Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jouduttiin muuttamaan kahden lapsen kanssa 38-neliöiseen kaksioon, kiitos hallituksen ja kelan toimien. Tuet leikkaantuivat niin paljon

Vierailija
20.01.2025 |

Tässä on nyt 2 kuukautta eletty kuin sillit purkissa kelan uhkauksien takia ja kun leikkasivat tuet. Tämä on täysin epäinhimmillistä...Lapset 4 ja 7v.

En usko että kestämme seuraaviin eduskuntavaaleihin asti näin

Kommentit (1004)

Vierailija
561/1004 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma valinta.

Jos kirjoitat toisen terveystietoja ja muita tunnistettavia tietoja nettiin niin et sitten vaam voi työskennellä enää kaikissa työpaikoissa.

Vierailija
562/1004 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pian asunut yli kalliisti kaksi vuotta tuhat mini asunto, syy se ettei kela halua tukea muuttoa halvempaan että noinkin voi toimia. Virkailija kielsi. Siksi joudun hakea sitten enemmän tukia ja kela mieluummin maksaa ne kuin tukisi muuttoa. Jos vuokra olisi vähemmän kela säästäisi, mutta ei. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
563/1004 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma valinta.

Jos kirjoitat toisen terveystietoja ja muita tunnistettavia tietoja nettiin niin et sitten vaam voi työskennellä enää kaikissa työpaikoissa.

Ei saa olla edes siivoojana eikä remonttimiehenä noissa kohteissa.

No voit tehdä remonttia kaupoissa tai siivota.

Vierailija
564/1004 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Supo tekee tutkinnan myös, jos haet siivoojaksi valtion virastoon tai lentokentälle jne tai remonttimieheksi. Jos on merkintöjä et pääse.

Vierailija
565/1004 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"No, ihan sama.

He tutkivat tästä ketjusta nuo terveystietojen ip:t

Ei muiden viestien.

Itsepä kirjoitti toisen terveystietoja ja tunnistettavia tietoja tänne.

Jos saa syytteen niin ei saa työskennellä valtion virastoissa eikä armeijassa, eikä poliisilaitoksella, eikä palolaitoksella, eikä satamissa eikä lentokentillä.

Supo selvittää taustat."

-----

Tunnetko tyypin, joka kirjoittaa? Ja miksi sua kiinnostaa missä tyypi saa tai ei saa työskennellä? Työskenteletkö itse missään,?

Ja onko sun kommentit aloitukseen liittyviä ollenkaan?

Vierailija
566/1004 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pian asunut yli kalliisti kaksi vuotta tuhat mini asunto, syy se ettei kela halua tukea muuttoa halvempaan että noinkin voi toimia. Virkailija kielsi. Siksi joudun hakea sitten enemmän tukia ja kela mieluummin maksaa ne kuin tukisi muuttoa. Jos vuokra olisi vähemmän kela säästäisi, mutta ei. 

Kela tosiaan toimii epäoikeudenmukaisesti ja jättää monesti maksamatta muuton. 

Tilanne on käsittämätön!

Vierailija
567/1004 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettele kirjoittamaan suomea. Tuo sattuu päähän.

Vierailija
568/1004 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna lapsille makkari. Nuku itse olohuoneessa. Sopu tilaa tekee. Jos ei ole varaa maksaa itse vuokraa, niin pitää tyytyä pienempään asuntoon. 

Vierailija
569/1004 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla kela sen sijaan kielsi muuton halvempaan ei jaksaneet /viitsineet lukea hakemusta edes ja kielsi. Niin en päässyt halvempaan ja vakuus jäi. Nyt sitten joudun hakea enemmän tukea tuhannen vuokraa varten. Olisi tullut halvemmaksi tukea muutto halvempaan, mutta kielletty tekosyiden kera. Jotkut virkailijat toimii niin vaikka kehotettu halvempaa etsiä ja ei saa. Virkailija kai luuli että tulee halvemmaksi asua kalliissa. Ei hyötyä tuollaisesta kelalle. 

No väitätkö, että Suomessa ei voi muuttaa kysymättä Kelasta lupaa?

Ootko jossain tukiasunnossa?

Vierailija
570/1004 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuo oo mikään ongelma. Me on asuttu kolmestaan, Mies, minä ja poika 50 neliön kaksiossa ilman mitään ongelmaa.

Asunto oma!

