Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuivausrumpu vai telineessä kuivaus?

Vierailija
21.01.2025 |

Meillä on erillinen "pyykkihuone" jota muuten paitsi kesällä lämmitetään sähköpatterilla. Alan kyllästyä pyykkien ripusteluun. Sähkölasku ei saisi enää kasvaa, joten tuleeko kuivausrumpu halvemmaksi, kalliimmaksi vai onko kustannus suurinpiirtein sama?

Kommentit (214)

Vierailija
101/214 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole pesuhuoneessa kuivausrummulle tilaa. Pesukoneellekin on vain kapea tila, johon mahtuu päältä ladattava, pieni pesukone, eli emme voisi hankkia tornia.

Ostimme pari vuotta sitten uuden pesukoneen jossa on suuri linkousnopeus. Vaatteet ovat pesun jälkeen enää hiukan kostean nihkeät, joten kun ne ovat kuivaneet yhden yön ajan telineessä, ne ovat jo täysin kuivat.

Vierailija
102/214 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkasella pyykit kuivataan olohuoneessa telineessä. Ei tarvitse eriksenn mitään ilmankostutinta ostaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/214 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teline. Suomessa talvella on niin rutikuiva sisäilma että kuivattaminen huoneenlämmössä on vain hyväksi. Ja halpaa. Kuivaushässäkät vievät sähköä ja kuluttavat vaatteita. 

Opiskeluaikana asuin 24 neliön yksikössämissä pesutorni 😆 oli ikkunat huurussa kun käytti kuivausrumpua.  90- luvulla vanhemmilmani omi kuivauskaappi, jos sellaisia edelleen jostain saa ja mahtuu niin suosittelisin.

Itse olen kuivannut telineellä tai ulkona aina sen opiskelijaboxin jälkeen.

Vierailija
104/214 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan olosuhteista. Meille ei rumpu mahdu, joten kuivausteline on ainoa vaihtoehto. Ja tulee toki halvemmaksi kun pyykit kuivuu saunassa, silloin kun sauna on lämmin joka tapauksessa. 

Vierailija
105/214 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on laiskuus huipussaan, jos pyykkien kuivumaan ripustaminen saa noin tressaantumaan. Voi kettu mitä kitinää, osta se hiton rumpu ja lakkaa ruikuttamasta. Ei ihme, että kaikki on niin persiillään, kun uusavuttomuus se senkun vahvistuu päivä päivältä. Katso ne sähkönkulutukset netistä googlaamalla "kuivausrummun sähkön kulutus". 

Jos vauvapalsta noin stressaa, niin kannattaa jättää lukematta.

Vierailija
106/214 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä käytän molempia. Lakanat ja pyyhkeet menevät aina kuivausrumpuun. Jos on paljon pyykkiä tai kiire, niin laitan osan vaatteista myös. Kuivaustelineellä pääsääntöisesti kuivatan vaatteet, samalla myös huoneilmaan tulee kosteutta. 

Mulla ei ole kuivausrumpua ollut koskaan vaikka sitä aina kodinkoneliikkeissä tuputetaan.  Eikä mulla ole niin kiire, etteikö pyykit ehtisi kuivua telineessä. Eilen illalla klo 22 laitoin pyykit telineelle ja aamulla herätessä laitoin ne siitä kaappiin ja telineen pois.

Vierailija
107/214 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teline. Suomessa talvella on niin rutikuiva sisäilma että kuivattaminen huoneenlämmössä on vain hyväksi. Ja halpaa. Kuivaushässäkät vievät sähköä ja kuluttavat vaatteita. 

Opiskeluaikana asuin 24 neliön yksikössämissä pesutorni 😆 oli ikkunat huurussa kun käytti kuivausrumpua.  90- luvulla vanhemmilmani omi kuivauskaappi, jos sellaisia edelleen jostain saa ja mahtuu niin suosittelisin.

Kuivauskaapit ne vasta sähkösyöppöjä ovatkin, vievät huomattavasti enemmän sähköä kuin peruskuivurit.

Vierailija
108/214 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu ihan olosuhteista. Meille ei rumpu mahdu, joten kuivausteline on ainoa vaihtoehto. Ja tulee toki halvemmaksi kun pyykit kuivuu saunassa, silloin kun sauna on lämmin joka tapauksessa. 

Tulipaloriski!

Vierailija
109/214 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei ole pesuhuoneessa kuivausrummulle tilaa. Pesukoneellekin on vain kapea tila, johon mahtuu päältä ladattava, pieni pesukone, eli emme voisi hankkia tornia.

Ostimme pari vuotta sitten uuden pesukoneen jossa on suuri linkousnopeus. Vaatteet ovat pesun jälkeen enää hiukan kostean nihkeät, joten kun ne ovat kuivaneet yhden yön ajan telineessä, ne ovat jo täysin kuivat.

Se suuri linkousnopeus - etenkin jos rumpu on teräväreikäinen - tekee vaatteille paljon pahempaa jälkeä kuin kuivausrumpu. Nimimerkillä kokemusta on.

Mulla oli vuosikausia erään saksalaismerkin hellävarainen pesukone ja saman merkin kuivausrumpu. Vaatteet pysyivät kunnossa. Sitten vaihdoin toisen saksalaismerkin pesukoneeseen ja narukuivaukseen. Pyykit kuivuvat kyllä nopeasti kovalla teholla lingottuina, mutta muuttuivat hetkessä nukkaisiksi ja kulahtaneiksi.

Vierailija
110/214 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä se juuri vaikuta, kun on iso pyykkikone ja erillinen  kuivausrumpu, jotka pyörittää kerralla kaikki pyykit. 

