Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te masennuksen takia työkyvyttömyyseläkkeellä. Miten vietätte aikanne?

Vierailija
20.01.2025 |

Uskon että tulen joutumaan työkyvyttömyyseläkkeelle. Kroonisella masennuksella. Taustalla fyysisiä sairauksia sekä liikaa kuormittaneita isoja vaikeuksia. Vuosien masennus toistuvana.

Köyhyydessähän sitä sitten loppuelämänsä elää. Mutta miten te muut kroonisen masennuksen tai muun mielenterveyden sairauden takia eläkkeellä olevat, vietätte aikaanne?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aivan yksilöllistä. Voinnin mukaan. Olet varmaankin ollut jo pitkillä sairauslomilla. Työkyvyttömyyseläkkeellä vointi voi olla pääasiassa parempi, kun työhönmenon pakko ei romahduta vointia yhä uudelleen. Toisaalta huonompia ja parempia kausia varmaankin edelleen tulee. Pysyvästi eläkkeelle siirtyminen on melkein kaikille melko iso prosessi, elämänmuutos hyvine ja huonoine puolineen. Mieti, mitä haluaisit jaksaa. Perusarjesta selviytyminen ja jostain itselle mieluisasta ilonkin saaminen ovat ihan riittävää. Jos jotain muuta sopivaa tulee vastaan, siihen voi tarttua.

Vierailija
2/4 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just katsoin oman eläkekertymän. Saisin käteen saman kuin nyt töissä käydessä, jos jäisin työkyvyttömyyseläkkeelle.

Olen sairastanut kaksisuuntaista mielialahäiriötä yli 10 vuotta, mutta yhtäkään sairauslomaa en ole sen vuoksi pitänyt, vaikka niitä on kirjoitettukin. Ehkä olisi joskus pitänyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just katsoin oman eläkekertymän. Saisin käteen saman kuin nyt töissä käydessä, jos jäisin työkyvyttömyyseläkkeelle.

Olen sairastanut kaksisuuntaista mielialahäiriötä yli 10 vuotta, mutta yhtäkään sairauslomaa en ole sen vuoksi pitänyt, vaikka niitä on kirjoitettukin. Ehkä olisi joskus pitänyt.

Ilmeisesti olet eri kuin ap. Jos et ole pitänyt sairauslomaa, et taida ihan noin vain voida siirtyä työkyvyttömyyseläkkeelle.

Vierailija
4/4 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkkäri halusi minut eläkkeelle. En ollut edes masentunut vaan ne sanoi että olen työkyökyvytön koska olen ollut pitkään työtön vaikka en ole sairas edes. Kalastelen ja teen pimeitä hommia välillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yhdeksän