Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En tiennytkään, että hääpukujen sovitus on nykyään maksullista myös Suomessa.

Vierailija
19.01.2025 |

Vuonna 1995 ei vielä ollut

Kommentit (103)

Vierailija
41/103 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sillä 69:llä eurolle saa kunnon katetta ja se vielä hyvitetään puvun hinnasta. Mä kutsuisin tota palveluksi!

"Ylellinen 90 minuutin sovituselämys. Sovitusaika sisältää alkuhaastattelun, pukujen valitsemisen hääpukukonsultin kanssa ja sovituksen asusteineen. Palveluun sisältyy privaattisovitus omalla alueella ja tarjoilu yhteensä neljälle henkilölle. Saatte pukukonsultin avuksenne etsimään ja esittelemään pukuja. Hän auttaa teitä pukujen pukemisessa ja vastaa kysymyksiinne mielellään."

Miksi ihmeessä hääpuvun sovitukseen pitää sotkea tarjoiluja??

Koska kyseessä on yhteinen kiva hetki. Tarjoilu on yleensä sovituksen aluksi, ei sovituksen aikana.

Vierailija
42/103 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas täällä äkäinen myyjä huonoa asennetta täynnä kommentoimassa muita väheksyvään ja ilkeään sävyyn.

Ihan tiedoksi, Mustissa ja Mirrissä on myös juomatarjoilu lemmikeille aivan ilmaiseksi ja voivat jonkun herkunkin saada, vaikka en siellä olekaan työskennellyt. Sitä en tiedä, saako lemmikinomistajat siellä syödä. 😂

Ihan vaatealan erikoisliikkeessä työskentelin ja meillä oli hyllyssä myös silkkiä ja muita arvokkaita kankaita, ja sen takia ei saatu syödä eikä juoda siellä. Oli myymälän takana huone ruokailua ja taukoja varten. 

Olisi todella epämiellyttävää asioida liikkeessä, jossa myyjä alkaa nälvimään ja heittäytyy ilkeäksi ja muita väheksyväksi, jos asiakas on jostain erimieltä. Voisin lyödä vetoa, että minulla on ollut tyytyväisemmät asiakkaat kuin tällä tavoin käyttäytyvällä myyjällä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/103 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sillä 69:llä eurolle saa kunnon katetta ja se vielä hyvitetään puvun hinnasta. Mä kutsuisin tota palveluksi!

"Ylellinen 90 minuutin sovituselämys. Sovitusaika sisältää alkuhaastattelun, pukujen valitsemisen hääpukukonsultin kanssa ja sovituksen asusteineen. Palveluun sisältyy privaattisovitus omalla alueella ja tarjoilu yhteensä neljälle henkilölle. Saatte pukukonsultin avuksenne etsimään ja esittelemään pukuja. Hän auttaa teitä pukujen pukemisessa ja vastaa kysymyksiinne mielellään."

Entä jos ei osta mitään?

Mammat ei ole kovin hyvä ekonomeja. Koko ajan palvellaan mutta kukaan ei osta mitään ja hukkahankintoja tulee pakosta jos pitää monipuolista tarjontaa. Mutta on kiva käydä unelmoimassa ja juoda lasilliset.

Vierailija
44/103 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletin, että palvelu tietysti on ilmaista. 

Sieltä ostavat maksavat sitten palvelun puvun hinnassa. 

En voi käsittää, että palvelusta menee eri maksu vielä. 

Vierailija
45/103 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä jos ei osta mitään?

Mammat ei ole kovin hyvä ekonomeja. Koko ajan palvellaan mutta kukaan ei osta mitään ja hukkahankintoja tulee pakosta jos pitää monipuolista tarjontaa. Mutta on kiva käydä unelmoimassa ja juoda lasilliset.

Olet huono myyjä, jos koko ajan palvelet eikä kukaan osta sinulta mitään. Kuka pakottaa tarjoilemaan lasillisia skumppaa asiakkaille ilmaiseksi? 

Vierailija
46/103 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohoh. Paljonko tuollainen maksaa? 

https://www.niinatar.fi/palvelut/ajanvaraus

En nähnyt kohtaa missä mainitaan hinta? 

Vierailija
47/103 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä hääpukua etsiessäni olisi halunnut juoda ja syödä, vaan se hääpuku oli niin voimakkaasti mielessäni, että en kaivannut häiriötekijöitä. 

En mennyt unelmoimaan, vaan etsimään itselleni sopivaa hääpukua. 

Vierailija
48/103 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisporukat käyvät sovittelemassa huvikseen hääpukuja. Yksi on muka morsian tai kaksi. Sitten pengotaan koko varasto ja hullutellaan. Meikkiä turhaantuu kalliisiin kankaisiin ja hikisiä kainaloita hankautuu alushameisiin.

Ei kiva.

Hyvä kun on maksu. Sovitukset pysyy asiallisina.

Vierailija
49/103 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohoh. Paljonko tuollainen maksaa? 

https://www.niinatar.fi/palvelut/ajanvaraus

En nähnyt kohtaa missä mainitaan hinta? 

Mene sinne "varaa aika" ja jossain kohtaa tulee hinnasto. 

Vierailija
50/103 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisporukat käyvät sovittelemassa huvikseen hääpukuja. Yksi on muka morsian tai kaksi. Sitten pengotaan koko varasto ja hullutellaan. Meikkiä turhaantuu kalliisiin kankaisiin ja hikisiä kainaloita hankautuu alushameisiin.

Ei kiva.

Ei kai kukaan tuollaista huvikseen tee

Vierailija
51/103 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua palvella ketään kolmea tuntia koska moni sovittaa ja tilaavat meriltä saman puvun! Olen vaan niin kyllästynyt morsiamia jotka vaativat monta tuntia minun  huomaavaisuutta ostamatta mitään!

