Miten saa tietää kuka on tehnyt lasun?
Kommentit (82)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pystyykö ilmoituksen tekemään siis oikeasti täysin niin, ettei kukaan tiedä kuka tehnyt?
Pystyy. Ei vain täytä omaa nimeään. Aika moni toimii näin, koska vaikka laittaisitkin, että nimettömänä, niin on sossuilla käynyt mokia. Silloin voi olla jopa henki vaarassa.
Ja siis inhimillisyyden virheitä sattuu. Voi jäädä papereihin nimi, joka päätyy asiakkaalle. Näitä on sattunut. Siksi aivan nimettömänä on fiksu tehdä.
Aika ammattimaista porukkaa lastensuojelussa.
Tässä sen näkee että saavat tehdä virheitä ihan rauhassa, eivät edes halua kehittyä. Selityksiä löytyy jokaiseen mokaan ja tilanteeseen ihan aina. Jos ei muuta niin katoavat lopullisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sen sossun pitäisi kertoa mutta eivät aina suostu kertomaan.
Ei pidä kertoa ja usein ilmoitus on tehty nimettömänä.
Kyllä pitää kertoa sillä jos haluaa tehdä rikosilmoituksen niin nimi täytyy olla asiakkaalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pystyykö ilmoituksen tekemään siis oikeasti täysin niin, ettei kukaan tiedä kuka tehnyt?
Pystyy. Ei vain täytä omaa nimeään. Aika moni toimii näin, koska vaikka laittaisitkin, että nimettömänä, niin on sossuilla käynyt mokia. Silloin voi olla jopa henki vaarassa.
Ja siis inhimillisyyden virheitä sattuu. Voi jäädä papereihin nimi, joka päätyy asiakkaalle. Näitä on sattunut. Siksi aivan nimettömänä on fiksu tehdä.
Ei pitäisi sattua, mutta sinullako ei koskaan töissä satu virhettä? Järkyttävää se on, mutta inhimillistä. Jos mietitään, että tuollaista käy varmaan 1/1000.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pitäisi sattua, mutta sinullako ei koskaan töissä satu virhettä? Järkyttävää se on, mutta inhimillistä. Jos mietitään, että tuollaista käy varmaan 1/
Ja pahoitellaanko tai korvataanko näitä virheitä koskaan? Epäilen että ei.
Minä kirjoitan aina naapurin nimen ja ilman mitään nimettömiä merkintöjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:Vierailija kirjoitti:
Kyllä pitää kertoa sillä jos haluaa tehdä rikosilmoituksen niin nimi täytyy olla asiakkaalla.
Itseasiassa ei pidä olla. Vaan henkilö haastaa sosiaalitoimiston ja sosiaalitoimisto antaa sen jälkeen oikeudelle nämä tiedot. Oikeus päättää lähdetäänkö käräjöimään, eli onko näyttöä siitä, että esim. nuo ilmoitukset olisivat häiriköintiä.
Ei saa koskaan henkilö niitä tietoja, josta lasu on tehty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pitäisi sattua, mutta sinullako ei koskaan töissä satu virhettä? Järkyttävää se on, mutta inhimillistä. Jos mietitään, että tuollaista käy varmaan 1/
Et voi ajatella noin ja aina täytyy ottaa vastuu. Sossun virhe voi olla jonkun kuolema tai muu paha tilanne. Äly hoi!!
Vierailija kirjoitti:
Jos tehty nimettömänä, onko silti nimi sossuilla tiedossa ja selviää kysymällä?
Ei, nimetön on aidosti nimetön. Sinne voi soittaa niin ettei kerro nimeään, ilmoittaa vain tekevänsä lasun.
Jos panisin nuorehkoa tiernapoikaa niin seuraisiko siitä lasu tai muita seurauksia? Olen kuullut tapauksesta josta ei tullut seurauksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itseasiassa ei pidä olla. Vaan henkilö haastaa sosiaalitoimiston ja sosiaalitoimisto antaa sen jälkeen oikeudelle nämä tiedot. Oikeus päättää lähdetäänkö käräjöimään, eli onko näyttöä siitä, että esim. nuo ilmoitukset olisivat häiriköintiä. Ei saa koskaan henkilö niitä tietoja, josta lasu on tehty.
Etkö sinä ymmärrä että rikosilmoitus tehdään suoraan itse poliisille? Älkää nyt sekoittako sitä käräjäoikeutta siihen poliisiin. Älkääkä yrittäkö kiertää sitä helvetin poliisia joka mutkassa ja notkossa! Vastuuta hieman!
Ihana elää ilmiantoyhteiskunnassa.
Vierailija kirjoitti:
Ennen kuin alat riehumaan naapurustossa ja sukulaisten kanssa, lasten päivähoidossa tai koulussa, PYSÄHDY ja keskustele hetki itsesi kanssa. Onko tämä aiheellinen, oletko antanut aihetta epäilyille?
En usko että kukaan ilman huolestumista tekee moista ilmoitusta. Joten ennen aavejahtia lähde purkamaan juttua tekemällä asia ensin selväksi itsesi kanssa.
