yöksi.

Eilen minä kävin katsomassa Village People:n konsertin Flamingossa, kun pääsin sinne ilmaiseksi. Oli tosi kiva show! Heti shown loputtua tulin kotiin imettämään ja nukkumaan. Tänään kun on tärkeä päivä: eka työhaastattelu äippäloman alettua! Pitäkäähän peukkuja...

Hyviä vointeja kaikille!

T: Emem ja Mikael 211207

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
18.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkunut jo Ainolla 1,5viikkoa. Eilen haettiin yskänlääke resepti. Muuten kaikki ok.

Lukemassa taas olen käynyt päivittäin, mutta ei vaan saa aikaseks kirjotella.

Hampaita meille näköjään tulee sarjatyönä. Ylhäällä 6 jo. Ja alhaalla 2. Alahampaiden kasvatus on tainnu unohtua =D

Ihme neiti aurinkoinen tuo on vaikka räkänen onkin ollu. Esikoinen uhmaa ihan hirveesti. Mikään ei käy ja uutuutena vinkuminen kun ei saa tahtoaan läpi. Meillä käydään melkosta taistelua, sen verran kovaluonteisia molemmat.

Normaaliin tapaan kaikki siis menee. Aino kovasti opettelee taputtamaan, mutta kun ei ne kädet ihan osu vielä yhteen =D Hauskan näköstä touhua. Ryömimällä menee kovaa ja konttausasentoa treenaa mutta käsiä ei saa millään menemään eteenpäin.

No juu, olihan meillä normaalista poikkeava tilanne sunnuntaina kun huomasin kakkavaippaa pois ottaessa että kakan mukana oli nappiparisto...Äkkiä soitto myrkytyskeskukseen ja siellä nainen sano että ei hätää jos patteri on ehjä. Olihan se, onneks. On kuulema vaarana että jos on hajonnut niin tekee palovammoja suolistoon. Sitä en tiedä mistä Aino sen oli saanut...edellisenä päivänä oltiin miehen siskon luona jossa muksuilla on varmaan leluissa tommosia. Meillä itellä ei ole. Tarkkana saa olla. Onneks ei jääny nieluun tai tullut muuta. Nyt laitan tuon patterin vauvakirjaan kun se ulostulon jälkeen pestiin. Voi sitten isona tyttönä katsoa mitä on niellyt =)

-Siiricata ja Aino 070208-
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=f8a5b0ad-8557-11dd-96fe-…!

Vierailija
24/42 |
18.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta vaan kaikille!

Milla päätti yllättää äitinsä iloisesti tänä aamuna: heräsi 6:30. Yleensä ei herää ennen seiskaa... Ja viime yönä söi tissiä klo 24, 3 ja 5. Kohta alkaa täälläkin jotkut koulut, alkaa vähän uuvuttamaan. Lisäksi on taas keksinyt sen lupsuttamisen, eli syö ihan reippaasti X aikaa ja sit haluis lupsutella vaikka kuinka kauan (siis öisin). Olen taas joutunut tutiksi. Prkls!

Justus: toivottavasti taudit nyt lakkaisivat teitä piinaamasta! Paranemissäteitä!!

Sammermannistakin oli mukava kuulla pitkästä aikaa! Mikä se sun blogi olikaan...? Hauska kuva Vienosta, sillä on just sellainen ilme, että "mitähän jekkua seuraavaksi keksisi!".

Frimmy: apua! Pitäiskö sun rakentaa joku barrikaadi siihen rappujen eteen? Tai sit vaan sellainen leikkikehä kehiin, mallia saimme Ipulta :D

Bough: kurjuus tuota rokkoa! Toivottavasti kiukku laantuu. Onnea 9 kk rajapyykille!

Emem: onnea haastatteluun! Koska työt mahdollisesti alkais?

Kuinka pitkiä unia teidän vaavit muuten nukkuu öisin heräämättä? Siis syömättä? Kun en pysty käsittämään, miten noin pieni napero vois pärjätä ilman ruokaa 12 h. Milla nukkuu yleensä klo 20-7:30, mutta tosiaan syö siinä välissä moooonta kertaa. Ja aamupuuron annan yleensä siinä 9-10 aikaan, iltapuuron syö 19:30 kieppeillä. En meinaan itsekään "pystyis" olemaan noin pitkää aikaa syömättä :p

Olin eilen illalla naapurin kanssa uimassa. Olipa ihanaa, en edes muista koska olen viimeks uimassa käyny. Mutta sit alkoi yöllä särkeä korvaa. Voi ny helkkari, ei pliis mitään korvatulehduksia...

Ai niin, Strutsilta pitäny kysyä, että onko sun päiväpoissaolo kotoa vaikuttanut esmes vaavin yöuniin ja yösyömiseen tai sit maidon riittävyyteen? Mulla alkaa se koulu ens viikolla ja olen jo valmiiksi ihan kauhuissani miten siitä selviän :D

Joopa joo, semmoista täältä. Anoppi tulee parin tunnin päästä kyläilemään. Eli harjoittelemaan vauvanhoitoa.

