Mies oli eroamassa, kun tapasin hänet viisi vuotta sitten...
...ja aloitimme suhteen. Vaimosta ei puhuttu koskaan, mutta eroamassa olivat ja vain lapsen vuoksi yhdessä.
Nyt on viisi vuotta kulunut ja ovat edelleen yhdessä, lapsi on aikuinen. (Edelleen "ovat eroamassa", luulenpa että vaimon versio tilanteesta voi olla toinen.)
Kokemuksia vastaavasta?
Kommentit (19)
Vierailija kirjoitti:
Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis.
Eikähän tuohon viiteen vuoteen ole mahtunut myös ruumiillisia iloja.
Mihinkään ei valehdella niin paljon kuin naisen korvaan.
Itse ikisinkkuna olen ollut laittavinani merkille, että tosinaan tuntuu sille kuin parisuhteetkin kasautuisivat. Samassa ajassa kuin itse en ole löytänyt ja kohdannut ensimmäsitäkään, jonka kanssa olisin saattanut edetä parisuhteeseen, vaan olen parhaimmassa tai pahimmassa kuinka vainb päässyt ns. friendzonelle, niin moni muu mies on löytänyt useammankin elämänsä rakkauden ja puolison tai vähintään parisuhdekumppanin.
Nopeimmat jopa ennen kuin aiempi parisuhde on ainakaan virallisesti päättynyt. Jostkut ovat saattaneet yrittää pitää useampaakin (pari)suhdetta yllä.
En itse syytä tai väitä että oma sinkkuuteni yhdnkään tosien syy mutta välillä itseinhon ja sisälläni satan tuntea ajoittaista kateutta; miksi juuri oma kohtaloni on saada tai joutua elämään ikisinkkuna? - Vaikka meneehän se elämä näinkin; en minäkään olisi tai oikeammin olisi enää valmis ja halukas parisuhteeseen kenen hyvänsä kanssa; mutta onneksi on paljon vaihtoehtoja. Ehkä ensikesänä kaikki on toisin
Sinua on käytetty hyväksi. Ei se mies ollut koskaan eroamassa.
On varmasti miehiä mutta kenties myös naisia, jotka eivät itse kykene tai halua erota vaan käytöksellään joko tiedostaen tai tiedostamattaan tomivat niin, että kumppani tekisi "likaisen työn" eli haluaisi erota, etteivät itse joutuisi vastaamaan esimerkiksi lapsilleen, miksi halusivat erota.
Vierailija kirjoitti:
Käytetty hyväksi vai oliskohan itse tutkiskelun paikka, jos on toisen tiennyt olevan ja elävän parisuhteessa ja sama jatkunut vähän lyhyemmänkin aikaa kuin viisi vuotta.
Mun mies oli eroamassa kun tavattiin. Kysyin että millä aikataululla ja sanoi että heti kun ex saa kamansa ulos asunnosta. Ehkä pari viikkoa sen jälkeen kysyin samasta asiasta ja nainen oli jo muuttanut muualle. Että voi se tapahtua nopeastikin.
Vierailija kirjoitti:
Mun mies oli eroamassa kun tavattiin. Kysyin että millä aikataululla ja sanoi että heti kun ex saa kamansa ulos asunnosta. Ehkä pari viikkoa sen jälkeen kysyin samasta asiasta ja nainen oli jo muuttanut muualle. Että voi se tapahtua nopeastikin.
Edellä tarkoitin hieman tällaista. - osa onnistuu löytämään uuden kumppanin ennen kuin aiempi parsuhde on edes kunnolla tullut päätökseen ja pöly hieman laskeutunut. Ei se mitään, Ei ne ole minulta pois. Ihmettelen vain. Jos itse olsin tai siis nyt kuvittelen, että jos olisin eronnut tai eroamssa niin luultavasti voisin ensin haluta vetää henkeä ja rauhoittua. Koska en varmaan tuossa tilanteessa edes näkisi tai muutoin aisitisi ja tuntisi oikein. - Eläisin jollain tavoin harhoissani.
Olsin vain rikki. Kaivaten korkeintaan laastaria. Mutta tämä on tietysti vain arvailua koska olen kyllä ollut laittavinani merkille senkin, että moni riutuu ja elää kehnommassakin suhteessa ja suhde on jo kauan sitten kuollut ennen kuin mahd. erilleen muutto tulee.
- Havaintoni mukaan useammin käy niin, että mies tai miehet löytävät uuden ja asettuvat asumaan uuden kumppaninsa kanssa nopeammin kun taas moni nainen elää eron jälkeen mieluummin yksin, vaikka löytäsivätkn uuden kumppanin.
Vierailija kirjoitti:
Miten ap:tä on käytetty hyväksi? Käsittääkseni on vapaaehtoisesti ollut suhteessa. Mitä hyväksikäyttöä se on? Jos ei viidessä vuodessa älykkyysosamäärä riitä toteamaan asioiden laitaa niin ei se mitään hyväksikäyttöä ole.
Vierailija kirjoitti:
Oletko mahdollisesti blondi?
Ei, ei hän on ollut älykäs ja ennen kaikkea viisas ja kunnioitettava naienn, joka on tiennyt, että hyvää kannattaa odottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ap:tä on käytetty hyväksi? Käsittääkseni on vapaaehtoisesti ollut suhteessa. Mitä hyväksikäyttöä se on? Jos ei viidessä vuodessa älykkyysosamäärä riitä toteamaan asioiden laitaa niin ei se mitään hyväksikäyttöä ole.
Olet oikeassa ettei ap:ta ole käytetty hyväksi. Olet täysin väärässä, kun luulet ettei ap:n älykkyysosamäärä riitä toteamaan asioiden laitaa. Älykkyysosamääräsi ei riitä tajuamaan ettei kaikki välitä kumppanin siviilisäädystä.
No melko perinteinen valhe pelimieheltä. Mua aikoinaan piiritti avoliitossa oleva mies vajaan vuoden verran, mutta olin tehnyt selväksi, etten sotkeennu toisessa suhteessa oleviin. Aikaa kului ja sitten mies aivan koiran ilmeellä kertoi, miten nyt on ero tulossa. Oltiin sitten vajaa vuosi "seurustellen" aivan julkisesti tosin, mutta mitäpä mies teki: meni naimisiin sen avonsa kanssa. Onneksi ei kestänyt pitempään, mutta oli kyllä petollinen teko, josta opin sen, että seuraavaa kertaa ei tule. Siis paperit vaatisin erosta, ennen kuin edes miettisin. Toisekseen en enää mielelläni sotkeentuisi vasta eronneeseenkaan.
Viisi vuotta on kyllä pitkä aika. Hyväksikäyttöä on se, että on vedättänyt ja valehdellut. Se on veemäinen koukku ja verottaa psyykettä todella.
Olisiko ap lähtenyt tuohon suhteeseen, ellei mies olisi kertonut olevansa eroamassa. Tuskin, ja siksi mies valehteli. Itsekäs pa*kiainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet oikeassa ettei ap:ta ole käytetty hyväksi. Olet täysin väärässä, kun luulet ettei ap:n älykkyysosamäärä riitä toteamaan asioiden laitaa. Älykkyysosamääräsi ei riitä tajuamaan ettei kaikki välitä kumppanin siviilisäädystä.
Niin. Kuten täällä jo joku ikisinkkumies kirjoitti, niin parisuhdekumppanitkin taitavat kasautua.... - Pitkään sinkkuna olleita pidetään vähintäänkin epäilyttävinä.
Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis.