Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen asunut Helsingissä vuosia, mutta nyt alkaa näkyä rottia koko ajan.

Vierailija
21.01.2025 |

Eilen lyhyen kauppareissun aikana bongasin 2 rottaa. Rottia näkyy nykyään todella usein, mitä ei aiemmin ole tapahtunut. Ihan ällöttää ja en edes asu keskustassa. On paino vessanpöntön päällä kerrostalossa enkä uskalla enää kesäisin nukkua parvekkeenovi raollaan, vaikka asunto on melko korkealla.

Mistä tämä rottainvaasio, joka on ollut mediassakin esillä, oikein johtuu? Jotkut riehuu juttujen kommenteissa, että se johtuu siitä, kun kaikki ei lajittele roskiaan kunnolla ja sekajätteen mukana on biojätettä. Mutta itse lottoan, että ihmiset lajittelee nykypäivänä paremmin kuin esim 10v sitten. Ja miksi ne rotat ei osaisi ihan samalla lailla mennä jätekatoksessa muoviseen biojäteastiaan, kerta ne osaavat mennä muoviseen sekajäteastiaan? 

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rikastajat, ei siellä etelän maissa mitään tämänkaltaista jätehuoltoa ole vaan roskat nakataan minne sattuu

Olen syntynyt vuonna 1959. Ri kastajia ei ollut tässä maassa 70-luvulla, paja rottaongelma oli jo tuolloin.

Vierailija
42/51 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rikastajat, ei siellä etelän maissa mitään tämänkaltaista jätehuoltoa ole vaan roskat nakataan minne sattuu

Olen syntynyt vuonna 1959. Ri kastajia ei ollut tässä maassa 70-luvulla, paja rottaongelma oli jo tuolloin.

Paha rottaongelma siis.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahin oli kun yksi aamu menin töihin, aukaisin roskiksen ja sieltä hyppäsi rotta. Tätä todella säikähdin ja laitoin mieheni viemään roskat siksi aikaa kun ongelma oli hoidettu. Silti edelleen jännittää avata luukkua.

Vierailija
44/51 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No syy on siinä ettei kissoja saa pitää enää irti eikä myrkkyjä saa käyttää. Me asutaan maalla ja meillä on kissa (vapaana) sekä myrkyt koko ajan rakennusten alla ym suojassa mihin ei pääse muut eläimet. Rottia ei ole yhtään. Joskus jos yksittäinen rotan jälki näkyy niin kohta ei näy.

Vierailija
45/51 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
46/51 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen nähnyt vain hiiriä vantaalla ja helsingissä aikaisin aamulla ennen klo 6.

Vierailija
47/51 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostalon parkkipaikalla oli auton moottoritilaan mennyt rotta.

Vierailija
48/51 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oslossa muutama vuosi sitten vilisteli myös niitä. Oli joku joulukatu kojuineen puistossa. Niissä myytiin vohveleita yms. Ei tehnyt mieli syödä. Kun kojujen lähellä näin. Taitaa olla vähän joka kaupungissa ongelmana. Tampereella ainakin isoja invaasioita. 

Vierailija
49/51 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rotat 

Vierailija
50/51 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maaseudulla on rottia sanotaan 1kg yli ja alle sanotaan viljarotiksi. Ne käy kimppuun jos niitä ahdistellaan kokemuksia on 60 luvulta. Kissat ei pärjää niille.Äitini kissa ja rotta ottivat yhteen molemmat löytyi kuolleena vierekkäin.

Vierailija
51/51 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tulee sota ja ruokapula, onpahan jotain syömistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yhdeksän