Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suorastaan vittumaisen kallista nyt Suomesa. Moni tuote jää hyllyyn, sillä...

Vierailija
20.01.2025 |

...olen siirtynyt halpistuotteisiin, kuten coop, xrta ja ostan punalaputettuja tuotteita ja käyn leipäjonossa. Esim periaatteesta en koskaan osta 7 euron kahvipakettia vaan ainoastaan silloin kun tarjouksia. En osta enää myöskään yli 4 euron eineksiä .Teen myös itse kerralla isommam määrän ruokaa, jonka syön useampana päivänä. Näin vähän nuukaillen säästän Suomessa, mutta eipä nämä hintojen nousut näin tule kansantaloutta edistämään kun niin monet säästävät. No se on voi voi. Miten sinä olet reagoinut hintojen nousuun?

Kommentit (264)

Vierailija
221/264 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jatkan vielä, että pienestä rahkapurkista en maksa reilua euroa (jotkut maksaa varmaan kaksikin euroa) enkä myslipaketista yli viittä euroa, en todellakaan. Mysliä ostan, jos saa kolmen euron kieppeillä ja sitä rahkaa, jos maksaa alle euron. Valitettavasti sokeritonta rahkaa ei taida saada alle eurolla, mutta terveellisyydestä on nyt ollut pakko tinkiä. 

Siis mitä ihmeen rahkoja oikein ostat? Maustamatonta rahkaa saa kyllä ihan muutamilla kymmenillä senteillä. Siihen kylkeen vaikka mehukeittoa ja lopputulos on silti kilohinnaltaan edullisempi kuin nuo yksittäispakatut herkuttelurahkat. Lisäksi se myös kotimainen vaihtoehto.

Vierailija
222/264 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Duopolissa Äs ja K kaupoissa kovat hinnat. Lidlissä edullisinta ja laatu korkein.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/264 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla samat keinot käytössä kuin ap:lla. 

Olen harkinnut dyykkausta ja katsellut dyykkivideoita instassa. Rahan puutteen vuoksi en dyykkaisi vaan minusta on järjetöntä, että kaupat heittävät syömäkelpoista ruokaa roskiin ja toisaalta ihmiset kärsivät kassalla korkeista hinnoista.

Mulla on kävelymatka kaikkiin suurimpiin kauppaketjuihin ja asun pienessä kaupungissa. Dyykattavaa voisi siis löytyä. Ajattelin että tsekkaan Torista, jos joku lahjoittaa toimivat vauvan vaunut. Niihin saisi ruuat hyvin vauvakoppaan, tavarakoriin kopan alle ja tankoon lisäksi roikkumaan kassi. Eikä tarvitsisi kantaa vaan vaunuja työntämällä saisi suuremmankin kuorman kotiin 🙂 

Vierailija
224/264 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myslit kandee sekotella itse. Kaurahiutaleita rusinaa ja linnunpähkinöitä plus muita linnunsiemeniä mitä keksii sekaan

Vierailija
225/264 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naurahdin lähikaupassa, kun Fazerin sininen pähkinäsuklaalevy oli 5 €. Ei muuten tule ostettua tuolla hinnalla yhtään levyä, saavat minun puolestani mennä hävikkiin. 

Sain vasta ruokajaosta 4 levyä suklaata. 

Vierailija
226/264 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko oikeasti olla niin, että ne hyvin toimeentulevat, joiden ei tarvi kaupassa hintoja tuijotella, riittävät pitämään kaupan kannattavana? Koska muuten en tajua sitä, miksi hallitus ajattelee, että hintojen- ym. nostaminen on kannattava teko.

Ei hyvin toimeentulevatkaan rahojaan viskele mihin sattuu. Ehkä toiset mutta en minä ainakaan. Teen paljon töitä ja haluan että ostovoimani ei heikkene. Ostan lappuruokaa, hevihävikkipusseja,,tarjoustuotteita ja kyttään alennuksia kaikessa. Viime vuonna bruttotuloni oli 150 000. 

Vierailija
227/264 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kannattanut aloittaa varautuminen viimeistään korona-aikana,kuten valveutuneet tekivät. Oli täysin tiedossa,kuinka tulee käymään,mutta ei-haukuitte meitä vain salaliittoteoreetikoiksi ja foliohatuiksi. V..tuttaako nyt,häh? Herätkää jo miten teitä vedätetään. Etsikää tietonne muualta kuin Suomen valemediasta.

Vierailija
228/264 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi kannattanut aloittaa varautuminen viimeistään korona-aikana,kuten valveutuneet tekivät. Oli täysin tiedossa,kuinka tulee käymään,mutta ei-haukuitte meitä vain salaliittoteoreetikoiksi ja foliohatuiksi. V..tuttaako nyt,häh? Herätkää jo miten teitä vedätetään. Etsikää tietonne muualta kuin Suomen valemediasta.

