Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jouduttiin muuttamaan kahden lapsen kanssa 38-neliöiseen kaksioon, kiitos hallituksen ja kelan toimien. Tuet leikkaantuivat niin paljon

Vierailija
20.01.2025 |

Tässä on nyt 2 kuukautta eletty kuin sillit purkissa kelan uhkauksien takia ja kun leikkasivat tuet. Tämä on täysin epäinhimmillistä...Lapset 4 ja 7v.

En usko että kestämme seuraaviin eduskuntavaaleihin asti näin

Kommentit (1004)

Vierailija
421/1004 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun sut irtisanotaan niin et saa toimeentulotukea, jos omistat kesämökin, vaikka olisi 5 lasta ja tilillä 0 euroa.

Silloin pitää myydä se kesämökki ensin eiks juu. Ei kai ole tarkoitus kasvattaa kenenkään omaisuutta tukirahoilla?

Olen ollut  useamman kerran työtön enkä ole mitään mökkiä myynyt.myy sä kateellinen spede persettäs.

Jos meinaat toimeentulotukea saada, niin se on eka myytävä mökki. Hinkkaa sä inkkeli nysääs.

mistä perkeleen toimeentulotuesta puhut? .en meinaa saada enkä hakea mut naurettavaa jo toi sun kateellisuus.tuleeko sielä itsemurha yksiössä noin hulluksi?

Sorry sekoboltsi, mut asun omassa ok-talossa. Ota iltalääkkees

Vierailija
422/1004 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun sut irtisanotaan niin et saa toimeentulotukea, jos omistat kesämökin, vaikka olisi 5 lasta ja tilillä 0 euroa.

Silloin pitää myydä se kesämökki ensin eiks juu. Ei kai ole tarkoitus kasvattaa kenenkään omaisuutta tukirahoilla?

Juu, voit myydä Turun saaristosta kesämökin 40000 eurolla, jos ihmiset ei halua maksaa enempää.

Juu voit hölmö mennä muualle puhumaan paskaa.

No, mistä otat ruokarahat lapsille, kun sossusta ei saa mitään.

Ai juu, sulle riittää se 800 euron ansiosidonnainen, mutta keskituloisena töissä kiroat koko ajan veroja ja rahan ri

joltain mun kolmesta tililtä  mut mitä helvettiä se sulle kuuluu

miksi itket täällä kokopäivän?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/1004 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kesämökki esti toimeentulotuen saamisen."

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000001951186.html

Ja tuolloin sai edes asumistukea, nyt ei enää sitäkään. 

Vierailija
424/1004 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut  useamman kerran työtön enkä ole mitään mökkiä myynyt.myy sä kateellinen spede persettäs.

Jos meinaat toimeentulotukea saada, niin se on eka myytävä mökki. Hinkkaa sä inkkeli nysääs.

mistä perkeleen toimeentulotuesta puhut? .en meinaa saada enkä hakea mut naurettavaa jo toi sun kateellisuus.tuleeko sielä itsemurha yksiössä noin hulluksi?

ota kusipää ihan ite.

Vierailija
425/1004 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, voit myydä Turun saaristosta kesämökin 40000 eurolla, jos ihmiset ei halua maksaa enempää.

Juu voit hölmö mennä muualle puhumaan paskaa.

No, mistä otat ruokarahat lapsille, kun sossusta ei saa mitään.

Ai juu, sulle riittää se 800 euron ansiosidonnainen, mutta keskitu

Jos haet toimeentulotukea niin sun pitää näyttää Kelalle koko perheen tiliotteet 2 edeltävältä kuukaudelta, myös työssäkäyvän puolison ja lasten. 

Vierailija
426/1004 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

asut hullu laitoksessa.

Vierailija
427/1004 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo nyt järkyttävä tilanne, enkä voi uskoa,että kahden lapsen kanssa se edes on laillinen, Ota yhteys juristiin,saat ilmaista lakiapua,jos olet varaton. 40neliötä on itselleni ehdoton minimi yhden lapsen kanssa,kahden kanssa on tilaa oltava enemmän-teinit tarvitsevat omat huoneet,vaikka itse nukkuisi keittiön lattialla. 

Vierailija
428/1004 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että jos haet toimeentulotukea niin joudut viemään kelaan myös lasten ja puolison tiliotteet edeltävältä 2 kuukaudelta. 

Vierailija
429/1004 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvinhän tuossa pärjää. Me oltiin samanlaisessa kopissa 90-luvulla kun isän firma meni konkkaan. Tosin me lapset oltiin 15v ja 17v. Tuli ulkoiltua paljon.

Ihminen kyllä pärjää.

Vierailija
430/1004 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi opetella elämään noin tukien varassa.

Ennen ei ollut tukia ja asuimme 6 henkilöä tuon kokoisessa kaksiossa. Isä oli pienipalkkaisessa työssä ja äiti hoiti lapsia ja kotia. Ei ollut neljälle lapselle hoitopaikkoja.

Vierailija
431/1004 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää vaan mennä töihin. Sillä sitä rahaa saa. Ei inisemällä lisää sossurahaa.