Sitähän ei aina tehdä siksi että VANHEMMAT olisi jotenkin mokanneet. Vaan teinin kohdalla lasu voidaan tehdä teinin itsensä käytöksestä. Vanhempi voi olla autuaan tietämätön lapsensa edesottamuksista. Ei tarvita jotain vanhemman "riehumista ja pysähtymistä".
Vierailija kirjoitti:
Etkö sinä ymmärrä että rikosilmoitus tehdään suoraan itse poliisille? Älkää nyt sekoittako sitä käräjäoikeutta siihen poliisiin. Älkääkä yrittäkö kiertää sitä helvetin poliisia joka mutkassa ja notkossa! Vastuuta hieman!
Niin se tekee rikosilmoituksen jossa sossu on se vastuuhenkilö :D Ei se sossu mitään tietoja anna ilmoittajista henkilölle vaikka kuinka uhoaa tekevänsä rikosilmoituksen. Nuo on salassapidettäviä asioita ja tarvitsee oikeuden päätöksen, että ne luovutetaan mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lain mukaan se jonka lapsesta ilmoitus on tehty on oikeutettu näkemään ilmoituksen koko sisällön ja saamaan myös sen tekijän nimen tietoonsa mikäli nimi on lastensuojelun tiedossa. Jos ilmoituksen haluaa tehdä nimettömänä, se on tosiaan tehtävä nimettömänä, jos esimerkiksi soittaa tai lähettää sähköpostia jossa nimi näkyy, työntekijän tulee kertoa nimi ilmoituksen kohteelle.
Kerroppa mikä lakipykälä tuo on? :D
No, ystävällisesti sulle katsoin asian ja ihan muutaman sekunnin googletuksella löytyi Minilexistä tieto, että jos tekijän nimi on tiedossa, se pitää kertoa ilmoituksen kohteelle. Jos haluat etsiä tarkempaa tietoa asiasta, voit tehdä sen varmasti itse. Olen työn puolesta ollut näiden juttujen kanssa tekemisissä ja systeemit ovat melko tuttuja. Mikäli ilmoittaja on nimensä kertonut, se ei ole salaisuus.
Vierailija kirjoitti:
No, ystävällisesti sulle katsoin asian ja ihan muutaman sekunnin googletuksella löytyi Minilexistä tieto, että jos tekijän nimi on tiedossa, se pitää kertoa ilmoituksen kohteelle. Jos haluat etsiä tarkempaa tietoa asiasta, voit tehdä sen varmasti itse. Olen työn puolesta ollut näiden juttujen kanssa tekemisissä ja systeemit ovat melko tuttuja. Mikäli ilmoittaja on nimensä kertonut, se ei ole salaisuus.
:D Lopeta paskanjauhaminen ja valehtelu tai sano MIKÄ lakipykälä on kyseessä
Ainiin mutta puhut paksaa, siksi et sitä sanonut. Tiedän laista sen verran, ettei tuollaista pykälää ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin se tekee rikosilmoituksen jossa sossu on se vastuuhenkilö :D Ei se sossu mitään tietoja anna ilmoittajista henkilölle vaikka kuinka uhoaa tekevänsä rikosilmoituksen. Nuo on salassapidettäviä asioita ja tarvitsee oikeuden päätöksen, että ne luovutetaan mihinkään.
Minä sain nimen kysymällä ja kävelin samantien soittamaan ovikelloa. Tais se täti lirauttaa pissat housuun ja sitten se oli ilmoittanut sossuille erehtyneensä. Sitähän minäkin. Täti vaihtaa vieläkin toiselle puolelle katua jos tulee vastaan.
Ei lastensuojeluilmoituksesta, sen sisällöstä tai tekijästä lastensuojelulla olevat tiedot ole mitenkään salaisia ilmoituksen kohteelta. Ihme pöpötystä. Jos se ilmoituksen tekijän nimi on lastensuojelulla tiedossa, se nimi annetaan myös ilmoituksen kohteelle. Jos jossain sossu on jättänyt sen kertomatta niin siitä voi tehdä valituksen. Puhelut ym nauhoitetaan ja ilmoitusten sisältö kerrotaan kohteelle aivan sanasta sanaan, kirjallisesti tehdyt ilmoitukset kuuluu näyttää myös aivan sellaisina kuin ne on tehty. Myös sen tekijän nimi mikäli se on tullut ilmoituksen tekemisen yhteydessä lastensuojelun tietoon. Kohteella on oikeus saada tietää kaikki ilmoituksesta lasulla oleva tieto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:Vierailija kirjoitti:
Minä sain nimen kysymällä ja kävelin samantien soittamaan ovikelloa. Tais se täti lirauttaa pissat housuun ja sitten se oli ilmoittanut sossuille erehtyneensä. Sitähän minäkin. Täti vaihtaa vieläkin toiselle puolelle katua jos tulee vastaan.
Kukaan sun valheita ei usko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
:D Lopeta paskanjauhaminen ja valehtelu tai sano MIKÄ lakipykälä on kyseessä Ainiin mutta puhut paksaa, siksi et sitä sanonut. Tiedän laista sen verran, ettei tuollaista pykälää ole.
No jos sinä varmaksi tiedät asian niin turhaa kai on kysellä :) Itselläni on tiedossa se että kuvaamallani tavalla kuitenkin toimitaan.
Kerroppa mikä lakipykälä tuo on? :D