Että 4 vuotta sitten olisi pitänyt varautua ostamaan tuoreita kasviksia, kalaa ja lihaa? 🤔

Vierailija
229/264 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoka EI ole suomessa kallista. On vain ihmisiä joiden elämähallinta ei ole kunnossa.

Vierailija
230/264 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voiko oikeasti olla niin, että ne hyvin toimeentulevat, joiden ei tarvi kaupassa hintoja tuijotella, riittävät pitämään kaupan kannattavana? Koska muuten en tajua sitä, miksi hallitus ajattelee, että hintojen- ym. nostaminen on kannattava teko.

Ei hyvin toimeentulevatkaan rahojaan viskele mihin sattuu. Ehkä toiset mutta en minä ainakaan. Teen paljon töitä ja haluan että ostovoimani ei heikkene. Ostan lappuruokaa, hevihävikkipusseja,,tarjoustuotteita ja kyttään alennuksia kaikessa. Viime vuonna bruttotuloni oli 150 000. 

Sama meillä. Ottaa niin päähän hintojen nousu. Ja nyt en tarkoita esim suklaan tai kahvin hintaa. Kaupat tekevät kyllä isoja voittoja edelleen.

Vierailija
231/264 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tää homma vielä ampuu itseään niin jalkaan.

Vierailija
232/264 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joka kerta kun menet kauppaan niin ihan perustuotteet kallistuneet. Puolukkapussi oli vielä muutama viikko sitten 0,89€ ja nyt 1,95€ jne. Järkyttäviä hinnan korotuksia.

Oliko kyseessä yhden ja saman merkin puolukat?

Vierailija
233/264 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bruttotulot on tonnin kuussa. Syön useimmiten pelkkiä ranskalaisia. Rahat riittää just ja just.

Yritä nyt hyvä ihminen saada ostettua välillä jotain siihen lisäksi. Kananmunia, porkkanoita, halpoja omenoita, tonnikalasäilyke, kalapuikkoja ja papuja.

Vierailija
234/264 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Tilanne herättää kysymyksiä siitä, mitä kansalaisten pitäisi tehdä ja miten päättäjät voivat aidosti vaikuttaa hintojen kohtuullistamiseen ja tasapainoisemman talouden rakentamiseen. Nykyisellä menolla luokkaerojen kasvu vain kiihtyy, mikä ei ole hyväksi kenellekään."

Väitän, että yli puolella kansanedustajista ei ole mitään käryä hinnoista eikä kykyä suhteuttaa ruokakorin hintaa oman tulotasonsa ohi. Kun palkkioina tulee liki kymppitonni kuussa niin sillä saa kaupasta kaiken tarvitsemansa ja kun minä pärjään niin eihän silloin muillakaan hätää ole.

Niin. Sehän on ihan tunnettu juttu, ettei kaikki edustajat tiedä edes maitolitran hintaa. Eikä sitä, että jotkut Suomessa tienaa vaan tonnin kuukaudessa. Joku edustaja puuskahti joskus, että eihän kukaan Suomessa alle kahta tonnia palkkaa saa.

Muistan hyvin kohun, joka syntyi tuosta lausahduksesta.

Vierailija
235/264 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruoka EI ole suomessa kallista. On vain ihmisiä joiden elämähallinta ei ole kunnossa.

Eipä sitä halvaksikaan voi sanoa. Aika monessa tuotteessa kipuraja on ylittynyt, koska tuote ei vain ole sen hinnan arvoinen. Suklaa on ihan hyvä esimerkki. Mulla on varaa maksaa 5e suklaalevystä, mutta ei se suklaa tuon arvoista ole.

Vierailija
236/264 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naurahdin lähikaupassa, kun Fazerin sininen pähkinäsuklaalevy oli 5 €. Ei muuten tule ostettua tuolla hinnalla yhtään levyä, saavat minun puolestani mennä hävikkiin. 

En syö suklaata, mutta kuinka usein sen levyn on tottunut mussuttamaan jos kokee että 5e on kallis hinta 😅 Ihan käsittämätöntä tuo suklaavalitus

Minä syön ja minusta se on kallis. Minä en juo koskaan alkoholia, joten se voisi minusta olla 50€ per viinipullo.ja väkevät 80€. Minusta se ei olisi kallista, koska minä en sitä juo enkä osta, 

Vierailija
237/264 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan naurettava tilanne. Minne ne rahat menee, kun ei ainakaan työntekijöiden palkkoihin? Itse olen aina ajatellut niin, että mieluummin ostan kalliimpaa, joka on tehty jossain lähellä, koska ajatus on, että työntekijöillä on paremmat oltavat jne., mutta mitä vattua täällä tapahtuu, kun tuokaan ei ole edes totta? Jos ihmisillä ei ole varaa ostaa tuotetta, jonka on itse tehnyt jossain tehtaassa, niin kuka on se imuri, joka rohmuaa itselleen kaikki voitot? Nimiä julkisuuteen, niin saadaan sosiaalinen häpäisy näille ahneille possuille. Mikään muu eläinlaji ei ihaile ryhmän ahneinta, varsinkaan jos kaikki muut lauman jäsenet kärsivät nälkää ja hätää sen takia.