Niin, teillähän on 12 neliötä enemmän tilaa. Se vastaa jo yhtä kokonaista huonetta. Varmaankin 50 neliön kaksiossa on erillinen keittiö. Siinä 38 neliön kaksiossa varmaankin on olohuoneessa keittiöseinä.

Itse olen asunut 72 kahden neliön kolmiossa. Meitä on 5 henkeä. Kun lapset olivat teinejä, tila tuntui välillä loppuvan kesken, kun jokainen tarvitsi omaa rauhaa vaikka lukio-opintoihin.

Asunto on oma.

Vierailija
571/1004 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajuaako nuo "Mene töihin" huutelijat että työttömiä on paljon enemmän kuin työpaikkoja? Miettikää omalle kohdalle jos vaikka menettäisi oman työn esim tekoälylle tai ulkomaalaisille tekijöille. Tarjolla on lähinnä pätkätyötä ja se palkka ei riitä elämiseen. Järkevää kokopäiväistä työtä on usealta alalta vaikea saada. 

Vierailija
572/1004 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma valinta.

Ei kaikki pääse kaikkiin mahdollisiin työpaikkoihin. Sinäkään et pääse kouluttautumattomana mihin tahansa työhön. 

Vierailija
573/1004 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"No, ihan sama.

He tutkivat tästä ketjusta nuo terveystietojen ip:t

Ei muiden viestien.

Itsepä kirjoitti toisen terveystietoja ja tunnistettavia tietoja tänne.

Jos saa syytteen niin ei saa työskennellä valtion virastoissa eikä armeijassa, eikä poliisilaitoksella, eikä palolaitoksella, eikä satamissa eikä lentokentillä.

Supo selvittää taustat."

-----

Tunnetko tyypin, joka kirjoittaa? Ja miksi sua kiinnostaa missä tyypi saa tai ei saa työskennellä? Työskenteletkö itse missään,?

Ja onko sun kommentit aloitukseen liittyviä ollenkaan?

En työskentele missään ja odotan eläkepäätöstä.

Toivotaan, että se toinen on eläkkeellä.

Arkaluontoisten tietojen levittämisestä voi joutua vankilaan tai maksamaan korvauksia. Asunto voidaan ulosmitata, jos on omistusasunto.

Vierailija
574/1004 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma valinta.

Ei kaikki pääse kaikkiin mahdollisiin työpaikkoihin. Sinäkään et pääse kouluttautumattomana mihin tahansa työhön. 

Minulla on AMK tutkinto ja odotan eläkepäätöstä.

575/1004 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka seuraava hallitus olsii mikä, ei se palauta tukia juuri mihinkään. 

On vaan tyytyväinen, että edellinen hallitus yeki likaisen työn. 

Se on justiinsa näin. 

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
576/1004 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Supo tekee tutkinnan myös, jos haet siivoojaksi valtion virastoon tai lentokentälle jne tai remonttimieheksi. Jos on merkintöjä et pääse.

Oletko koskaan ollut missään työssä?

Vierailija
577/1004 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivotaan, että hönö kirjoittelija ei ole nuori ja tulevaisuus pilalla.

Töitä on vaikea saada varsinkin, kun paljon valtion ja kaupungin työpaikkoja karsiutuu pois.

Vierailija
578/1004 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ja myös noissa missä on supon tutkinta.

579/1004 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tajuaako nuo "Mene töihin" huutelijat että työttömiä on paljon enemmän kuin työpaikkoja? Miettikää omalle kohdalle jos vaikka menettäisi oman työn esim tekoälylle tai ulkomaalaisille tekijöille. Tarjolla on lähinnä pätkätyötä ja se palkka ei riitä elämiseen. Järkevää kokopäiväistä työtä on usealta alalta vaikea saada. 

No tämä kun tiedossa niin eikö jokaisen kannattaisi ennakoida ja asua sen mukaisesti, mihin on oikeasti varaa?

Itse ainakin pyrin asumaan niin halvasti, että esim mahdollisen sairastumisen ja tulonmenetysten tapahtuessa minulla olisi silti varaa asua nykyisessä asunnossa.

Liian isoja riskejä ei kannata ottaa eikä olla liian huoleton.

🇺🇦🇮🇱

580/1004 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ja myös noissa missä on supon tutkinta.

Ai siellä tukityöllistettynä jossain sairaalan kirjaamossa? 

🇺🇦🇮🇱

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kahdeksan