Vierailija
432/1004 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että jos haet toimeentulotukea niin joudut viemään kelaan myös lasten ja puolison tiliotteet edeltävältä 2 kuukaudelta. 

ahaa!

Vierailija
433/1004 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää vaan mennä töihin. Sillä sitä rahaa saa. Ei inisemällä lisää sossurahaa.

Tullaan sun tilalle , kun potkulaki tulee voimaan.

Mulle riittää 1200 netto palkkaa. 

Vierailija
434/1004 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joudun aina uuteen työpaikkaan, kun kuulemma olen liian hidas niin en pääse samaan työpaikkaan koskaan takaisin. 

Aivot väsyvät enkä pysty ymmärtämään asioita ja tekemään yhtä nopeasti kuin muut. 

En käsitä miten joku voi päästä tosta vaan nuorena työkyvyttömyyseläkkeelle.

Itsellä paljon pitkiä sairaalajaksoja lapsena ja tajuttomuuskohtauksia. 

Miten voi päästä jo 20 - vuotiaana sairaseläkkeelle.

Minä olen kohta 50. Kävin muutaman kurssinkin 5 kertaan, siis saman kurssin, tutkinto oli muuten valmis. Mutta kun aivot ei toimi niinkuin muilla.

Tunnette minut jo, eli olen PORILAINEN tradenomi Hönö "Temu" Tiainen, työtön.

Siksipä kartoitan nyt mahdollisuuksiani työllistyä, kun irtisanominen POTKULAIN myötä helpottuu.

Eli aion tarjota työpanostani 850€/kk hintaan!

Mitä luulette, pääsenkö vakkariksi vakkarin tilalle?

Syrjäytänkö vakinaisen pätevän työntekijän, nälkäpalkalla hitaanlaisesti hönöstelemällä ?

a) Totta kai, lehmätkin lentää

b)Tervetuloa, varoittavaksi esimerkiksi

c)Älä tule toiste ees ilmatteeks

d) Pysy vaan elättinä, maksan sen mieluummin veroparoista

Vierailija
435/1004 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennen ei ollut tukia ja asuimme 6 henkilöä tuon kokoisessa kaksiossa. Isä oli pienipalkkaisessa työssä ja äiti hoiti lapsia ja kotia. Ei ollut neljälle lapselle hoitopaikkoja.

mut nyt on tukia nyt ei ole mikään enne.

Vierailija
436/1004 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläkeläinen joutuu ostamaan kodin siivouksen yksityiseltä siivousyritykseltä ja eläkeläiset asuu isossa omakotitalossa. 

Vierailija
437/1004 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joudun aina uuteen työpaikkaan, kun kuulemma olen liian hidas niin en pääse samaan työpaikkaan koskaan takaisin. 

Aivot väsyvät enkä pysty ymmärtämään asioita ja tekemään yhtä nopeasti kuin muut. 

En käsitä miten joku voi päästä tosta vaan nuorena työkyvyttömyyseläkkeelle.

Itsellä paljon pitkiä sairaalajaksoja lapsena ja tajuttomuuskohtauksia. 

Miten voi päästä jo 20 - vuotiaana sairaseläkkeelle.

Minä olen kohta 50. Kävin muutaman kurssinkin 5 kertaan, siis saman kurssin, tutkinto oli muuten valmis. Mutta kun aivot ei toimi niinkuin muilla.

Tunnette minut jo, eli olen PORILAINEN tradenomi Hönö "Temu" Tiainen, työtön.

Siksipä kartoitan nyt mahdollisuuksiani työllistyä, kun irtisanominen POTKULAIN myötä helpottuu.

Eli aion tarjota työpanostani 850€/

Soffani myös haissee persseelleni pakkopullasta 💩💩👃

Vierailija
438/1004 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä ja nuo rahat on pian käytetty ja sitten taas saadaan tukia kateellisten verorahoista😅

Vierailija
439/1004 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan tuo nyt järkyttävä tilanne, enkä voi uskoa,että kahden lapsen kanssa se edes on laillinen, Ota yhteys juristiin,saat ilmaista lakiapua,jos olet varaton. 40neliötä on itselleni ehdoton minimi yhden lapsen kanssa,kahden kanssa on tilaa oltava enemmän-teinit tarvitsevat omat huoneet,vaikka itse nukkuisi keittiön lattialla. 

Keep on dreaming. Naapurissa 60 neliössä 4- lapsinen perhe. Vapaaehtoisesti! voisivat varmaan saada isomman sossusta, mutteivät halua vaihtaa koulua. Ei oo teineillä omat huoneet ei.

Vierailija
440/1004 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsehän tuon olet valinnut. Väärin tuo on vain siinä vaiheessa kun sinulla on lapsia elätettvänänä etkä vieläkään ole hankkinut töitä ja tuloja millä voisit elättää lapsesi. Oikein että sinä kärsit mutta väärin että lapset kärsii sinun laiskuuden takia ja se ei ole yhteiskunnan vika vaan sinun oma vika

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi neljä