Vierailija
238/264 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Einesten ostelu on kyllä kaukana nuukailusta, koska eines tulee aina kalliimmaksi kuin itse tehty. Meinaa kyllä mennä hermot kun avopuoliso ei ymmärrä tätä; hänen mielestään liki 3e pienestä makaronilaatikkoannoksesta on ihan halpa, vaikka itse tekemällä samanmoinen annos maksaisi 40cnt.  

Yhden hengen taloudessa einekset voivat olla hyvä valinta silloin tällöin. On nimittäin todella kallista ostaa erikseen jokainen ainesosa,jota joihinkin kotona tehtäviin ruokiin tarvitaan.  Monia tuotteita myydään pakkauksissa, jotka ovat aivan liian suuria yksin asuvalle ihmiselle ja jiden käyttöaika päättyy kauan ennen kuin tuote on käytetty loppuun. Olen joutunut toteamaan sen monta kertaa omassa taloudessani. Minulla on aika hyvä valikoima mausteita, joten ei ole kyse niistä. Ostan ne  mahdollisimman pieninä annoksina, koska ne väljähtyvät, vähitellen avaamisen jälkeen. Mutta monet muu asiatovat ongelmallisia. Ostin äskettäin liemessä olevia punajuurviipaleita lasipurkissa. Samoin ostin joku aika sitten maustekurkkuja lasipurkissa. Valtettavasti tuollaiset lisukkeet on usein suunnattu suurperheille tai muuhun paikkaan, johon kokoontuu kerralla iso joukko ihmisiä syömään. On kurjaa, kun kotona huomaa pakkauksesta, että avattu tuote pitää käyttää kahden viikon kuluessa (!), apua. Josskain majoneesipurkissa luki kerran, että se kestäisi avattuna vain muutaman päivän. Pienituloisen talous ei kestä tätä. On pakko joskus ostaa valmisruokaa, jossa mukana  kaikki tarvittava.

Vierailija
239/264 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Einesten ostelu on kyllä kaukana nuukailusta, koska eines tulee aina kalliimmaksi kuin itse tehty. Meinaa kyllä mennä hermot kun avopuoliso ei ymmärrä tätä; hänen mielestään liki 3e pienestä makaronilaatikkoannoksesta on ihan halpa, vaikka itse tekemällä samanmoinen annos maksaisi 40cnt.  

Yhden hengen taloudessa einekset voivat olla hyvä valinta silloin tällöin. On nimittäin todella kallista ostaa erikseen jokainen ainesosa,jota joihinkin kotona tehtäviin ruokiin tarvitaan.  Monia tuotteita myydään pakkauksissa, jotka ovat aivan liian suuria yksin asuvalle ihmiselle ja jiden käyttöaika päättyy kauan ennen kuin tuote on käytetty loppuun. Olen joutunut toteamaan sen monta kertaa omassa taloudessani. Minulla on aika hyvä valikoima mausteita, joten ei ole kyse niistä. Ostan ne  mahdollisimman pieninä annoksina, koska ne väljähtyvät, vähitelle

Tiedän muutaman yksin asuvan eläkeläisen, joka käy ostamassa kaupan lämminruokatiskistä usein ruokansa. Ovat sanoneet, että jotain harvinaisempia herkkuja varten ei kannata ostaa kaikkia raaka-aineita yhden ihmisen talouteen.

Vierailija
240/264 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Tilanne herättää kysymyksiä siitä, mitä kansalaisten pitäisi tehdä ja miten päättäjät voivat aidosti vaikuttaa hintojen kohtuullistamiseen ja tasapainoisemman talouden rakentamiseen. Nykyisellä menolla luokkaerojen kasvu vain kiihtyy, mikä ei ole hyväksi kenellekään."

Väitän, että yli puolella kansanedustajista ei ole mitään käryä hinnoista eikä kykyä suhteuttaa ruokakorin hintaa oman tulotasonsa ohi. Kun palkkioina tulee liki kymppitonni kuussa niin sillä saa kaupasta kaiken tarvitsemansa ja kun minä pärjään niin eihän silloin muillakaan hätää ole.

Niin. Sehän on ihan tunnettu juttu, ettei kaikki edustajat tiedä edes maitolitran hintaa. Eikä sitä, että jotkut Suomessa tienaa vaan tonnin kuukaudessa. Joku edustaja puuskahti joskus, että eihän kukaan Suom

Tämä. Tervetuloa Itä- Suomeen, vi ttu asiantuntijatyöstä ja esimiehenäkin saa just ja just n. 2400-2600€ / kk BRUTTONA. Sekin kuulemma paljon. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan neljä