Palaamme taas!

Miukkis&Milla 3.1.

Vierailija
26/42 |
18.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitokset muistamisesta!

Mun vuoro sairastaa, kuopuskin yllättävän kärttyinen, huomenna lääkäriin, jos jatkuu. Antibioottikuurikin kun jo loppui.

Siiricata, kiva ylläri Ainon kakassa :).

Ainon kuva muistutti isommasta lastenistuimesta. Meidän poju mahtuu vielä loistavasti kaukaloon, mutta kaveri on halukas ottamaan sen omalle tulokkaalleen, joten siirryttäis isojen poikien istuimeen, mutta sen tukirautaa ei löydy, johonkin hukattu esikoisen jäljiltä :(.

Frimmy, kinkkinen tilanne teillä portaiden kanssa. Meillähän tuo rappujen kiipeäminen alkoi jo alle 7kk iässä. Vielä ei ole päässyt yksin portaisiin, mutta en tosiaankaan uskaltaisi sitä sinne päästää, vaikka osaa mennä niissä tosi varovasti. Tähän voisi ehkä sanoa, että harjoitus tekee mestarin. Saattaahan olla, jos jonkin aikaa harjoittelette yhdessä rappusten kiipeämistä, niin mielenkiinto niitä kohtaan katoaa. Mutta, lapset on välillä ihan aivottomia, niin jos kissa houkuttelee kiipeämään, niin sitähän on kiivettävä. Lapsiportti voisi ehkä hieman auttaa asiaan. Kannatta tutustua tarjontaan, jos vaikka löytyisi teille sopiva ratkaisu valmiina! Nykyäänhän jotkut kunnat vaatiikin nykyisiin uudisrakennuksiin lapsiportit rappusten molempiin päihin, mikä on kyllä ihan hyvä juttu.

Mä hankin kuopukselle leikkikehän, jotta esikoisen "nukutus" onnistuisi hieman kivuttomammin, kun kuopus alkoi liikkumaan. Mutta jätkä ei viihdy siellä yhtään, vaikka esikoinenkin olisi seurana :(.

Meillä ei ole ollut vauvarokkoa. Esikoisella se oli tasan 1v.

Miukkis kyseli yön syömätöntä ajanjaksoa. Meillä oli viime yönä taukoa 9,5h. Yleensä se on joko 5h tai melkein 11h, riippuen ihan siitä miten jaksaa illalla syödä puuroa ja juoda maitoa (puuro ensin noin klo:17, maito 1-2h myöhemmin).

Meillä oli varsin harvinainen aamu tänään, kaikki kolme herättiin tasan puoli seitsemän. Yleensä jompikumpi lapsista tai minä itse herään klo:5-6.30. Kun saa nukkua noin pitkään, niin jaksaa hyvin päivän. Mutta jos herätys on ennen kuutta, teettää vähän vaikeuksia pysyä hyväntuulisena :).

Mua muuten niiiiin harmittaa, kun en ottanu vauvalta pois tuttia sairaalassa! Se ei jostain syystä tykänny syödä sitä siellä ja sen jälkeen kotona tutteja saa metsästää pitkin yötä. Sängyssä on illalla norm. 4 tuttia, mutta ne on hetkessä ties missä. Tällaisen vehtaamisen vuoksi vein esikoiseltakin tutit, eikä haitannut yhtään menoa (tai yöunia). Eskarilla oli tuolloin ikää 1v. Harmittaa vaan ku tilasin just netistä 14 tuttia!

Meillä on kohta kenkien osto edessä! Eilen poitsu oli varsin vauhdikkaalla tuulella, uskalsi siirtää kädet sohvan reunasta mun jaloille, molemmat yhtä aikaa. Eli seisoi muutaman sekunnin sadasosan ilman tukea :).

Jusus & poju 14.1.

Vierailija
27/42 |
18.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annoin sit uuden nimimerkin itselleni :)

Vierailija
28/42 |
18.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä taitaakin asua vauvan sijasta koira?

Äskön kun aloin tekemään lähtöä ulos, jätkä konttas onnessaan ulko-ovelle ja jäi seisomaan ovea vasten :).

Yskänlääkeasiaaa oli... Kun oltiin sen keuhkokuumeen vuoksi sairaalassa ja esikoisella oli päikkäreillä kova yskä. Pyysin, että saisi illalla yskänlääkettä, jotta saisivat kaikki huoneessa olijat nukuttua. Eivät antaneet! Yskänlääkkestä ei ole kuulemma tarpeeksi hyötyä, että sitä kannattaisi antaa. Siis ei minkäänlaista yskänlääkettä. Tilalle on tullut Ventoline, eli hengitysteitä avaava suihke!

Ainiin, poju ihan nauroi ja hyppi sylissä Millan kuvalle :D.

Justus & poju 14.1.