Minä käytän molempia, kuivausteluneelle ripustan ne vaatteet, jotka muuten kutistuisivat rummussa. Pyyhkeet, lakanat ja muut petivaatteet kuivaan rummussa. Hyvin toimii tämä. 

Vierailija
111/214 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän perhe urheilee paljon, ne materiaalit ei sovi kuivausrumpuun. Villaa myös käytetään paljon. Kaikki vaatteet menee oikeastaan narulle kuivumaan, lakanat ja pyyhkeet rumpuun. Se että omistaa rummun, ei tarkoita että siinä olisi jatkossa pakko kaikki kuivata.

Kaikki urheiluvaatteet kuivataan nykyaikaisessa kuivausrummussa, puuvillaohjelmalla, ja vaatteet on pesty 60 asteessa. Ei muutosta vaatteissa.

Vierailija
112/214 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän perhe urheilee paljon, ne materiaalit ei sovi kuivausrumpuun. Villaa myös käytetään paljon. Kaikki vaatteet menee oikeastaan narulle kuivumaan, lakanat ja pyyhkeet rumpuun. Se että omistaa rummun, ei tarkoita että siinä olisi jatkossa pakko kaikki kuivata.

Kaikki urheiluvaatteet kuivataan nykyaikaisessa kuivausrummussa, puuvillaohjelmalla, ja vaatteet on pesty 60 asteessa. Ei muutosta vaatteissa.

Mulla alkaa urheiluvaatteet haista, jos pesen 30 asteessa ja kuivaan narulla ohjeen mukaan. Pakko pestä 60 asteessa ja rummuttaa. Hyvin ovat kestäneet vuosia.

Vierailija
113/214 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on pörssisähkö eli pesen pyykit kun sähkö on halpaa, 10 kg koneella. 

Kuivausrummussa on se hyvä puoli, että nukka, vaatepöly ja kissankarvat lähtevät vaatteista, nukkasihdistä sen näkee. Pölyttömiä ovat vaatteet, ei tarvitse aivastella. 

Vierailija
114/214 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään käsitystä, mutta kuivausrumpu kuluttaa tekstiilejä. Ihanan helppo, mutta lempi t-paita on melko nopeasti ohentunut läpinäkyväksi. 

Tämä on taas näitä urbaanilegendoja. Se peseminen kuluttaa vaatetta, ei rumpukuivaus.

Vierailija
115/214 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä meidän kuivausrummun nukkasihtiin tulee jokaisen kuivauskerran jälkeen nukkaa niin että se pitää puhdistaa. Oli vanha tai uusi vaate.

Hmm - onkohan kovin vettä säästävä pesukone? 

Nykyaikaiset pesukoneet ottavat vettä pyykin painon mukaisesti. Eli ovat vettä säästäviä.

Vierailija
116/214 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki vaatteet ja lakanat kuivaan telineessä (kuivausrumpu kuluttaa tekstiilejä). Pyyhkeet ja peitot kuivaan taloyhtiön ilmaisessa kuivausrummussa. Pyyhkeet siksi että niistä tulisi pehmeitä ja peitoille(untuva) suositellaan rumpukuivausta.

Vierailija
117/214 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuivausrunpu kuluttaa kaiken nopeasti, näet sen nukkasihdistä.

Miksi tätä jaksetaan aina lässyttää. Kyllä se pesukoneessa märkänä vaatteiden pyöriminen kuluttaa enemmän. Kuivausrummussa se irronnut nukka kerääntyy pois. Se sama nukka pölisisi huoneilmaan vaatteita viikatessa.

Vierailija
118/214 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuivatatteko tosissani pyykkejänne muualla kuin kylpyhuoneessa? No älkää sitten herranjestas ihmetelkö sitä kosteuden määrää... talvisin tuo kylmyyttä ja kesäisin kuumuutta, jos seinät ja kaikki kostuvat tarpeeksi paljon.

Entä jos ei ole kylpyhuonetta, vaan pelkästään suihkukoppi?

Mihinkäs se pesuokone sitten mahtuu? Jos käyttää taloyhtiön pesulaa, niissä on kuivaushuoneet eli silloin ei tarvita kotona minkäänlaista kuivausvälinettä..

Minulla on pesukone wc-tiloissa. Juuri ja juuri mahtuu samaan tilaan wc-pytty, käsienpesuallas ja pyykkikone. Lisäksi katonrajassa lämminvesivaraaja. Suihkutila on erikseen. Asun omakotitalossa, en taloyhtiössä.

Voi kuivausrummun laittaa muuallekin kuin pieneen vessaan. Tuttavalla kuivausrumpu on yläkerran aulan nurkassa, jossa myös makuuhuoneet ja  kaapit vaatteiden säilytykseen. 

Vierailija
119/214 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isompi ilmanvaihto ongelma jos ikkunat huurtuu tuosta.  Mutta kuivauskaappiin ei enää paluuta kun tuli rumpu joskus 15v sitten.  Ainakin kun on kissa ja koira.  Rummussa lähtee karvat pyykistä.

Vierailija
120/214 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki vaatteet ja lakanat kuivaan telineessä (kuivausrumpu kuluttaa tekstiilejä). Pyyhkeet ja peitot kuivaan taloyhtiön ilmaisessa kuivausrummussa. Pyyhkeet siksi että niistä tulisi pehmeitä ja peitoille(untuva) suositellaan rumpukuivausta.

Ei kuluta nykykoneet. Hyvin aikansa kestävät. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kahdeksan