Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisia tuntemasi vapaaehtoisesti lapsettomat ovat?

Vierailija
19.01.2025 |

Katsotaan löytyykö muita yhteisiä piirteitä kuin lapsettomuus.

Kommentit (192)

Vierailija
121/192 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akateemisia, menestyneitä, itsenäisiä, itse ajattelevia.

Vierailija
122/192 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kommenteista ja nuolista päätellen tässä ketjussa pitäisi kehua ja silittää myötäkarvaan näitä yleviä, moraalisesti ja eettisesti parempia yli-ihmisiä. Rehellisesti, kuitenkin, tuntemani velat ovat rappioalkoholisti ja suvun sairautta kantava ihminen, joka ei halua ottaa riskiä sen siirtämisestä eteenpäin. Mielestäni nämä ovat ihan hyväksyttäviä syitä olla hankkimatta lapsia. 

En ole kysynyt, ovat halunneet kertoa syystä tai toisesta.

No luultavasti myös sinä tunnet vaikka kuinka paljon muitakin veloja, et vaan ilmeisesti joko tiedä tai myönnä sitä.

Eikä tietenkään pidä ketään ylistää, mutta itse en ymmärrä miksi lapsellisiakaan pitäisi ylistää. Tiedän itse monta alkoholistia ja sekä mielen- että fysiikan sairauksia omaavia lapsellisi

Kyllä minuakin itkettäisi, jos olisin niin paska matematiikassa, että luulisin viidesosan yli miljoonasta olevan 10 :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/192 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaus ei toimi, mutta siis sulle joka väität tuntevasi vaan 2 lapsetonta, niin taidat sitten kuulua niihin, jotka luulee sen näkyvän jotenki päälle päin.

Mulle itselle on käynyt muutamankin kerran niin, että mulla luullaan olevan lapsia vaikka ei ole.

Yksi työkaveri ihan suuttui ja ryhtyi inttämään vastaan.

Oltiin muutettu just lähemmäs mun työpaikkaa, niin työkaveri kysyi eikö lapsia haittaa vaihtaa koulua?! Vastasin ettei mulla ole lapsia. Alkoi ihan huutaa: "siis sullahan on kaksi lasta, tyttö ja poika!!" 

Sain pitkän aikaa selittää että ei ole yhtään lasta ennenkuin uskoi.

Ja tuon jälkeen ei tykännyt musta enää, aiemmin tultiin hyvin juttuun 😅

Olitkohan se sinä..

Vierailija
124/192 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lainaus ei toimi, mutta siis sulle joka väität tuntevasi vaan 2 lapsetonta, niin taidat sitten kuulua niihin, jotka luulee sen näkyvän jotenki päälle päin.

Mulle itselle on käynyt muutamankin kerran niin, että mulla luullaan olevan lapsia vaikka ei ole.

Oltiin muutettu just lähemmäs mun työpaikkaa, niin työkaveri kysyi eikö lapsia haittaa vaihtaa koulua?! Vastasin ettei mulla ole lapsia. Alkoi ihan huutaa: "siis sullahan on kaksi lasta, tyttö ja poika!!" 

Olitkohan se sinä..

Tämä voi tulla sinulle yllätyksenä, mutta ihmiset liikkuvat erilaisissa piireissä. Ei kaikkien tuttavapiiriin yksinkertaisesti kuulu massoittain lapsettomia. Usein käy myös niin, että kun perhettä alkaa tulla, ne lapsettomat kaverit jäävät ja tilalle tulee äitikavereita. Tuossa tapauksessa ei ole mitenkään kummallista, jos tutuissa ei ole kuin 2 lapsetonta. Ei minullakaan kovin montaa lapsetonta tuttua tule mieleen, vaikka olen mielestäni aika laajan sosiaalisen verkoston omaava. Satun vain omaamaan sosiaalisen verkoston, joka on muodostunut pääosin lasten kautta erilaisissa kerhoissa, puistoissa jne. jne. 

Vierailija
125/192 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt puijaat. Joka viides yli 45-vuotias suomalainen on lapseton ja sä tunnet muka vaan 2?!

Eli sä tunnet yhteensä 10 yli 45-vuotiasta ihmistä 🤣🤣

Tuota noin.... Suomessa on aika paljon enemmän kuin 50 yli 45-vuotiasta ihmistä. Suosittelen opettelemaan prosenttilaskua vähän ahkerammin, kun huomenna menet taas kouluun. 