Vierailija
29/42 |
18.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille lääkäri määräs siis jotain Sir ephedrin tai jotain, en muista tarkkaa nimeä enkä jaksa nousta =) Katto ensin ventoline mikstuuran Pharmaca Fennicasta mutta totes että näin pienelle ei mikstuurana sitä. Kaverilta hain tätä yskänlääkettä kun niiden lapselle oli sitä myös määrätty pienenä ja oli puoli pulloa jäljellä. On meillä auttanut yöyskimiseen (koputtaa puuta).

Vierailija
30/42 |
19.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitsi ku viimeks toivotin jaksamisia vaan Frimmylle, vaikka Justuksellakin kauhea tilanne. Luin vaan sen viimeisen viestin siitä kai... toivotan tässä nyt saman tien sitten kaikille tarvitseville paljon energiaa, Ipu varmaan muuten myös tarvii...ja varmaan siis aika moni meistä :)

Olin tänään ekaa kertaa siellä painonvartijoissa, ihan mielenkiintoista...vähän hassua, aika amerikkalaista jotenkin, ne tuotteiden markkinoinnit ja muut, tuli olo niin kuin kattois jotain ostos-tv:tä...

Mikä Innalla on? Tänään oli kolmas kräninäpäivä, päikkärit on kaikki olleet tosi lyhyitä, illallakaan ei meinaa unista tulla mitään, ja silti ei aamulla nuku juuri normaalia pitempään. Normaalisti Inna nukahtaa tosi helposti, mutta nyt aivan väsyneenä nukahtaa, puolen minuutin tai minuutin päästä säpsähtää pelästyneenä hereille, tarkistaa että joku on vieressä. Jos ei ole, tulee järkyttävä paniikki-itku. Päivisin saattaa puhjeta kovaan itkuun siitä, että poistuu sen verran huoneesta että käy hakemassa kahvikupin keittiöstä. Inna on koko ajan ihan yliväsyneen oloinen, tietty kun nukkuu vähemmän kuin yleensä. Eilen sitä hereille säpsähtämistä oli varmaan kahden tunnin ajan, lopulta nukahti ylimääräiselle tissille...yleensä en anna nukkumaan mentyä enää tissiä, eilen sitten annoin kahdesti, tokalla kertaa nukahti, tosin vähän aiemmin laitettiin pari suppoa ku en muutakaan keksinyt. Lopulta simahdettuaan Inna on yöt kuitenkin sitten nukkunut todella sikeästi välillä heräämättä.

Miukkis kyseli nukkumisjutuista: Ennen näitä viimeisimpiä öitä meidän tavoiterytmi on ollut se, että Inna saa vähän ennen puoli ysiä viimeisen kerran maitoa ja sen jälkeen desin kaurapuuroa hedelmäsoseen kanssa. Yhdeksän jälkeen on menty nukkumaan ja sitten nukuttu heräämättä seitsemään, jolloin mulla on kello soimassa. Inna ei enää heräile öisin, olihan se neljä yötä tassuhoitoa huudon säestämänä aika rankka juttu silloin, mutta mielestäni se oli sen arvoista. Ja MLL:n tassuhoito-ohjeissa lukee, että lapsi ei saa traumoja vaikka huutaisi, jos saa huutaa turvallisen aikuisen lähellä, sylissä, jne. Muutamia takapakkiöitä tuli niiden neljän yön jälkeenkin, Inna heräsi aamuyöllä pyytämään maitoa ja sitten sai taas rauhoitella, mutta silloin tilanne ei kuitenkaan ollut niin raastava, Inna rauhoittui melko helposti ja jatkoi uniaan. Nyt mitään heräilyjä ei ole enää ollut. Paitsi nää parin viime yön minuutin-välein-heräilyt.

Hassu kysymys: Haiseeko kaikkien kertakäyttövaipat yön jäljiltä? Me ollaan ennen kestoiltu öisinkin, mutta nyt ei ole riittäneet meidän BumGeniukset edes kahden lisäimun kanssa, ohivuotoja on tullut sen verran tiuhaan, että otettiin öiksi kertikset. Mutta joka aamu Inna haisee ihan pissalle! Vaippa haisee ihan kauhealle, samoin vaipan päällä olleet vaatteet, esim. body. Ihan kuin pissa ois tihkunut läpi.. mitään kosteutta ei ole, mutta kauhea pissan löyhkä. Niinä kahtena kertana, kun aiemmin ollaan kertiksiä käytetty, on ollut mielestäni samanlaista ongelmaa, mistä se voi johtua? Onko noi Lidlin teippivaipat kehuista huolimatta oikeasti jotenkin huonoja, suositelkaa kiltit meille jotakin vaippamerkkiä yöksi! Kiitos!

