Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko hautajaisiin laittaa punaiset kengät??

Vierailija
21.01.2025 |

Voiko hautajaisiin laittaa punaiset kengät, muuten vaatetus on musta. Tajusin juuri, ettei minulla ole mustia talvisia ulkokenkiä paitsi icebugin nastakengät, enkä kerkiä kaupoille ennen hautajaisia ja kavereilla on eri kokoinen jalka.

Kommentit (84)

Vierailija
81/84 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palstaetiketin mukaan tuo ei ole riittävä pukeutuminen, kun samanlaista asua suosittelin. Minusta se on ihan riittävä asu alban alle ja helteisellä ilmalla takki on aivan liikaa, mutta palstamammojen mukaan pitää olla puku. Juhlissakin kaikki miesvieraat riisuivat puvuntakkinsa pois, kun oli niin lämmintä.

Jep, meilläkin oli kesän kuumin päivä rippijuhlapäivä. Ei todellakaan takkeja tarvittu.

Vierailija
82/84 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tässä ole kyse siitä, että joku jaksaakin nillittää ja kytätä hautajaisvieraiden kenkiä.

Kyse on etiketistä. Käytöstavoista.

Pukeutumisetiketin noudattaminen mm. mahdollistaa kaikkien huomion kohdistumisen siihen juhlittavaan asiaan.

On moukkamaista tuoda itseään esille ja huomion kohteeksi tällaisissa tilaisuuksissa.

Hautajaisissa keskitytään yksinomaan vainajaan, hänen muistoonsa, hänen elämänvaiheisiinsa, hänen persoonaansa.

Samasta syystä hautajaisasuun eivät kuulu minkäänlaiset, ei ainakaan näyttävät korut, tai voimakas ehostus.

Ei lyhyet hameet ja ohuet sukkikset, ei tissivaot, ei tekokuiturätit, ei verkkarit, eivät mustat farkut eivätkä lenkkarit - ei, vaikka olisivat sinänsä mustat.

Vaatteilla on ihan eri materiaalit ja leikkaukset erilaisiin käyttötarkoituksiin. Samoin kenkiä tehdään eri tarpeisiin. 

Paljon näkee sitä - olen hautajaisissa työkse

No jos tekokuiduista valmistetut vaatteetkin kielletään hautajaisista, niin sitten menee jo aika vaikeaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/84 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli teininä äitipuolen hautajaisissa mustat farkut, niiden kanssa joku kauluspaitatyyppinen paita ja mustat tai harmaat nilkkurit. Olen varma että äitipuolelle olisi ollut ok jos nilkkurit olisi olleet punaisetkin.

Vierailija
84/84 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit laittaa hautajaisiin punaiset kengät, jos olet noin 3-vuotias tytteli tai menossa saattamaan ateistia viimeiselle matkalleen. Muussa tapauksessa jotkut muunväriset (tummat) kengät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yhdeksän