Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko koskaan olleet flunssan takia töistä poissa?

Vierailija
20.01.2025 |

Sehän on kieltämättä vähän keposa syy, ellei puhuta influenssasta ja yli 39 kuumeesta...

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona-aikana pariin vuoteen en saanut ainuttakaan nuhaa koska porukka oli vähän varovaisempia ja jäi kotiin helpommin. Nyt on neljäs flunssa menossa viimeiseen vuoteen.

Vierailija
22/63 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai olen. En tosin sairasta flunssia kovin usein, onneksi. Ehkä kerran vuodessa. Viimeksi kun oli flunssa, niin köhin ihan koko ajan, enkä pystynyt puhumaan mitään, kun piti koko ajan köhiä. Olen kuitenkin puhetyöläinen. Itse jouduin asioimaan yhdessä virastossa tässä lähiaikoina, ja minut vastaanottanut virkailija oli aivan hirveässä räkätaudissa. Joi teetä samalla siinä kun köhi ja niisti. Minusta se ei ollut ollenkaan sopivaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kuumetta niin sitten jään saikulle. En kyllä mene pärskimään työpaikalle, vaan työskentelen etänä.

Vierailija
24/63 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen heti pois, jos on nenä tukossa. Kuulostaa pieneltä, mutta astman ja muiden terveysongelmien vuoksi en saa kunnolla happea nuhassa. Ja silloin ei oikein jaksa tehdä muuta kuin maata ja pahimmillaan hakemassa päivystyksestä lisähappea. Nämä arjen sankarit, jotka eivät ole saikulla flunssan takia, voivat tulla kokeilemaan minun versiota pikkuflunssasta. Ja sen jälkeen kertoa vieläkö ovat sitä mieltä, että saikutan turhaan. 

Vierailija
25/63 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olen tosi flunssainen niin jään kotiin. Kuume mulle ei nouse ikinä vaikka muuten olisin kuinka kipeä. Vatsatauti nostaa hetkellisesti. Teen hyvin asiakasläheistä työtä ja on pomon ohje pysyä kotona räkimässä.

Vierailija
26/63 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuumeessa, ja kerran kun oli niin paha jatkuva yskä, että en pystynyt siltä puhumaan ja asiakkaat olisivat varmasti tehneet valituksen.  Lähtökohtaisesti hoitoalalla kuitenkin on kehotus mennä töihin, ellei kuumetta ole, vailla virallinen ohjeistus paperilla sanookin että pitää pienimmästäkin hengitystieinfektion oireesta jäädä pois. Kiihkeimpään korona-aikaan muistan, kun maskiin valui nenän kohdalle ulospäinkin näkyvä märkä räkäannos, kun hetken piti kasvoja alaspäin. 

Vierailija
27/63 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Flunssassa voi sitten hyvin tehdä etätöitä kotoa käsin, ettei tartuta ketään. 

Vierailija
28/63 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen, työskentelen ravintolassa ruoanvalmistuksen parissa. Toisaalta paljob työkavereita työskentelee myös pikkuflunssassa eikä aina käytä suojakäsineitä. 

Vierailija
29/63 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yks aivastus ja omalla ilmoituksella 3 päivää saikkua.

- julkinen sektori

Yksi kyynel ja naislääkäri laittaa kuukauden uupumusloman. 

- Naisvaltaiset alat

Vierailija
30/63 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen heti pois, jos on nenä tukossa. Kuulostaa pieneltä, mutta astman ja muiden terveysongelmien vuoksi en saa kunnolla happea nuhassa. Ja silloin ei oikein jaksa tehdä muuta kuin maata ja pahimmillaan hakemassa päivystyksestä lisähappea. Nämä arjen sankarit, jotka eivät ole saikulla flunssan takia, voivat tulla kokeilemaan minun versiota pikkuflunssasta. Ja sen jälkeen kertoa vieläkö ovat sitä mieltä, että saikutan turhaan. 

#naisflunssa

Vierailija
31/63 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, jos vointi on kohtalainen eikä ole kuumetta.