Tänä aamuna muuten ku olin ottanut Innan viereen aamumaidolle ja siinä vielä torkuttiin, havahduin siihen, että Inna yhtäkkiä nousi mun vieressä konttausasentoon, ja ennen kuin ehdin mitään tehdä, konttasi täyttä vauhtia päin sängyn päädyssä olevaa seinää! Otsa iskeyty seinään melkoisella voimalla, ja huutohan siitä tietysti tuli!

Lähden nukkumaan. Inna nukahti niin myöhään, että vois ajatella että se aamumaidon jälkeen jatkais vielä ainakin pari tuntia unia, mutta nyt se on vaan niin outo, ettei yhtään osaa ennustaa. Tänäkin aamuna heräsi aikaisin, vaikka valvoi illalla tosi pitkään siinä säpsähtelyjen välissä..

Unia,

Pajunkukka ja Inna s. 29.1.

Vierailija
31/42 |
19.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis Inna teki tuon unissaan...

Vierailija
32/42 |
19.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopeesti vaan tulin hehkuttamaan että meille tulee tämmöinen : http://www.pelastetaankoirat.com/steffany_syy08.html

Oijoijoi olen niin innoissani!!!

Palataan myöhemmin :).

Mantelihammas

Vierailija
33/42 |
19.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa rakkaat immeiset!

Aivan alkuun: Kuunteleeko kukaan Emma Salokoskea? Mä fiilistelen täällä. Mulla on molemmat cd:t ja aivan ihania. Myös T tykkää, rentoutuu selvästi, koska niin KAUNISTA! Syksyyn sopivaa. (IPU!! ja muut syksyihmiset)

Toivottavasti kaikilla aamu alkanut mukavasti.

Voi sääli Justus kun teillä on tuota sairastelua. Sut olisi kyllä hienoa myös tavata. Sinunkin vauveli kuulostaa ihanan vekkulilta ja touhukkaalta kaverilta! Tammitenava-vauvat on kyllä aivan parhaita! Megapersoonia. Millankin kuva nauratti myös mua. On se neiti kyllä tyyppi kanssa... Vaatii täyttä yöpalvelua.. Diivailija ;)Tosin oon missannut nyt pari ihanan kuuloista tapaamista :( No hyvää kannattaa odottaa.

Miukkis: PItäiskö yrittää loka-marraskuulle yhteistassukoulua? Jos jollain toisellakin olisi tarvetta.. Olis tukiryhmää koossa.

Maanantaina meillä oli tuo maitoaltistus, jota jatketaan kotona. Ihottumaa nousi paikanpäällä vain vähän poskiin, mutta toistaiseksi siitä ei tehty vielä diagnoosia. Trendihän noissa allergioissa on se, että liian helposti ei mihinkään puututa (hyvä näin). Kortisonilla sain ihottuman pois. Mulle tämä sopii hyvin. Tuohon maitoasiaan palaan, kun tilanne etenee.

Pajunkukka kelaili mikä Innaa vaivaa.. Ehkä se on sitä edessä olevaa 8-9kk iässä tapahtuvaa "minäksi syntymistä", josta Anna Wahlgren kirjoittaa Lapsikirjassaan. Vauvelille todella ahdistavaa aikaa.

Ja mikä taas eritysitä: meidän Tomaksella vähän samaa meininkiä ilmassa. Eroahdistuksen tyyppistä. Onko täällä kenelläkään muulla vastaavaa? Pajunkukka muutenkin musta tuo Lapsikirja on monilta ajatuksiltaan mielenkiintoinen. Kaikkea harvoin voi allekirjoittaa, johtuen että lapset ovat yksilöitä (as we all know). Tämä ikä aiheuttaa myös yölevottomuutta ja outoa sänkykäyttäytymistä.. (kuten joskus äidilläkin tuntuu olevan..heh!)

Sänkyhommista päästiinkin asiaan: Kuka treenaa lantiopohjalihaksia geishakuulilla? Olen päättänyt ottaa tämän treenin nyt asiakseni. Onko jotakin suositusta noista kuulista? Mistä kannattaa hankkia?

Mantelihammas: ONNEA UUDESTA KOIRASTA! Ihanaa! Saadaanko tulla katsomaan sitä joskus Tomaksen kanssa?

Oon ihan sekaisin tämän musiikin vahvoista tunteista! Taidan käydä keittämässä teetä.

LÄMPÖHALIT!

MAgda_lena ja Tomas, maitokokeilija

uusi yritys tuosta Berliinin kuvasta, näkyykö nyt?
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=bfa52488-861c-11dd-8cdb-…!

Vierailija
34/42 |
19.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mehän käytiin viime lauantaina lääkärissä kauheiden yöitkujen (Innalla samantyyppistä?) vuoksi. Mitään syytä ei löytynyt.

Toissa yön Sisu itki ja oli räkäinen ja itki. Onneksi samalle päivälle eli eiliselle oli sovittu 8 kk neuvolalääkäri. Sisu muuten tänään tasan 8 kk!