Vierailija
52/103 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä. Se on joidenkin naisporukoiden harrastus käydä sovittelemassa pukuja jopa vuoden ajan ennen mahdollista tarvetta. Puvut ovat kalliita ja niitä tuhritaan, hietään ja muuten haisutetaan ja yrittäjän pitäisi kärsiä kustannukset.

Vierailija
53/103 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä hääpuvun sovitukseen pitää sotkea tarjoiluja??

Koska kyseessä on yhteinen kiva hetki. Tarjoilu on yleensä sovituksen aluksi, ei sovituksen aikana.

Eikä voi olla yhteistä kivaa hetkeä ilman ruokaa ja juomaa?

Vierailija
54/103 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kiva.

Ei kai kukaan tuollaista huvikseen tee

Aika tavallista. Eräskin repi rikki puvun eikä suostunut korvaamaan joten poliisiasia siitä tuli! 

Ilkeyttään repi rikki äitinsä avulla. 

Vierailija
55/103 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En halua palvella ketään kolmea tuntia koska moni sovittaa ja tilaavat meriltä saman puvun! Olen vaan niin kyllästynyt morsiamia jotka vaativat monta tuntia minun  huomaavaisuutta ostamatta mitään!

Tillavat netiltä! Google muuttaa tekstin.

Vierailija
56/103 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

2007 ei vielä ollut maksullista. Hääpuku ostettiin Aleksanterinkadun Stockan hääpukuliikkeestä.

Kestikö liitto?

Edelleen naimisissa ja kolme lasta :).

Oli hyvä hääpuku - kestävä :)

Vierailija
57/103 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppo ratkaisu: Laita sovituksille aikaraja ja ajanvaraus nettiin, varaukseen pakollinen kenttä, johon raksi ruutuun sovitettavat koot, minkätyyppinen helma, olkaimet vai olkaimeton, hihat vai ei hihoja, materiaalit, sävyt jne. Niin nopeuttaa prosessia huomattavasti.

Ei tarvi käyttää 3 tuntia per asiakas. 

Vierailija
58/103 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpas täällä äkäinen myyjä huonoa asennetta täynnä kommentoimassa muita väheksyvään ja ilkeään sävyyn.

Ihan tiedoksi, Mustissa ja Mirrissä on myös juomatarjoilu lemmikeille aivan ilmaiseksi ja voivat jonkun herkunkin saada, vaikka en siellä olekaan työskennellyt. Sitä en tiedä, saako lemmikinomistajat siellä syödä. 😂

Ihan vaatealan erikoisliikkeessä työskentelin ja meillä oli hyllyssä myös silkkiä ja muita arvokkaita kankaita, ja sen takia ei saatu syödä eikä juoda siellä. Oli myymälän takana huone ruokailua ja taukoja varten. 

Olisi todella epämiellyttävää asioida liikkeessä, jossa myyjä alkaa nälvimään ja heittäytyy ilkeäksi ja muita väheksyväksi, jos asiakas on jostain erimieltä. Voisin lyödä vetoa, että minulla on ollut tyytyväisemmät asiakkaat kuin tällä tavoin käyttäytyvällä myyjällä. 

En ole myyjä, olen asiakas. Arvostan sitä, että saan palvelua ja olen valmis siitä maksamaan. Jos minua olisi ohjaamassa kaltaisesi kaikesta kaiken tietävä myyjä, joka ei edes kuuntelisi asiakasta saati antaisi tälle aikaansa, niin äänestäisin jaloillani.

Sinusta huomaa, että et osaa arvostan muiden juhlaa ja hyvää mieltä. Sinulle hääpuvun tai vaikka vanhojentanssipuvun hankkiminen on kuin ostaisi paketillisen punalaputettua härkäpapusurvosta. Ei siinä kysellä toiveita, ei mietitä mallia vaan todetaan, että katsele itse, sovituskoppiin pitää jonottaa ja sinne saa viedä max yhden asun kerrallaan.

Hääpukuliikkeessä ei tarjoilua nautita hääpukujen keskellä vaan erillisessä sovitusasujen esittelytilassa. Siellä ei ole hääpukuja, ne ovat joko myymälän puolella tai sovitus"kopissa", siis suojassa kuohuviiniltä ja macaronleivoksilta. Suosittelen sinullekin joskus maailmasi avartamista, kaikki kaupat eivät ole pelkkiä hyllyjä.

Vierailija
59/103 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihmettele. Muutenhan siellä olisi kohta kaikki teinit suunnittelemassa omia prinsessahäitään :)

Vierailija
60/103 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uusia maksuja on koko ajan tulossa. En maksaisi. Enkä ostaisi suomalaista

Et niin, sinähän tilaatkin hääpukusi Temusta. Ja saat varmasti haluamasi.

Minä teettäisin haluamani puvun jos olisin vielä menossa naimisiin joskus. Tässä nykyvalossa tekisin näin, jos teitä kiinnostaa tämä aspekti niin kannattaa kysyä pukuompelijoilta asioita myöskin. Hekin tekevät eri hinnoilla, tutkikaa niitä mahdollisuuksia. Ainakin saisi mieluisan puvun.

Kannatan käsityöläisiä. Harva suostuu maksamaan kunnon hintaan siitäkään. Kaavoitus, kankaat + muu materiaali + työ. Siitä voi laskea. Mitähän hyvä silkki maksaa metri? Aikoinaan maksoin 1000€ materiaaleista. Ompelija teki ilmaiseksi lahjaksi. Ostin siis itse kankaat.