Millainen on raskas ihminen?
Millasia piirteitä? Suulas, kovaääninen omasta mielestä.
Kommentit (73)
Jankuttajat, uhriutujat ja monologien pitäjät.
Vierailija kirjoitti:
Sellanen mitä täällä palstalla näkee usein, eli jos minä esimerkiksi neuvon ihmisiä tai annan vinkkejä miten saada omasta päivästä hieman edes parempi niin tämä ihminen hyökkää heti kimppuun ja ottaa kaiken henkilökohtaisesti ihankuin minä tahalleen satuttaisin häntä :D Sitte alkaa ihan ihme vänkääminen että minä en ota huomioon lapsia ketkä syntyy syövän kanssa jne, sellasta ihan ihmeellistä vänkäämistä joka asiasta. Takerrutaan ihan outoihin asioihin ja käännetään asia ihan muuksi, minusta tehdään vihollinen
Ne on siis ihmisiä ketkä luo kokoajan itselleen ongelmia ja sitten ne itkee kun niitä ongelmia kasaantuu.
Pysykää erossa, tosi toksisia
<3
Kannattaako neuvoa jos ei ole neuvoa pyydetty?
Minä olen varmasti sellainen. Olen traumatisoitunut, erittäin ahdistunut ja psykoottinen ihminen. Minä joskus uhriudun ja saatan vaikka jankuttaa jotain asiaa, vaikka siihen on jo monta kertaa vastattu. Joskus olin myös melko huomiohakuinen ja minulla oli tarve korostaa omia tietojani ja taitojani sellaisissakin asioissa, joista en oikeasti tiedä tai joita en osaa. Mutta nykyään vietän mahdollisimman paljon yksin juuri tämän takia, että minusta olisi mahdollisimman vähän vaivaa muille.
Tulee kylään viimeistään puolenpäivän maissa eikä ymmärrä lähteä ajoissa pois odottaa että saa syödä kahvittelun lisäksi sekä juoruaa/arvostelee
Vierailija kirjoitti:
Minä olen varmasti sellainen. Olen traumatisoitunut, erittäin ahdistunut ja psykoottinen ihminen. Minä joskus uhriudun ja saatan vaikka jankuttaa jotain asiaa, vaikka siihen on jo monta kertaa vastattu. Joskus olin myös melko huomiohakuinen ja minulla oli tarve korostaa omia tietojani ja taitojani sellaisissakin asioissa, joista en oikeasti tiedä tai joita en osaa. Mutta nykyään vietän mahdollisimman paljon yksin juuri tämän takia, että minusta olisi mahdollisimman vähän vaivaa muille.
En usko että tarkoitetaan sua & älä oo yksin sen takia <3
Negatiivinen ja arvosteleva, aloittaa riidan tyhjästä aina kun on jostain huonolla tuulella.
Tunnen useita raskaita ihmisiä, ja olen vähentänyt yhteydenpitoa minimiin.
Yksi pitkäaikaistyötön ei edes halua töihin, ja kun pitää hakea niin hän jo hakemuksessa ilmoittaa miksi hän ei voisi tulla. Kun on sitä ja tätä vaivaa, sinne pitäisi kulkea niin aikaisin ja muuta ulinaa- tai sitten hän laittaa duunariammattiin palkkatoiveeksi 4000€/kk. Sama ihminen on puhunut muuttamistarpeestaan jo vuosia, mutta ei saa aikaiseksi kun pitäisi nähdä vaivaa. Tälle ihmiselle kaikki on niin vaikeaa, että on vaan helpompaa uhriutua sohvan pohjalla. Muut saa kuulemma töitä suhteilla- hän ei tajua että ne suhteet on luotu siellä töissä, eikä sohvan pohjalla. Junalla kulkeminen on vaikeaa, linja-autolla kulkeminen on vaikeaa, kaikki on vaikeaa ja muiden syytä. Tämä ihminen on täysin erkaantunut yhteiskunnasta ja saattaa höpistä jotain kapitalismista kun ei ole saanut sossusta rahaa. Ei ota vastuuta itsestään yhtään, yhteiskunnan pitää varmaan seuraavaksi mennä pyyhkimään pyllynsä myös. Surkuhupaisinta, että on omasta ja äitinsä mielestä yhteiskunnan päähänpotkima viisas ihminen. (Not).
Toinen raskas on sukua- katkera ihminen joka on aiheuttanut muille pahaa mieltä ja jopa vammojakin väkivaltaisella aggressiivisella käytöksellään. Hän jyrää muut eikä kestä pettymyksiä- sen sijaan katsoo oikeudekseen aiheuttaa muille harmia ja haittaa kiukuttelullaan. Muu suku tulee hyvin keskenään toimeen mutta tämän voisi jättää aina kutsumatta.