No lääkäri tutki päästä varpaisiin ja totesi että flunssa ja hampaat, mutta ei mitään tulehduksia. Korvat ja keuhkot ok. Mutta on se surkeaa, rohisee ja yskii ja nenä vuotaa. Panadolia olen antanut suppona (125mg) ja se tuntuu rauhoittavan.

Joten ei meidän yöunet ole ainakaan parantuneet ;) Tänä aamuna räyhäsin miehelle että nyt loppui mun valvomiset, hän saa valvoa seuraavat 5 vuotta. Nyt se onneksi lähti töihin, mulla on jotenkin ollut pinna ultrakireällä tänään.

Mittoja: pituus 75 cm (kasvanut 2 kk:ssa 6 cm!!!) ja paino noin 9,2 kg. Pipo 47 cm. Ei ihme että keväällä ostetut välikausihatut ei enää mahdu... Jännä että 8 kuukaudessa päänympärys kasvaa 10 cm.

Pajunkukka, meillä toimii yöllä Liberon 7-11 kg housuvaipat. Teippivaipoista ei ole mihinkään. Mutta tytöillä ja pojilla on varmaan eroja siinä mikä toimii.

Onnea Mantelihampaalle uudesta perheenjäsenestä! Mulla on vieläkin joitakin pelkotiloja koiran hankkimisen suhteen, koska meillä oli pahasti luonnevikainen koira. Se hyökkäsi ja puri mua. Siksi voi olla iso kynnys koiran hankkimiseen, vaikkakin niistä pidän todella paljon. Sä varmaan tuletkin tänään käymään? (Mantelihampaan tyttö unohti tänne kellonsa silloin vauvabileissä ja oli puhe että tulee tänään hakemaan.)

Magda, kyllä nämä tammitenavat ovat sellaiset aurinkokunnan asennot saaneet, että voimakkaita ja viisaita ihmisiä näistä tulee. Tai siis on jo. Sisunkin katse ja ilmeet ovat niin käsittämättömän viisaita, että siinä menee äidilläkin pasmat sekaisin (okei, höyrähtäneen äidin rakkautta) :) Olisi kiva nähdä sua ja Tomasta pitkästä aikaa. Yritä nyt seuraavaan näyttelyyn suoriutua!

Kiva oli kuulla Sammermannista, monesti olen miettinyt että mitä Vienolle kuuluu! Yrittäisit nyt pysyä geimeissä mukana!

Me oltiin eilen Sirkus Finlandiassa esikoisen kanssa. Ostin pojalle sellaisen valohärvelin, 7 e, ja se lopetti toimintansa miltei heti. Pari kertaa piti päällä näytöksessä ja kotimatkalla sammui kokonaan. Soitin sinne tänään ja sanoin että se on rikki, sanoivat että "vaihda patterit jos siltä tuntuu, sellaisia ne on ne vinkuintiasta tuodut". JUST JOO! Eli älkää vain ostako niitä kalliita härpäkkeitä, ne ei toimi ja uutta et saa tilalle!!! Typerää kohtelua siellä. Boikottiin koko lafka.

Lupasin auttaa esikoista huoneen raivauksessa. Tuossa se kärsimättömänä odottelee, kai pakko mennä. Väsyttää ihan sikana ja mies on tavattavissa seuraavan kerran maanantaina. Siistiä.

Voimia kaikille niitä tarvitseville. Ja paranemisia kaikille pienokaisille.

Mun pahin kiukku ja raivo näköjään laantui kun kirjoittelin tätä. Hyvä niin ;)

ipu

Vierailija
35/42 |
19.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
36/42 |
19.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terve taas!

Siiricata: Teille myös pikaista paranemista flunssaan. Meillä puolestaan on tulehdus SILMÄLUOMISSA (siis vasemman silmän ala- ja yläluomessa on punoittavia näppyjä, jonka lastenlääkäri totesi tulehdukseksi. Viiden päivän ajan on laitettu Oftalan voidetta siihen lääkärin ohjeiden mukaan, mutta näpyt eivät ole hävinneet. Pitäisi varmaan mennä uudelleen lääkäriin, mutta yksityiseen ei taida olla enää varaa, eikä neuvolan lääkärille kovin helpolla meillä pääse...

En tosiaan koskaan aiemmin ole kuullut moisesta, että tulehdus iskee pelkästään silmäluomeen eikä silmään laisinkaan.

Miukkis: Kiitos tsempityksestä. Ihan ajan haaskausta oli tuo haastattelu. Järkkyä, mutta ilmeisesti rekryfirman työntekijä oli luvannut asiakkaalleen haastatella tiettyä määrää ihmisiä ja kun ei riittävästi hakemuksia tullut piti haastatella muakin. Haastattelun lopussa nimittäin tyyppi kysyi multa onko kokemusta kirjanpidosta. Ansioluettelossani ei ole missään mainintaa kirjanpidosta! Eiköhän sen siitä tai viimeistään puhelimessa voinut tarkistaa? Todella ärsyttävää, että peruin esikoiselta kerhon josta hän pitää TODELLA PALJON ja pyysin anopilta tähän hoitoapua, kun sitä saattaa tarvita joskus muulloinkin. Olin todella vihainen asiasta eilen, mutta onneksi äiti tarjosi mulle taas hieronnan ja tuli parempi mieli...

