Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä ärsyttää liikenteessä autoilijat?

Vierailija
21.01.2025 |

Onhan vaikka mitä ärsyttävää käyttäytymistä.

Esimerkiksi se ärsyttää, että kun motarilla itse on jo ohittamassa rekkaa selvästi yli nopeusrajoitusta ajaen, joku tulee takapuskuriin kiinni ja VILKUTTAA PITKIÄ.

Itse yritän olla provosoitumatta muiden töykeästä liikennekäyttäytymisestä.. joskus kiehuu sisällä kyllä..

Monella on selkeästi pinna kireällä ja ruuvit löysällä.

Tieraivoon ja onnettomuuksiin se huono käytös voi johtaa, varsinkin kun kaksi matalan AÖ:n omaavaa kuskia käy toistensa hermojen päälle 

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnioittamattomuus toisia autoilijoita kohtaan, sellaista ei enää juurikaan näe.

Tullaan röyhkeästi eteen kolmion takaa, ajetaan liian lähellä edelläajavaa, kahdella samaan suuntaan olevalla tiellä on aivan pakko ohittaa toinen, vaikka se ajaa maksiminopeutta ja vähän ylikin, ja jäädä eteen ajamaan samaa nopeutta kuin tämä ohitettu. Vilkkua käytetään vasta kun ollaan kääntymässä, vaikka aikaisempi päälle kytkeminen mahdollistaisi yhden tai joskus useammankin vastakkaisesta suunnasta tulevan auton ehtimisen sinne samaan suuntaan ja tämä sujuvoittaisi liikennettä. 

Kaikessa on kyse siitä, ettei kunnioiteta kanssa-autoilijoita. Ei huomioida muita, pääasia tuntuu olevan ettei kukaan pääse ennen "minua"!

Vierailija
42/61 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleisesti kaikki nussijat. Liikutaan ripeästi eikä jäädä hieromaan. 

Tämä. Toimitaan kaikissa tilanteissa ripeästi. Ärsyttää suunnattomasti kaikki rekkojen takana nysvääjät, liikenneympyröissä matelijat ja alinopeutta ajavat sunnuntai-ajelijat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunnioittamattomuus toisia autoilijoita kohtaan, sellaista ei enää juurikaan näe.

Tullaan röyhkeästi eteen kolmion takaa, ajetaan liian lähellä edelläajavaa, kahdella samaan suuntaan olevalla tiellä on aivan pakko ohittaa toinen, vaikka se ajaa maksiminopeutta ja vähän ylikin, ja jäädä eteen ajamaan samaa nopeutta kuin tämä ohitettu. Vilkkua käytetään vasta kun ollaan kääntymässä, vaikka aikaisempi päälle kytkeminen mahdollistaisi yhden tai joskus useammankin vastakkaisesta suunnasta tulevan auton ehtimisen sinne samaan suuntaan ja tämä sujuvoittaisi liikennettä. 

Kaikessa on kyse siitä, ettei kunnioiteta kanssa-autoilijoita. Ei huomioida muita, pääasia tuntuu olevan ettei kukaan pääse ennen "minua"!

Vilkku on turha. Ei kuulu muille mihin mä meen. Mä kyllä itse tiedän mihin mä meen. 

Vierailija
44/61 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vilkun käyttämättömyys.

Vierailija
45/61 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alle nopeusrajoituksen ajavat, vaikka on normaali talvikeli. Ihan hyvin pystyisi ajamaan ylinopeuttakin.

Mene autokouluun,

Mene ite autokouluun. Kaikilta alle nopeusrajoituksen ajavilta pitäisi ottaa kortti pois. Ne tollot ovat suurin riski liikenneturvallisuudelle. 

Jos menet pkseudulla jäätävän sateen jälkeen joka ramppiin merkittyä nopeusrajoitusta niin olet muutamassa minuutissa luiskassa.

Vierailija
46/61 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikennevaloihin meno. Jätetään 20-30m väliä edellä ajavaan ja sitten nylkytetään metri metri metri

Vierailija
47/61 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liikennevaloihin meno. Jätetään 20-30m väliä edellä ajavaan ja sitten nylkytetään metri metri metri

Sitä sanotaan taloudelliseksi ajotavaksi jos auto on edes pienessä liikkeessä kun valo vaihtuu vihreäksi.

Vierailija
48/61 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pakko ajaa nopeusrajoituksen sallimaa ylintä nopeutta, on lupa ajaa hiljaisempaakin nopeutta, mutta lujempaa ei saa ajaa.

Vierailija
49/61 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne on nämä Audikuskit ja muut hulttiot joilla ei ole mitään tapoja. Ajetaan kuin Euroopan omistajat vaikka ei omisteta edes sitä autoa millä ajetaan. 

Ajavat rahotusyhtiön tai pankin autoilla kun ei ole varaa ostaa omaa autoa. 

Kyllähän sitä omaksi koko ajan maksellaan.

Mutta onneksi sinulla on se wanha rämä, joka on OMA. Kyä jänpti on näin!

Vierailija
50/61 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunnioitus, sitä kai tarkoitit.

Vierailija
51/61 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sumuvalojen käyttö normaaleissa olosuhteissa.

