Olen tiskari ja ulkopuolinen
Työskentelen tiskarina eräässä matkailuyrityksessä. Kaikki on periaatteessa ihan hyvin. Töihin on ihan mukava lähteä aamuisin, pidän työstäni (vaikka onkin raskasta ja kiireistä välillä), tulen aina ajoissa töihin ja teen työni hyvin. Pomo on aina ollut asiallinen, hän ei huuda, hauku eikä puhu pahaa selän takana. Tulen suurimmaksi osaksi hyvin toimeen muiden työntekijöiden kanssa, minua tervehditään ym. Silti koen, että en riitä taikka kelpaa ja että olen ulkopuolinen. Meitä tiskareita on kaksi ja koen, että olen pelkkä "kakkostiskari". Itse en ole kovin sosiaalinen aina ja olen introvertti, kun taas tämä toinen tiskari on sosiaalinen. Huomaan, että muut juttelevat hänen kanssaan paljon enemmän kuin minun kanssa, arvostavat häntä ja kaveeraavat hänen kanssaan. Minä taas olen ulkopuolinen ja yhdentekevä, ja eräs kokki saattaa minulle toisinaan tiuskiakin, vaikka en ole hänelle mitään pahaa tehnyt tai sanonut. Lisäksi tämä toinen tiskari selvästi myös yrittää aina olla tavalla tai toisella mun yläpuolella. Aina teen jotain pientä väärin tai toisella tavalla kuin hän, minun ajatukset ja mielipiteet on vääriä yms. Koen itseni huonommaksi, vaikka tulemmekin ihan hyvin juttuun ja voimme heittää toisillemme huulta. Haluaisin, että minäkin olisin hyväksytty, pidetty ja kunnioitettu töissä. Mitä ihmettä teen, kun en voi muuta olla kuin rehellinen ja aito oma itseni?
Kommentit (3)
Jos kokki on mies niin 90% todennäköisyydellä mt/alkoholi ongelmia.
Tsemppiä ap. Tuollaista mullakin oli kun olin eräässä vanhainkodissa pyykkäri/siivoojana. Kaikki lähihoitajat, keittiöhenkilökunta yms olivat olevinaan parempia.
Up