Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisia tuntemasi vapaaehtoisesti lapsettomat ovat?

Vierailija
19.01.2025 |

Katsotaan löytyykö muita yhteisiä piirteitä kuin lapsettomuus.

Kommentit (192)

Vierailija
141/192 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen karsinut elämästäni pois lapsiperheet ja on kyllä kivempaa näin.🤗

Vierailija
142/192 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän sellaisia lapsellisia. Kiinnostaa esim. konsoleilla pelaaminen, moottoripyörällä ajelu,ryypiskely. Nämä muutamat ,joista tiedän että vapaaehtoisesti lapsettomia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/192 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olin lukevinaan tutkimuksen muutama vuosi sitten ja siinä kerrottiin että nykyisin lapsettomuus on yleisempää matalastikoulutetuilla kuin korkeastikoulutetuilla ihmisillä. Matalastikoulutetuilla ihmisillä oli lapsettomuus yleisempää mutta heillä taas oli yleisempää monilapsiset perheet kun taas korkeakoulutetuilla oli lapsettomuus harvinaisempaa mutta lapsia heillä oli vain 1 tai 2. 

Ymmärtää hyvin koska duunarien sekä akateemisten pariskuntien tuloerot on aika isot, miten joku pienipalkkainen pariskunta pystyy tekemään lapsia kun pitää olla varaa myös autoon ja elämiseen? 

Vierailija
144/192 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Fiksuja. Lukeneita. Omat rajansa tuntevia. Itsenäisiä. Mun kaveripiirissä, iät 25-39, suurin osaa on lapsettomia omasta tahdostaan. Ne joilla lapsia tekivät koska kokivat painostusta. Halusivat elää tietyllä tavalla, koska ympäriltä sanottiin, että tätä on oikeanlainen elämä. Näistä jokainen on sitten myöhemmin sanonut, että virheen tekivät. Yleensä tullut vielä ero ja jotenkin kummasti ne kakarat jääneet naisen riesoiksi. 

Olen äiti, tunnen toki lapsettomiakin muutaman; heitä voisin luonnehtia esim. erittäin mukavuudenhaluisiksi, tarkoiksi sisustajiksi, sali&some yleensä jms. kutsuvat lapsia kakaroiksi.

Mukavuudenhaluinen olen ja tarkka kodistani, salilla käyn silloin tällöin kunnan ilmaisella "kaiken kansan" kuntosalilla, en käytä somea, en kutsu lapsia kakaroiksi. :D -eräs vela

Vierailija
145/192 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen 40+ nainen, joka käyttää rahansa ennemmin matkusteluun, kulttuurielämyksiin ja hyviin ravintoloihin kuin vaippoihin, korvatippoihin ja kurahousuihin. Pidän lapsista, mutta en ole ikinä halunnut sellaista itselleni. 

Mä olen nainen 40+ ja voin kertoa, rmettä vaippa- ja kurahousuaika menevät varsin nopeasti ohi. Kyllä mä pääsen reissuun, harrastan kulttuuria jne vaikka on lapsia. 

Vierailija
146/192 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen 40+ nainen, joka käyttää rahansa ennemmin matkusteluun, kulttuurielämyksiin ja hyviin ravintoloihin kuin vaippoihin, korvatippoihin ja kurahousuihin. Pidän lapsista, mutta en ole ikinä halunnut sellaista itselleni. 

Mä olen nainen 40+ ja voin kertoa, rmettä vaippa- ja kurahousuaika menevät varsin nopeasti ohi. Kyllä mä pääsen reissuun, harrastan kulttuuria jne vaikka on lapsia. 

Et ole kuitenkaan vapaa kuten lapsettomat - olet sekä juridisesti että moraalisesti vastuussa lapsistasi kunnes he täyttävät 18v, joten et voi mennä, tulla ja elää vapaasti.

Vierailija
147/192 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1) Turvaton lapsuus, vanhemmilla päihdeongelmaa. Puoliso vaihtuu viiden vuoden sykleissä

2) Köyhä lapsuus. Lukenut itselleen rahakkaan ammatin, ei pidä vanhempiinsa yhteyttä 

3) Sinkkunaiset, jotka eivät ole koskaan seurustelleet. Osa näistä tätä nykyä itsellisiä äitejä. Toinen osa ottanut kissoja/koiria ja hoivaavat näitä kuin viimeistä päivää (vietetään koiran syntymäpäiviä jne) 

1. Lapsuus oli ok, vanhemmilla ei päihdeongelmaa, joskin emotionaalista tukea olisi voinut olla enemmän. Puoliso on vaihtunut kerran elämäni aikana, teini-ajan poikaystävästä nykyiseen (olen 37). :D

2. Vanhemmat oli kyllä pienituloisia, mutta maalla pärjättiin oman pellon antimilla. En ole lukenut itselleni rahakasta ammattia, pidän vanhempiini yhteyttä.