Muuten työn alkamisesta niin en periaatteessa voi aloittaa ennenkuin vanhempainvapaa on loppunut (koska mieheni ei kannata isäkuukautta pitää) ja pojilla on hoitopaikka, mutta uskon kyllä meidän äitien auttavan hoitamisessa ensimmäiset pari viikkoa jos tarve vaatii...

Olipa kiva kuva Millasta!

Justus: Kiva kuulla sinusta ja varsinkin kun vaikutit niin positiiviselta. Toivottavasti pääsisitte nyt oikein kunnolla tervehtymään ja sairaudet häviäisi vihdoinkin taloudestanne!

Pajunkukka: Tsemppiä levottomiin öihin ja unettomuuteen. Olisiko tosiaan kyse itsenäistymisestä?

Kertakäyttövaipat ei meillä haise. Pampersia käytetään (ihan tavallisia teippivaippoja).

Mantelihammas: Onnittelut söpöstä uudesta tulokkaasta! Meidän edellinen koira tuli mulle Hesystä ja oli uskollisin koira minkä ikinä olen tavannut! Kauheinta on, että koiraa oli pahoinpidelty ja pidetty huonosti mutta oli edelleen maailman lempein koira! Lapsetkin sai riepotella koiraa ihan miten huvitti eikä toinen puolustanut itseään mitenkään. Yhden kerran vain pääsi lapsi minun huomaamatta koiraa turkista repimään. "Pelastin" koiran lapsen kynsistä heti kun huomasin tilanteen. Ja sitten kun meille tuli oma lapsi hänet tietty opetettiin kohtelemaan eläimiä lempeästi...

Voi! Mullakin olisi koirakuume, mutta mies haluaa ensin omakotitalon....

Allu: Toivottavasti teillä kaikki on hyvin. Neeakin taisi sairastella? Sunnuntaina kuitenkin olisi aihetta juhlaan kun 9 kk tulee täyteen.

Meinaako kukaan muuten juhlistaa 9 kk rajapyykkiä jotenkin? Itseni tekisi jotenkin mieli sitä juhlistaa kun en puolivuotisiakaan sen kummemin juhlistanut, mutta miten sen tekisi?

Magda_lena: Toivottavasti maitoaltistus ei aiheuta suurempia hankaluuksia teille. Ihanan positiivinen viesti sinultakin. Pitää hommata jostain tuon Emma Salokosken levy, jos mullekin tulisi parempi fiilis siitä!

Nyt tuntuu jotenkin niin raskaalta, kun ulkona tulee kylmä eikä meidän lämpöongelmia ole korjattu vieläkään ja täällä maksetaan kovaa yhtiövastiketta huonosta palvelusta eikä asuntokaan mitenkään halpa ollut ja töitä pitäisi saada jotta täällä voisi edelleen asua ja vali vali vali vali.....

Todella nyt kaipaisin jotain piristävää. Saisikohan tuota levyä kirjastosta lainaan?

Anteeksi jos pilasin Magda_lenan viestin hyvän tunnelman omalla valitusvirrelläni. Lukekaahan nyt lopuksi vielä uudelleen niitä positiivisempia viestejä! ;)

Hyvää viikonloppua toivottaen,

Emem ja Mikael 211207

Vierailija
37/42 |
19.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...voimia ja Sisulle paranemisia. Ihana häkkikuva muuten!

Esikoiselle ostettiin viime vuonna sellainen pellen muotoinen pyörivä valosuti, ja se toimii edelleen, vaikkei sitä oikein käytetäkään, eli turha ostos sekin oli. Tosin johtuu vain siitä, että meillä käytetään pääasiassa vain palomies leikkeihin sopivia leluja.

Nytkin meillä tämä esikoinen tässä leikkii palomiestä ja harmittelee kun pikkuveli ei vielä osaa leikkiä. Pitänee mennä esittämään jotain ihmistä pulassa tai hätäkeskusta tms....

Piti vain äkkiä uudelleen kirjautua sisään kun huomasin, että olit kirjoittamassa samoihin aikoihin mun kanssa...

Vierailija
38/42 |
19.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Magdalena: Minä olen aina ollut vähän lantionpohjalihasfriikki. Nykyään en niin paljon treenaa, mutta treenaan kuitenkin. Ainakin ennen Instrumentariumissa myytiin juuri tähän treenaustarkoitukseen tarkoitettuja kuulia. Jos en ihan väärin muista. Siis oliko se nyt niin että Instru on terveyskauppa eikä pelkkä silmälasikauppa... mulla nyt muisti pätkii enkä jaksa rupee tarkistamaan, mutta pointtini on se, että esim. seksiliikkeestä ostetut geishakuulat ei mun käsittääkseni oo niin hyvin tuohon terveyskäyttöä varten suunniteltuja kuin kuulat jotka on just tuohon varten tehty ja joita myydään joissain terveyskaupoissa (ja mun muistin mukaan nimenomaan Instrumentariumissa) :)

Vierailija
39/42 |
19.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siiricata, meidän esikoinen sai myös tuota yskänlääkettä pienempänä ja hyväksi todettiin. Enää ei siis saatu. Mutta tuolloin sairaalassa, ei siis saanut Ventolineäkään, kun ei yskinyt.

