Jouduttiin muuttamaan kahden lapsen kanssa 38-neliöiseen kaksioon, kiitos hallituksen ja kelan toimien. Tuet leikkaantuivat niin paljon
Tässä on nyt 2 kuukautta eletty kuin sillit purkissa kelan uhkauksien takia ja kun leikkasivat tuet. Tämä on täysin epäinhimmillistä...Lapset 4 ja 7v.
En usko että kestämme seuraaviin eduskuntavaaleihin asti näin
Kommentit (1004)
Ai..
Minä asun yksin 176 neliöisessä omakotitalossa ja sinnittelen pienellä 3800€ kk nettopalkalla. Joten ei tässä hyvin mene kellään. Ei ole varaa edes naista ottaa kun sellaisen ylläpitäminen on aika kallista puuhaa. Vähintäänkin 1500€ kuukaudessa menisi sellaiseen ylellisyyteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi yhyy. Meillä asuu kaksi ihmistä 15 neliöissä yksiössä. Mietippä sitä.
meillä asuu 3 ihmistä 120 neliöisessä omakotitalossa mietippä sitä.
Meitä asuukin kaksi aikuista 120 neliöisessä omakotitalossa, mietipä sitä.
mietinhän minä.ja mietin että ei taideta elää tukien varassa ja itkeä niitten pienuutta.
Ruikuti ruikuti.. Miten kummassa se voi aina olla joko hallituksen tmv. vika että jollain menee kurjasti? Missäs se oma vastuu omasta ja mahdollisesti muidenkin osapuolien elämästä oikein luuraa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainoa mieleentuleva vaihtoehto parantaa omaa taloudellista tilannetta: odottaa seuraavia eduskuntavaaleja :D :D
äänestän silloinkin kokoomusta! jos on tollaista porukkaa mikä huvikseen työtömänä ehkä pääsette ulos asumaan.
Äänestän myöskin ääliöliberalismia vastaan, joka haluaa nostaa kaiken keskiöön yksilön ja tämän tunteet ja oikeudet. Monista aikuisista on tullut kuin uudelleen pikkulapsia, jotka tarvitsevat tukea ikävien tunteiden kestämiseen ja yhteiskuntaa kantamaan vastuuta.
No, onko yllättävää, että kun ääliöliberaali yhteiskunta on nostanut yksilön tunteet kaiken keskiöön, niitä myös käytetään? Suomi ja suomalaiset ovat taantuneet jo pitkään. Tätä taantumusta ei selitä tällä hallituskaudel
Poliitikkojen kannattaa mielistellä eniten niitä joita on eniten, mielenterveysongelmaisia naisia. Olen jo myöntänyt tappion.
Meillä on 180 m2 ja asutaan kolmistaan. Nuorin lapsi varmaan muuttaa vuoden sisään pois. Joten ollaan jäämässä tähän kahdestaan. Me taas katsellaan hieman pienempää asuntoa itsellemme.
Se on oikein jos työnteko ei kiinnosta. Oma poikani on 4-kymppinen vetelehtijä. Työnteko ei ole napannut koskaan.
Juuri jokunen päivä sitten katsoin monttu auki kun yksi äiti ihmetteli kun ei saanut harkinnanvaraista toimeentulotukea, vaikka on niiiiin tiukkaa kun jouluna meni lihoihin rahaa ja heti perään eläinlääkärikuluihin. Kuulemma asuvat liian kalliisti niin ei tippunut lisätukea. Selvisi, että heillä 5h ja keittiö. Lapsilla omat huoneet, aikuisten makkari ja työhuone. Että pistää vihaksi tämä. Kun itse käy töissä,puoliso myös,maksetaan opintolainaa ja asuntolainaa, aivan kaikki elämisen kulut itse. Ja ei ole mahdollista tarjota siksi lapsille omia huoneita. Sitten näillä tukikuppareilla on lemmikit ja lapsilla omat huoneet. Toivottavasti tukia leikataan jatkossakin. Ei ole näemmä röyhkeydellä mitään rajaa.
Vierailija kirjoitti:
Hui kauhistus! Mitä te sitten tarvisitte? 200-neliöisen omakotitalon ja trampoliini pihalla?
Eläkeläisiä asuu yksin kotona ja saa leskeneläkettä.
Eläkkeitä maksetaan 37,8 miljardia vuodessa.
Tulevaisuutemme on eläkeläisissä.