Vierailija
52/61 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä sanotaan taloudelliseksi ajotavaksi jos auto on edes pienessä liikkeessä kun valo vaihtuu vihreäksi.

Rullaaminen on eri, mutta kun jotkut tekevät niin että ensin pysähdytään ja sitten aletaan kytkintä luistattamalla hiipiä eteenpäin.

Vierailija
53/61 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätähän sitä taidetaan autokoulussa kertoa, paljon tuleekin säästöä kun liikautetaan autoa aina metri kerrallaan.

Toinen asia mitä autokouluissa on kerrottu jo vuosikymmeniä, että kaukovalot voi täräyttää päälle jo kun vastaan tuleva auto on 

10 metrin päässä; ei se valo enää ennätä silmään..

Ja kiitos xenon-valojen keksijällekin, -ttu kun ne osaa häikäistä syyspimeällä! Onneksi ovat edes

kalliita, niin saavat huononäköiset maksaa.

Vierailija
54/61 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohituksen estäjät. Ohituskaistan alkaessa vauhti nousee 70stä 110-120, loppuessa jarruvalot vaan kirkuu jotta pääsee taas matelemaan. Ja tietenkin nämä mulkerot on pitemmällä reissulla eväät messissä, tankki täynnä ja vaipat päällä, ettei vaan tarvi pysähtyä.

Ne jotka eivät ymmärrä vilkun käyttötarkoitusta. Ihan vasta joku puolisokea setä meinasi ajaa yli suojatiellä kääntyessään, tuhahteli vaan kun totesin olettaneeni hänen jatkavan suoraan.

Liittymisen ja kaistanvaihdon estäjät. Siis eivät mene ohi tai anna tilaa, vaan jäävät viereen roikkumaan vaikka kuinka vaihtaisit nopeutta ja olet tehnyt aikeesi selväksi. Onneksi hieman harvinaisempi mulkerotyyppi, vaikka sitäkin rasittavampi.

Letkan perältä ohittamaan lähtevät hätähousut. Tämä tuskin tarvitsee selitystä kuin tiettyjen automerkkien omistajille. 

Vierailija
55/61 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oulukaiset pyöräilijät, joilta unohtuu etteivät aja pyöräbaanalla, eivätkä ole joka käänteessä etuajo-oikeutettuja. Tunkevat autojen eteen ja liikenteen sekaan liian ärhäkkäästi.

Vierailija
56/61 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autoilijat, joilta puuttuu liikenteen lukemisen taito. Mun työmatkalla on kohta, jossa joudun satasen alueella kääntymään kaistan yli vasemmalle pikkutielle. Ei ole yksi eikä kaksikaan kertaa, kun takanani olevan auton takaa lähtee joku viripää ohittamaan meitä molempia ja on törmätä minun kylkeeni. Joinain päivinä, kun on paljon liikennettä, en uskalla kääntyä siitä risteyksestä, vaan jatkan pari kilsaa seuraavaan risteykseen ja käännyn siinä kun siinä on leveämpi risteys. Tällöin kyllä myöhästyn töistä, mutta se on pienempi paha kuin oikein kunnon kolarirysä.

Vierailija
57/61 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oulukaiset pyöräilijät, joilta unohtuu etteivät aja pyöräbaanalla, eivätkä ole joka käänteessä etuajo-oikeutettuja. Tunkevat autojen eteen ja liikenteen sekaan liian ärhäkkäästi.

Oulun liikennekulttuuri ylipäätään. Motari...huhhuijaa.

Vierailija
58/61 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole pakko ajaa nopeusrajoituksen sallimaa ylintä nopeutta, on lupa ajaa hiljaisempaakin nopeutta, mutta lujempaa ei saa ajaa.

Juu, mutta onko järkeä ajaa tulppana esim 60 km/h sellaisella tiellä jossa on 80 km/h tai 100 km/h nopeusrajoitus ja ohitusmahdollisuudet erittäin vähäiset? Kyllä silloin pitää tajuta jättää auto kotiin tai antaa tietä jokaisella bussipysäkillä. Eikö yhtään soita kelloja jos peilistä näkyy tyyliin sadan auton letka?!

Vierailija
59/61 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Autoilijat, joilta puuttuu liikenteen lukemisen taito. Mun työmatkalla on kohta, jossa joudun satasen alueella kääntymään kaistan yli vasemmalle pikkutielle. Ei ole yksi eikä kaksikaan kertaa, kun takanani olevan auton takaa lähtee joku viripää ohittamaan meitä molempia ja on törmätä minun kylkeeni. Joinain päivinä, kun on paljon liikennettä, en uskalla kääntyä siitä risteyksestä, vaan jatkan pari kilsaa seuraavaan risteykseen ja käännyn siinä kun siinä on leveämpi risteys. Tällöin kyllä myöhästyn töistä, mutta se on pienempi paha kuin oikein kunnon kolarirysä.

Onhan se nyt helvetin vaarallista, surmanloukku suorastaan. Käy kääntymässä siellä seuraavassa, jos takana tulee autoja.

Vierailija
60/61 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää tulko minua neuvomaan liikenteessä.

Ajan oman maalaisjärjen ohjaamana, koska ei aina voi noudattaa liikennesääntöjä pilkulleen.