Pajunkukka, meilläkin samanlaisia itkukohtauksia, varsinkin öisin. Ensin ajattelin että johtuu taudista, mutta nyt olen päätynyt samaan kuin Magda_lena. Eli kehitysvaiheesta taitaa johtua, toivottavasti! Vauva taitaa tosiaan tässä iässä tajuta, ettei olekaan osa äitiä, vaan ihan oma itsensä.

Aikasta söpön koiran saatte, onnittelut!

Pajunkukka kyseli kertiksistäkin. Heh, tuo taitaa olla suuri ongelma kestoista kertiksiin vaihtamisen kanssa, siis tuo haju!!! Muistan esikoisen ajoilta nuo hajuhaitat. Ihan puhtaatkin kertikset haisi niiiiin pahalle. Mutta nyt siihen on tottunut. Meillä on öisin Liberon teippivaipat ja joskus sama ongelma kuin teillä. Riippuu kuin paljon on juonut illalla ja yöllä. En tiedä miten housuvaipat ovat kehittyneet kolmessa vuodessa, mutta esikoisen vauva-aikana ne eivät riittäneet mihinkään öisin. Yks kaveri käytti kahtia päällekkäin, mutta on sekin aika älytöntä. Tuolloin aikanaan siis totesin, että teippivaipat yöksi ja housuvaipat päiväksi. Kannattaa ostaa isoin vaippa mikä on mahdollista, tällöin imee parhaiten pissaa.

Magda_lena, mä olen myös tykännyt mainitsemastasi kirjasta. Antaa paljon vinkkejä. Se onkin mulla tällä hetkellä ns. hakuteoksena, josta katson aina ekana, jos vauveli käyttäytyy jotenkin poikkeavasti :).

Ihan mukava kuulla, jos maitoaltistus meni teillä noinkin hyvin! Helpottaa kummasti elämää, jos ei ole lehmänmaidolle allerginen.

Mulla tuo kuva näkyi jo aiemminkin. Välillä jotkut kuvat näkyy, välillä ei. Jotkut taas näkyy koko ajan tai ei ollenkaan.

Geishakuulista. Kumpiakohan tarkoitat, Magda_lena? Ihmisillä kun on hieman vääriä käsityksiä aiheesta. Sain aikanaan luennon aiheesta seksivälinekutsuilla, mutta olen jo autuaasti unohtanut suurimman osan! Mutta siis, ne oikeat on ne pienet kuulat, joissa ei ole mitään naruja. Eka kannattaa aloittaa yhdellä. Jos sen kanssa pystyy kävelemään rappusia (et se siis pysyy sisällä), niin lihakset on ok kunnossa. Sit kun tuntuu, että yks kuula pysyy sisällä, myös vessareissuilla ;), niin sit toinen kehiin. Se kertoo myös lihasten hallittavuudesta, että saa ne kuulat ulos ilman apuvälineitä!

Noilla aiemmin mainitsemillani kutsuilla yks nelikymppinen äiti ehti hukkaan toisen kuulansa heti eka vessareissulla ;). Eli kannattaa olla varovainen niiden kanssa heti alkuun!

Pajunkukan kommentista huolimatta suosittelen seksikaupan kuulia! Seksivälinemyyjä kertoi, että oikeasti ovat yhtä laadukkaita kuin Instrussakin, mutta huomattavasti halvemmalla. Instrussa on aina instru-lisä.

Itse huomaan, että lantiopohjanlihakset eivät ole ihan hallinnassa, kun aina kipeenä ollessa pöksyt saattaa välillä kostua. Mut sit aina muistaakin taas treenata!

Ametistikos se fiilisteli, kun täällä on niin kivaa porukkaa. Olen ihan samaa mieltä! Kiitos kun jaksatte kirjoitella (ja lukea)!

Harmi vaan kun ei olla päästy tapaamisiin. On vaan niin pal vaikeempi päästä kahden kanssa lähtemään päiväksi johonkin kauemmaksi kuin yhden kanssa. Ja kun joudun muutenkin jo pakkaamaan kimpsut ja kampsut kokoon monta kertaa viikossa, kun lähdetään lasten kanssa raksalle, niin ylimääräisiä reissuja ei paljon jaksa.

Itse olen vielä kuumeessa, kuopus edelleen räkäinen, esikoinen näyttäis olevan ok. Miehestä on ihan turha puhua, kun tuntuu olevan aina terve, eikä ole kyllä koskaan kotonakaan.