Lapset pienissä asunnoissa Temu vaatteet päällä. Kaksiossa 4 pyykkitelinettä ja kosteus prosentti 100.
Tuleva home sijoitusasunto.
Vierailija kirjoitti:
Ruikuti ruikuti.. Miten kummassa se voi aina olla joko hallituksen tmv. vika että jollain menee kurjasti? Missäs se oma vastuu omasta ja mahdollisesti muidenkin osapuolien elämästä oikein luuraa?
Katsoin Yle Areenasta Rintamäkeläisiä ja huvitti miten mikään ei ole muuttunut. Oikeasti maailma ei välttämättä edisty. Aika vain etenee. Kehitys saattaa hyvin taantua, kun historialla on tapana toistaa itseään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hui kauhistus! Mitä te sitten tarvisitte? 200-neliöisen omakotitalon ja trampoliini pihalla?
Eläkeläisiä asuu yksin kotona ja saa leskeneläkettä.
Eläkkeitä maksetaan 37,8 miljardia vuodessa.
Tulevaisuutemme on eläkeläisissä.
Lapset pienissä asunnoissa Temu vaatteet päällä. Kaksiossa 4 pyykkitelinettä ja kosteus prosentti 100.
Tuleva home sijoitusasunto.
Eläkeläisiä asuu yksin Omakotitalossa.
Hyvä! leikkaukset toimii kuten pitää. Ei sitä yhteiskunnan laskuun eletä herroiksi
Vierailija kirjoitti:
Ai..
Minä asun yksin 176 neliöisessä omakotitalossa ja sinnittelen pienellä 3800€ kk nettopalkalla. Joten ei tässä hyvin mene kellään. Ei ole varaa edes naista ottaa kun sellaisen ylläpitäminen on aika kallista puuhaa. Vähintäänkin 1500€ kuukaudessa menisi sellaiseen ylellisyyteen.
Ota joku yh nainen, ne on aika halpoja. Ainoa huonopuoli on että ne lapsoset repii ja piirtelee tapetit.
Millä homepilkut saa kaksiossa pois.
Kun pyykkiä pestään kaksi koneellista päivässä ja sitä on kaikki paikat täynnä kuivumassa.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä! leikkaukset toimii kuten pitää. Ei sitä yhteiskunnan laskuun eletä herroiksi
Niin, meillä toinen käy kokoaikatöissä.
Eli olet lähihoitaja, kun puoliso irtisanotaan se saa 595 netto kuukaudessa työmarkkinatuen.
Ei muuta.
Asumistukea ei saa eikä toimeentulotukea.
Toisen palkka jää pois ja lapset elätettävänä.
Ei sinua kukaan ole pakottanut muuttamaan pienempään asuntoon. Mene töihin ja lakkaa elämästä tuilla.
Samaistun kyllä täysin, ajat on kovat. Itse olen työssäkäyvä ihminen ja tilillä vajaat 4,000€ ja pitäisi jollain ilveellä selvitä kuun loppuun saakka. Ei meillä helppoa ole kellään tällä hetkellä.
Vierailija kirjoitti:
Politiikassa voittaa se, joka huutaa lujimmalla äänellä ja pisimpään.
Persu huutaa: Mamuon syyllinen ongelmiisi! Mamuon syyllinen ongelmiisi! Mamuon syyllinen ongelmiisi!
Vasemmistolainen huutaa vielä lujempaa: Rikas on syyllinen ongelmiisi! Persu on syyllinen ongelmiisi! Rikas on syyllinen ongelmiisi! Persu on syyllinen ongelmiisi!
Syyllinen olet tietysti oikeasti sinä itse, mutta sen sanominen olisi poliitikolle poliittinenpolttoitsemurha.
Vierailija kirjoitti:
Eli olet lähihoitaja, kun puoliso irtisanotaan se saa 595 netto kuukaudessa työmarkkinatuen.
Ei muuta.
Asumistukea ei saa eikä toimeentulotukea.
Toisen palkka jää pois ja lapset elätettävänä.
Potkulaki tulee keväällä voimaan.
Yhtä hyvin olisi lähihoitaja ottaa jo valmiiksi työttömän miehen.
Kyllä sitä näin työssäkäyvänäkin on joutunut mitoittamaan asumisensa sen mukaan, että mihin palkka riittää ja miten on mahdollista asua, jos sattuu sairastumaan, tulee työkyttömäksi, tulee lomautus, työttömyys yms.