Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Bartholinin rauhanen

Vierailija
21.01.2025 |

Hei,

Olen tässä kärsimässä jälleen bartholinin paiseesta, ja haluaisin kysyä, onko täällä kenelläkään kokemusta rauhasen poistoleikkauksesta? Ja tarkemmin, missä kävit leikkauksessa? Itse asun Joensuussa, joten olisi mahtavaa, jos löytyisi joku, joka on täällä leikkauksen kokenut.

Kommentit (60)

Vierailija
1/60 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/60 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/60 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
4/60 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsitkö vanhoja ketjuja aiheesta? Muistelen lukeneeni siitä aiemmin palstalla. Ei varmaan Joensuussa, mutta jotain ketjuja on joskus ollut. Oletko kokeillut supistettua ruokavaliota (sokeri pois, vehnäjäuho, hiiva ym. pois) ja onko ollut mitään vaikutusta? Joillain on auttanut niin, että paiseet ovat kadonneet. En kyllä tiedä onko sama rauhanen vai eri rauhanen.

Vierailija
5/60 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain antibioottikuurin ja haudoin rauhasta teepuuöljyllä. Ostin Frantsilan eteeristä öljyä (merkillä tuskin on väliä).

Laitoin tippoja vanulappuun ja pidin siinä päällä. Tuo öljyhän on sellaista, että läpäisee ihon suojakerroksen ja on voimakkaasti antibakteerinen. Jos ei ole allergioita, niin miks ei kokeilla. 

Alkusyksystä oli päällä mulla ja toistaiseksi pysynyt pois. 

Vierailija
6/60 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta leikattiin ihan sairaalassa. Ei nukutettu, mutta muuten tunnottomaksi ja rauhoitettuna. Yön yli sairaalassa. Ei ole uusinut. Jännittihän se meneminen siihen toimenpiteeseen mutta suuri helpotus kun homma ohi.

Vierailija
7/60 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulta leikattiin ihan sairaalassa. Ei nukutettu, mutta muuten tunnottomaksi ja rauhoitettuna. Yön yli sairaalassa. Ei ole uusinut. Jännittihän se meneminen siihen toimenpiteeseen mutta suuri helpotus kun homma ohi.

Kiva kuulla, että hoitui sillä pois ! Haluatko kertoa lisää, minkälainen oli toipuminen jne. ? Ja tehtiinkö leikkaus kun rauhanen oli turvonnut, vai ns. "lepotilassa"

/Aloittaja

Vierailija
8/60 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä sain antibioottikuurin ja haudoin rauhasta teepuuöljyllä. Ostin Frantsilan eteeristä öljyä (merkillä tuskin on väliä).

Laitoin tippoja vanulappuun ja pidin siinä päällä. Tuo öljyhän on sellaista, että läpäisee ihon suojakerroksen ja on voimakkaasti antibakteerinen. Jos ei ole allergioita, niin miks ei kokeilla. 

Alkusyksystä oli päällä mulla ja toistaiseksi pysynyt pois. 

Juu, teepuuöljystä olen paljon lukenut, että auttaisi vaivaan. Itsellä on nyt toista kertaa ja wordin katetri paikoillaan, josko sillä hoituisi. Toivottavasti olisi pysyvämpi ratkaisu !

/Aloittaja

Vierailija
9/60 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä siinä paljon toipumista ollut, normaalit särkylääkkeet, ja tikit sulivat itsekseen. Helppo homma kaikenkaikkiaan. Suosittelen suostumaan heti jos lääkäri ehdottaa leikkausta.

Vierailija
10/60 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä se on, en ole kuullutkaan?

Jos kyse on vastaavasta kuin koirien anaalirauhaset, niin näppäräsorminen eläinlääkäri tai eläintenhoitaja tyhjentää varmasti ne leikkausta edullisimmin ja ammattitaitoisemmin

Vierailija
11/60 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä siinä paljon toipumista ollut, normaalit särkylääkkeet, ja tikit sulivat itsekseen. Helppo homma kaikenkaikkiaan. Suosittelen suostumaan heti jos lääkäri ehdottaa leikkausta.