Eilenköhän mainitsin sitä, että meillä taitaa asustaa vauvan sijasta koira. Vahvistusta asialle tuottaa sekin, kun tuo jätkä syö kaikki paperit! Kerran multa tippu Lindexin alekuponki lattialle. Se ehti parempiin suihin ennen kuin ehdin hätiin. Olisin just tarvinnu sitä.

Meillä täytyy nyt siirtyä myös sormiruokaan. Jätkä vetää ihan hirveet pultit, jos joku syö leipää eikä sille anna maistiaisia! Nyt ei olla edistytty saralla kovinkaan paljoa. Leipää olen antanut joskus, vaikka aiemmin en antanut. Kurkusta tulee pojulle närästystä! Maissunaksut häviää hetkessä, eli ihan liikaa. Porkkanaa ollaan ottamassa uudelleen ruokavalioon, mutta raakana en uskalla sitä vielä antaa. Omppu kyllä kävis, kun muistais ajoissa ennen ruokailun alkua kuoria... Ainiin, parhaan herkun leivän ja naksujen ohella meinasin unohtaa: makaroni. Niitä se vetelis vaikka huru mykke!

Nyt tarvii taas kiitää.

Justus & poju 14.1.

Vierailija
40/42 |
19.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenhan minä taas lukenut ja yrittänyt kirjoitellakin tänne, mutta aina joku tökkii, nämä sivut, langaton nettiyhteys ja Aadakin on muutaman kerran keksinyt painaa tietokoneen pääkatkaisijasta virrat pois... Taas yritystä, josko sais tekstit perille asti.

Itse tutkiskelin lantionpohjan lihasharjoittelujuttuja raskausaikana, ja ymmärsin, että ne Instrumentariumin kuulat ovat varsinaisia lantionpohjalihasten treeniin tarkoitettuja, seksikauppojen geishakuulat taas jotain muuta. Ymmärsin siis, että niissä on eroja, esim. painon ja koon suhteen. Käytännössä en sitten tiedä, kun en ole kokeillut.

Aadan liikkumistaidot taas kehittyy; nyt nousee sohvaa tai jakkaraa vasten kontilleen. Jaloilleen ei hoksaa nousta, varvistaa niin paljon ja haluaisi vaan pomppia, eikä varata tukevasti jaloilleen. Aada istuu ilman tukea myös hyvin, mutta pidän aina varuilta pehmustetta selän takana kaatumisen varalta. Konttauskypärä on myös säästänyt kuhmuilta, kun Aada on kaatunut taaksepäin pää edellä.

Hampaita tulee taas lisää, molemmat yläetuhampaat punkee kovasti ja toisesta tuntuu jo kärki pilkottavan.

Onnea uudesta perheenjäsenestä mantelihampaalle! Meilläkin on valtava koirakuume, mutta ollaan tehty päätös, ettei pentua oteta, ennen kuin lapset ovat niin isoja, ettei niitä tarvitse ottaa mukaan joka pissalenkille. Eli käytännössä Aadan pitää olla n. 4-5 vuotias, ennen kuin koiraa otetaan. Aiemmin meillä oli englannin mastiffi, joka jätti suuren aukon sydämeemme. Herra täytyi lopettaa jo nuorena 2,5-vuotiaana epilepsian takia, kun lääkkeet eivät tehonneet.

Kyllä vaan kovasti näyttää siltä, että mies todellakin on jäämässä kolmeksi kuukaudeksi työttömäksi (lomautus) ja systeemit menee vähän sekaisin... Nimittäin nuo päivähoitojutut. Mun täytyy ottaa selvää, että joudutaanko luopumaan Aadan paikasta, kun ei siinä ole mitään järkeä kuitenkaan maksaa 3kk maksuja, jos lapsi ei ole hoidossa. Harmittaa vaan niin älyttömästi, kun sitten joutuu taas etsimään uutta paikkaa tammikuulle, kun nyt Aada olisi mennyt samaan ryhmään 2,5-v isoveljensä kanssa. Ja tiedä sitten mistä kaupungin toiselta laidalta saadaan tammikuulle paikka... Äh. Ärsyttää tämä epätietoisuus, kun ei tiedä miten asiat menee. Ja toisaalta, kun mies kuitenkin koko ajan hakee töitä, niin sitten pitäisi se päivähoitopaikkakin olla, jos käykin niin, että mies menee töihin. Voi kun raha kasvais puussa ja sais olla vaan kotona ja hoitaa lapsia!

Kaikille sairastelijoille voimia! Meillä taitaa kans syksyn toinen flunssakierre olla alkamassa, 2,5-v alkoi eilen nenä vuotamaan ja itsekin olen aivastellut. Oltiinhan tässä jo pari viikkoa taas terveenä. Nyt äkkiä lähettämään tämä juttu, ennen kuin taas joku häiriö iskee...

T:vikli80 ja Aada 4.1.08