Oletteko koskaan olleet flunssan takia töistä poissa?
Sehän on kieltämättä vähän keposa syy, ellei puhuta influenssasta ja yli 39 kuumeesta...
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
no en todellakaan. kyllä pitää olla kuume/vatsatauti että jään pois. mulla kestää flunssa aina vähintään kuukauden niin kuukauden saikkuko pitäs ottaa. toki meillä moni saikuttaa jo pelkän flunssan takia.
Kestää noin pitkään, koska et jää heti lepäämään. Minulla on tasan kerran kestänyt flunssa kuukauden. Sillon oli töissä tiukka väli enkä viitsinyt jäädä saikulle ja jättää muita pulaan. Sitten oli vielä viikonloppuna meno, jota ei voinut perua (muka). Tuloksena kuukauden infektiokierre.
Kun jään heti lepäämään, oireet kestää max 5 päivää, joista pari viimeistä voi hyvin tehdä tarvittaessa töitä.
Näillehän on "flunssa" jos piti niistää nenä kolme tuntia sitten,onneksi sairaslomapalkkaa leikattiin.
Vierailija kirjoitti:
Flunssassa voi sitten hyvin tehdä etätöitä kotoa käsin, ettei tartuta ketään.
Silloin tehdään etätöitä koko ajan. Muuten läppäri on työpaikalla.
Kas. Kyberrikollinen aktivoitui häiritsemään. Kutsutaanko turvallisuusviranomainen sinne kämppääsi selvittämään rikollista häirintääsi. Kenties pääset vielä tänään turvasäilöön ja tietokoneesi takavarikoidaan tutkintaa varten.
Varmaan riippuu työstä paljon pitääkö jäädä. Olen hammashoitaja ja suurimmaksi osaksi teen kirurgiaa. Jos nokka vuotaa tai kurkkua särkee en jää sairaslomalle, mutta muuten joutuu aika helposti kotiin jäämään. Ihan tuskaa jos meinaa jatkuvasti yskittää tai aivastuttaa ja on esim. poisto menossa.
Flunssa on nuhakuume. Pelkän nuhan, yskän tai kurkkukivun vuoksi en ole poissa. Kuume vetää aikuisena veteläksi. Lapsena sitä oli kuumeessakin hyvävointinen. Posket vain punotti, mutta muuten ei mitään outoa.
Riippuu siitä kuinka paljon on kuumetta. Ei paljon 39 asteen kuuneessa työt suju vaikka tekisi etätöitäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Flunssassa voi sitten hyvin tehdä etätöitä kotoa käsin, ettei tartuta ketään.
Silloin tehdään etätöitä koko ajan. Muuten läppäri on työpaikalla.
Ei meillä ole ainakaan läppärille mitään säilytyspaikkaa työpaikalla kun on avokonttori. Sitä paitsi minä tahansa iltana voi tulla ylitöitä joten läppäri on aina kotona.
Flunssan takia ei saa saikuttaa jos ei ole kuumetta.
Sankarityöläinen tulee tietysti aina palaveriin yskimään ja pärskimään, koska firma kaatuu, jos sen avaintyöläinen ei ole jatkuvasti paikalla. Tietysti jos noro tai muu vastaava vatsatauti, iskee, niin silloin sankarityöläinen istuu läppäri sylissään firman vessanpytyllä ämpäri vieressään. Periksi ei anneta.
Ihmiset taitavat käsittää flunssan vähän eri tavoin. Itselläni ei esim. koskaan nenä vuoda tai ole kurkku vaan vähän kipeä, vaan jos saan flunssan se tuo mukanaan todella kipeän olon joka kestää viikon verran, useimmiten kuumeella höystettynä. Joten kyllä, jos minulla on flunssa tarkoittaa se sitä että olen kipeänä ja pois töistä.
Kyllä. Flunssassa töihin mennessäni pahimmassa tapauksessa saattaisin aiheuttaa asiakkaan kuoleman. Ei kuumeettomuus tarkoita sitä, ettei olisi kipeä.
Saako olla kolme päivää ilman lääkärintodistusta? Ennen sai ja olin myös kun olin sairaana. Lääkärin kirjoittamana en ollut koskaan, siksi joskus lepäsin kun olin uupunut kolme päivää.
No tervetuloa oikeasti kokeilemaan, millaista on, kun happi ei kulje. Olen tehnyt etätöitä jopa vatsataudissa, kun ne eivät ole minulla koskaan kovin rajuja ja teen etätöitä. Mutta nenän ollessa tukossa happisaturaatio huitelee jossain 85-90 tienoilla. Ei silloin tietotyöläinenkään ole työkuntoinen, kun ajatus ei happivajeessa vaan kulje.