Nyt saat kyllä itse mennä kouluun tuolla sun esityksellä, jos et ymmärrä miksi, sitä suuremmalla syyllä 🤣🤣🤣

Vierailija
126/192 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse vapaaehtoisesti lapseton.

Olen mieshenkilö, itsenäinen, introvertti, ihan ok työ mistä tienaan 3500-4000 euroa kuukaudessa bruttona ja olen ikisinkku. Olen vapaaehtoisesti lapseton koska en halua lapsia ja tähän on monia syitä.

M34

Vierailija
127/192 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olitkohan se sinä..

Aivan absurdia, että ensin tuo henkilö pitää sinusta kun luulee sinulla olevan lapsia ja kun vihdoin tajuaa sinun olevan lapseton, hän ei enää halua olla kanssasi. En voi vaan käsittää joidenkin ajatuksenjuoksua! Mistä ihmeestä hän oli edes saanut päähänsä, että olet perheellinen...

Vierailija
128/192 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt puijaat. Joka viides yli 45-vuotias suomalainen on lapseton ja sä tunnet muka vaan 2?!

Eli sä tunnet yhteensä 10 yli 45-vuotiasta ihmistä 🤣🤣

Tuota noin.... Suomessa on aika paljon enemmän kuin 50 yli 45-vuotiasta ihmistä. Suosittelen opettelemaan prosenttilaskua vähän ahkerammin, kun huomenna menet taas kouluun. 

Nyt saat kyllä itse mennä kouluun tuolla sun esityksellä, jos et ymmärrä miksi, sitä suuremmalla syyllä 🤣🤣🤣

Ei ole tarvetta. Ymmärrän ilman lisäkoulutustakin, että Suomessa on yli 45-vuotiaita paljon enemmän kuin 10. Eli voin tuntea vaikka tuhat yli 45-vuotiasta lapsetonta ilman, että "joka viides yli 45-vuotias" tilasto lakkaisi pätemästä. Ei ihmisten tunteminen mene tilastojen mukaan. Esimerkiksi Suomessa on tasan yksi minun täyskaimani, mutta varmasti ainakin 4 miljoonaa ihmistä, jotka eivät tunne meistä kumpaakaan. 

Vierailija
129/192 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melko matalasti koulutettu. Päihdeongelma. Nuorena sanoi että perustaa perheen, mutta puolisoa ei löytynyt, niin olikin yhtäkkiä niin että ei ole koskaan halunnutkaan lapsia, ja kaikki joilla on lapsia on perseestä. Suurimman osan elämästään ollut työtön. Yksinäinen. Kohtelee ikävästi ystäviään, ja valittaa että ystävät eivät hänestä välitä. Kuvittelee olevansa erityinen ja parempi kuin muut, koska vain hän tajuaa asiat. Kaikki asiat on aina jonkun muun syytä.

Vierailija
130/192 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin lukevinaan tutkimuksen muutama vuosi sitten ja siinä kerrottiin että nykyisin lapsettomuus on yleisempää matalastikoulutetuilla kuin korkeastikoulutetuilla ihmisillä. Matalastikoulutetuilla ihmisillä oli lapsettomuus yleisempää mutta heillä taas oli yleisempää monilapsiset perheet kun taas korkeakoulutetuilla oli lapsettomuus harvinaisempaa mutta lapsia heillä oli vain 1 tai 2. 

Vierailija
131/192 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olitkohan se sinä..

Aivan absurdia, että ensin tuo henkilö pitää sinusta kun luulee sinulla olevan lapsia ja kun vihdoin tajuaa sinun olevan lapseton, hän ei e

Niin munkin mielestä oli tosi outo juttu ja myös kurjaa, että hyvä työkaveri meni tuollaisen syyn takia. Enkä osaa sanoa, mikä tähän johti, koska en ollut ikinä puhunut mitään sellaista. Kuuntelin kyllä kiltisti muiden puheet omista lapsistaan, ei ne mua mitenkään haittaa.