Vierailija
32/63 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korona-aikana pariin vuoteen en saanut ainuttakaan nuhaa koska porukka oli vähän varovaisempia ja jäi kotiin helpommin. Nyt on neljäs flunssa menossa viimeiseen vuoteen.

Ikävä kyllä suurin osa ihmisistä ei halunnut oppia mitään suojautumiskeinoista ja hygieenisyydestä. Kaupoissa ja busseissa näkee ja kuulee ympärilleen estottavia yskiviä ja köhiviä, ilman maskia tietty, koska muiden suojaamisesta ei piitata, vaan suojautuminen jätetään muiden vastuulle. Ja räkää vedetään kuuluvasti päähän, yöks.

Ihmettelen myös monia kauppoja, jotka ovat ilmeisesti pihiyttään vieneet käsidesit pois. Niiden käyttö pitäisi olla pakollista, koska varsinkin talvella leviää muitakin tauteja kuin korona. Mutta joidenkin mielestä on ihan ookoo sairastaa "normiflunssa" ja tartuttaa siinä sivussa tusinoittain muitakin.

Vierailija
33/63 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona-aikaan opetettiin työyhteisössä että pienikin flunssa ja töihin silloin tuleva suunnilleen rikollinen. Olen jatkanut samalla linjalla eli en enää mene nuhaisenakaan töihin vaikka oma työhuone kuten muillakin. 

Vierailija
34/63 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikävä kyllä suurin osa ihmisistä ei halunnut oppia mitään suojautumiskeinoista ja hygieenisyydestä. Kaupoissa ja busseissa näkee ja kuulee ympärilleen estottavia yskiviä ja köhiviä, ilman maskia tietty, koska muiden suojaamisesta ei piitata, vaan suojautuminen jätetään muiden vastuulle. Ja räkää vedetään kuuluvasti päähän, yöks.

Ihmettelen myös monia kauppoja, jotka ovat ilmeisesti pihiyttään vieneet käsidesit pois. Niiden käyttö pitäisi olla pakollista, koska varsinkin talvella leviää muitakin tauteja kuin korona. Mutta joidenkin mielestä on ihan ookoo sairastaa "normiflunssa" ja tartuttaa siinä sivussa tusinoittain muitakin.

Ihan hoitoalallakin moni tekee sitä, että aivastaessaan siirtää maskin siksi aikaa syrjään. Eikä maskia edes käytetä vaikka itse oltaisiin kuinka räkä ja roiskis, ellei maskipakko ole sillä hetkellä voimassa. Joitakuita ei vain tippaakaan kiinnosta hygienia-asiat.

Vierailija
35/63 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korona-aikaan opetettiin työyhteisössä että pienikin flunssa ja töihin silloin tuleva suunnilleen rikollinen. Olen jatkanut samalla linjalla eli en enää mene nuhaisenakaan töihin vaikka oma työhuone kuten muillakin. 

Meillä päin vastoin, jos joku tekee "etätöitä" ja väittää olevansa flunssassa niin katsotaan kieroon. Sitten sanotaan että jos ei kuumetta niin toimistolle.

Vierailija
36/63 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En

Vierailija
37/63 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

U

Vierailija
38/63 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akuutissa vaiheessa olen ehkä 1-3 päivää pois jos on kuumetta. Köhähän kestää sitten vielä viikkoja mutta pakko se on töihin mennä, vaikka tarttuisikin muihin. 

Vierailija
39/63 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut flunssan takia saikulla noin kerran-'pari vuodessa ollessani vuokratyöläinen eräässä energia- alan konsernissa. Siellä oli ankarasti kiellettyä sairaana töihin tuleminen. Oma väki sai olla poissa töistä viisi päivää omalla ilmoituksella. Saikuilla oli harvoin ketään. Korona- aikana enemmän, itse en sitä sairastanut.

Vierailija
40/63 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, ketkä niitä etätöitä voivat tehdä eli aika harvat. Omalla alalla ei kukaan voi olla etätöissä kuin ehkä tunnin päivästä eli tuntiraportin teon verran. Eikä sitäkään saikulla tarvi tehdä kun ei voi oikeita töitä tehdä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi viisi