Kiitos. Edellisellä käynnilläni lääkäri mainitsikin, että jos nyt kolmannen kerran tulee, niin sitten harkitaan vakavasti leikkausta.

/Aloittaja

Vierailija
12/60 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä se on, en ole kuullutkaan?

Jos kyse on vastaavasta kuin koirien anaalirauhaset, niin näppäräsorminen eläinlääkäri tai eläintenhoitaja tyhjentää varmasti ne leikkausta edullisimmin ja ammattitaitoisemmin

No en ehkä kunnan eläinlääkärille värkkiäni menisi näyttämään, haha

Kyseessä siis naisilta löytyvät kaksi rauhasta, jotka tuottavat liukastetta alapäässä. Voivat tulehtua rauhastiehyyn tukkeutuessa ja olla todella todella kivulias vaiva.

Vierailija
13/60 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ne rauhaset pillun suulla jotka täyttyy nesteestä ja skruitatessa tyhjenee? Joillain naisilla havainnut kovettumista ensin ja sitten suihku hekumahetkellä tyhjännyt ne, sormilla hyvin tuntee

Vierailija
14/60 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
15/60 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos. Edellisellä käynnilläni lääkäri mainitsikin, että jos nyt kolmannen kerran tulee, niin sitten harkitaan vakavasti leikkausta.

/Aloittaja

Miks pitää odottaa, että lääkäri ehdottaa?

Itse pyytäisin leikkausta heti.

Vierailija
16/60 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

/Aloittaja

Miks pitää odottaa, että lääkäri ehdottaa?

Itse pyytäisin leikkausta heti.

Ensin yritetään vähemmän radikaaleja hoitoja, sillä joskus nämä tehoavat. Leikkaus voi olla vaativa rauhasen sijainnin tai tulehduksen koon mukaan sekä nivusissa menevien hermojen takia. Voi olla myös hyvin verinen operaatio, sillä alueella on paljon pieniä verisuonia. Toioumisaika voi olla myös hankala.

Julkisella ei varmasti heti leikkaukseen laiteta. Yksityisellä ehkä, mutta ainakaan itselläni ei siihen ole varaa.

/Aloittaja

Vierailija
17/60 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole eläinlääkäri, mutta ihan itse nitistin kyseisen paiseen. Teki vähän häijyä. 

Vierailija
18/60 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun leikattiin Naistenklinikalla siis julkisella. No tästä tiedosta ei tainnut olla sulle apua. 

Vierailija
19/60 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun leikattiin Naistenklinikalla siis julkisella. No tästä tiedosta ei tainnut olla sulle apua. 

Kiinnostaisi, koska haluaisin kuulla, miten leikkaus meni jne. ja kauanko jouduit odottamaan operaatioon pääsyä? Ja oliko minkälaiset oireet, kun menit itse operaatioon? Saitko myös tietää, että oliko leikkaava tehnyt aiemmin näitä operaatioita paljon?

/Aloittaja

Vierailija
20/60 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostaisi, koska haluaisin kuulla, miten leikkaus meni jne. ja kauanko jouduit odottamaan operaatioon pääsyä? Ja oliko minkälaiset oireet, kun menit itse operaatioon? Saitko myös tietää, että oliko leikkaava tehnyt aiemmin näitä operaatioita paljon?

/Aloittaja

Kystä oli tyhjennetty puhkaisemalla/ puristamalla gynekologin toimesta kaksi kertaa. Aina uusi. Sitten gyne laittoi lähetteen julkiselle leikkausjonoon. Nopeesti tuli kontrollinäynti NKlinikalle ja leikkausaika myös parin vkon päähän. Aamulla menin sisälle, esilääkitys ja saliin. En tiennyt leikkaavan lääkärin taustoista mitään. Illalla vielä kotiuduin. Saikkua sain viikon. Haavaa piti suihkutella ja tuuletella. Tikit liukeni itestään. Ja haava parani hyvin, ei oo uusinut. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kolme