Vierailija
132/192 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tunnen vain yhden tummaihoisen eli tunnen yhteensä vain 5 ihmistä, koska Suomessa on 5 miljoonaa asukasta ja joka viides on tummaihoinen"

Eikö olekin mahtava logiikka 🤣🤣🤣

Vierailija
133/192 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen mieshenkilö, itsenäinen, introvertti, ihan ok työ mistä tienaan 3500-4000 euroa kuukaudessa bruttona ja olen ikisinkku. Olen vapaaehtoisesti lapseton koska en halua lapsia ja tähän on monia syitä.

M34

Kiitos vastauksestasi. Usein tämä vapaaehtoisesti lapseton jutun ajatellaan automaattisesti koskevan vain naisia. Esim uudella työpaikalla tai työharjoittelussa kysytään heti aamukahvi tauolla naisilta onko lapsia, miehiltä ei. Ollaan useamman vela-kaverin tätä ihmetelty.

Vierailija
134/192 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Tunnen vain yhden tummaihoisen eli tunnen yhteensä vain 5 ihmistä, koska Suomessa on 5 miljoonaa asukasta ja joka viides on tummaihoinen"

Ihan eka kannattais opetella lukemaan. Matemaattiset laskut ei mene oikein, jos laskee väärää asiaa, kun ei ymmärrä lukemaansa.

Vierailija
135/192 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olitkohan se sinä..

Ok. Olet siis traumatisoitunut edellisistä kanssakäymisistäsi. 

Vaikka lapsettomuus ei näy päälle, niin mukana olevat omat lapset ja lapsistaan puhuminen sekä heidän kuviensa tai videoiden vilauttelu näkyvät. Näistä voi tehdä kohtuullisen varmoja johtopäätöksiä.

Velailu on yleistynyt kyllä, mutta ei ole vielä niin yleistä kuin tunnut luulevan. 

Vierailija
136/192 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M34

Kiitos vastauksestasi. Usein tämä vapaaehtoisesti lapseton jutun ajatellaan automaattisesti koskevan vain naisia. Esim uudella työpaikalla tai työharjoittelussa kysytään heti aamukahvi tauolla naisilta onko lapsia, miehiltä ei. Ollaan useamman vela-kaverin tätä ihmetelty.

Suomessa yllättävän moni elää vielä jotain viktoriaanista aikaa, jossa naisen tehtävä on synnyttää lapsia ja miehen tehtävä elättää perheensä. Tämä näkyy hyvin monissa asioissa käytännön tasolla ja varsinkin ihmisten arkipuheissa. Yhtä käsittämätöntä kuin se, että esimerkiksi homoseksuaalisuus on vieläkin hämmentävän suurelle osalle väestöä melkein yhtä ihmeellinen asia kuin se, jos avaruudesta yhtäkkiä laskeutuisi maan pinnalle lauma vihreitä ukkeleita.

N42, vela

Vierailija
137/192 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan eka kannattais opetella lukemaan. Matemaattiset laskut ei mene oikein, jos laskee väärää asiaa, kun ei ymmärrä lukemaansa.

Osaan lukea oikein hyvin, kiitos vain huolenpidosta. Juuri siksi vttuilin tuolle itkunaurupellellle, joka kuvitteli, että viidesosa tarkoittaa sitä, ettei voi tuntea enempää kuin 10 ihmistä, jos tuntee vain 2 lapseteonta. Yhtä älyvapaa logiikka kuin minun tummaihoisten esimerkissäni. 

Vierailija
138/192 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonot suhteet omiin vaativiin vanhempiin. Vähemmän kaunis ulkonäkö. Erot ainoista löytyneistä kumppaneista.

Vierailija
139/192 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huonot suhteet omiin vaativiin vanhempiin. Vähemmän kaunis ulkonäkö. Erot ainoista löytyneistä kumppaneista.

Ei kuulosta vapaaehtoiselta lapsettomuudelta. Vapaaehtoiseen lapsettomuuteenhan ei vaikuta se, löytyykö kumppania vai ei. 

Vierailija
140/192 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin viisaamman oloisia. Tuntuu että joillakin lapset ja vanhemmuus jotenkin aiheuttavat tyhmistymisen ja tulevat tylsiksi. Eivät osaa ajatella elämää ja maailmaa muuta kuin sen lapsiperheen näkökulmasta. Eivät ole niin avarakatseisia kuin lapsettomat. Heidän seurassaan on tylsää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kaksi