Vierailija kirjoitti:
Valittaja jolla ei tosiaan ole koskaan asiat hyvin.
Eikä sunlaisten ihmisten takia tule koskaan olemaan
Vierailija kirjoitti:
Sellanen mitä täällä palstalla näkee usein, eli jos minä esimerkiksi neuvon ihmisiä tai annan vinkkejä miten saada omasta päivästä hieman edes parempi niin tämä ihminen hyökkää heti kimppuun ja ottaa kaiken henkilökohtaisesti ihankuin minä tahalleen satuttaisin häntä :D Sitte alkaa ihan ihme vänkääminen että minä en ota huomioon lapsia ketkä syntyy syövän kanssa jne, sellasta ihan ihmeellistä vänkäämistä joka asiasta. Takerrutaan ihan outoihin asioihin ja käännetään asia ihan muuksi, minusta tehdään vihollinen
Ne on siis ihmisiä ketkä luo kokoajan itselleen ongelmia ja sitten ne itkee kun niitä ongelmia kasaantuu.
Pysykää erossa, tosi toksisia
<3
Toisaalta pyytämättä neuvominen ja omien näkemysten tuputtaminen totuutena ovat myös monien mielestä raskaita piirteitä ihmisessä. Et voi tietää mitä kukin käy elämässään läpi, millaisista taustoista viestejäsi lukevat ihmiset tulevat ja millaisia näkemyksiä ja maailmankatsomuksia heiltä löytyy. Fiksu ihminen toki ohittaa ei-resonoivat viestit olankohautuksella ja korkeintaan jättää alanuolen. Vänkääminen ja tahallinen väärinymmärtäminen ovat nekin toksisia piirteitä, siitä olen kanssasi samaa mieltä.
Sellanen joka valittaa kuinka on jotaki oireita yms ja ei saa lääkäristä haluamaansa apua.
Paitsi että lääkärit on antaneet apua, mutta ihminen ei halua siihen, kun siinä voi joiltain harventua hiukset.
Tekis mieli sanoa että älä sit valita.
Ei ymmärrä miksi kaikki hänelle suuttuu, ja jos joku suuttuu, niin hän "mä en ala itteäni kellekään tuputtamaan".
Valittaa, mutta apu ei kelpaa, koska valittaminen on helpompaa.
Toksiset, ilkeät, negatiiviset, jotka kritikoivat ja hakevat vikoja ja epäkohtia ihmisistä koko ajan, jatkuva naljailu - vievät aremmilta äänen ja tilaa, viihtyvät aggressiivisessa ilmapiirissä. Nämä sitten ovat keksineet kutsua heidän huonoa käytöstä hyväksymättömiä "herkempiä" ihmisiä : raskaiksi!
Kivaa ja turvallista ilmapiiriä arvostamattomat = raskaita. Heitä ei jaksa kuin samanlaiset. Paluu ensimmäiseen kappaleeseen.
Raskainta on kuunnella jatkuvaa itsensä tai lastensa kehumista. Ymmärrän, että vanhempien pitää ollakkin lapsistaan ylpeitä, mutta joku raja silläkin on. Yleensä nämä ihmiset ovat myös niitä, jotka arvostelevat muita ja muiden tekemisiä. Ikäänkuin korostetaan omaa paremmuuttaan polkemalla toisia.
Uhriutuva, negatiivinen, vastuuta välttelevä, avuton.
Vierailija kirjoitti:
Raskainta on kuunnella jatkuvaa itsensä tai lastensa kehumista. Ymmärrän, että vanhempien pitää ollakkin lapsistaan ylpeitä, mutta joku raja silläkin on. Yleensä nämä ihmiset ovat myös niitä, jotka arvostelevat muita ja muiden tekemisiä. Ikäänkuin korostetaan omaa paremmuuttaan polkemalla toisia.
Katkaisee välit jos jollain on kusi noussut kupoliin. Ei mistään tarvitse olla ylpeä ja ylpeillä muille sillä sellainen on ihan naurettavaa, miksi ei voi olla vaan ihan normaali.
Sellainen ihminen, joka ei tunnista omia, eikä muiden rajoja. Joka vaikkapa soittelee ja viestittelee jatkuvasti ja alkaa jankkaamaan, jos sanoo, että nyt ei käy. Jankkaus voi olla vaikka tyyliin: miksi ei käy, milloin käy, voiko sittenkin käydä jos teet niin näin tai noin.