-eräs vela

Vierailija
148/192 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketju on lapsivastainen.

No eikö se ole varsin loogista, kun puhutaan vapaahetoisesti lapsettomista. Ei oikein voi olla vapaaehtoisesti lapseton, jos ei ole tavalla tai toisella lapsivastainen. Vähintään siinä mielessä, ettei halua itselleen lasta. 

Ei minulla ainakaan ole mitään lapsia vastaan. En vain halua niitä itselleni. -eräs vela

Vierailija
149/192 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketju on lapsivastainen.

No eikö se ole varsin loogista, kun puhutaan vapaahetoisesti lapsettomista. Ei oikein voi olla vapaaehtoisesti lapseton, jos ei ole tavalla tai toisella lapsivastainen. Vähintään siinä mielessä, ettei halua itselleen lasta. 

Ei minulla ainakaan ole mitään lapsia vastaan. En vain halua niitä itselleni. -eräs vela

Tämä. Ei minulla ole mitään erityistä syytä asiaan. En ole vain koskaan halunnut. Sama pätee vaimooni. -M49 ja vela. 

Vierailija
150/192 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän sellaisia lapsellisia. Kiinnostaa esim. konsoleilla pelaaminen, moottoripyörällä ajelu,ryypiskely. Nämä muutamat ,joista tiedän että vapaaehtoisesti lapsettomia.

Ei kiinnosta itseäni noista mikään. :D -eräs vela

Vierailija
151/192 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen erakko. En halua muita ihmisiä kotiini. Enkä varsinkaan lompakollani loisivaa jälkikasvua. Kädet ojossa mankumassa milloin mitäkin "äiti mullon kakka" "anna rahaa" "äiti tee ruokaa" "en mä haluu nukkuuaaaa wäääääää". Hrr. Ei kiitos.

Vierailija
152/192 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen erakko. En halua muita ihmisiä kotiini. Enkä varsinkaan lompakollani loisivaa jälkikasvua. Kädet ojossa mankumassa milloin mitäkin "äiti mullon kakka" "anna rahaa" "äiti tee ruokaa" "en mä haluu nukkuuaaaa wäääääää". Hrr. Ei kiitos.

Täydellisesti kiteytetty!😂👌

Vierailija
153/192 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huonot suhteet omiin vaativiin vanhempiin. Vähemmän kaunis ulkonäkö. Erot ainoista löytyneistä kumppaneista.

Ei kuulosta vapaaehtoiselta lapsettomuudelta. Vapaaehtoiseen lapsettomuuteenhan ei vaikuta se, löytyykö kumppania vai ei. 

Ei minustakaan, mutta nämä ihmiset itse kertovat olevansa veloja ja lähipiiri komppaa.

Vierailija
154/192 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin siittää jonkun kivan kiltin naisen🤗

Vierailija
155/192 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän OT, mutta täytän tänä vuonna 30 ja olen alkanut entistä enemmän pohtimaan sitä, mikä ylipäätään riivaa niitä jotka päätyvät hankkimaan lapsia pitkällisen harkinnan kautta. koen että elämäni on oikein kivaa nyt, kun en ole vastuussa muista kuin itsestäni ja saan tulla ja mennä miten tykkään. lisäksi kuormitun helposti metelistä ja tarvitsen paljon aikaa täysin omissa oloissani palautuakseni esim työpäivästä.

ovatko ne ihmiset jotka haluavat lapsia jo lähtökohtaisesti ihan erilaista temperamenttia kuin itse olen? eläimiä rakastan ja voisin adoptoida jonkin rauhallisen mummoikäisen kissan tai pienen koiran. uskon että kaveriporukkani jakautuvat tulevaisuudessa suurin piirtein 50-50 lapsettomiin ja perheellisiin, eli varmasti minulla tulee olemaan seuraa vielä tulevina vuosinakin ainakin lapsettomista kavereista. mielelläni myös kyläilisin vaikka lapsellisen kaverin luona auttelemassa jossain arkiaskareissa, mutta en halua joutua sellaiseen mammalooppiin itse.

ketjun aiheeseen liittyen, en ole mikään uraohjus tms, itsekäs (ja mukavuudenhaluinen) olen mutta en pidä sitä paheena. itseään vartenhan täällä ollaan.

Vierailija
156/192 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi syy miksi välillä olen nuorempana puhunut rumasti lapsista on tuo kun lähdetään epäilemään että jotenkin salaa niitä kuitenkin haluaisi. En ole vielä ymmärtänyt onko kyse egoistisuudesta vai pelosta sen osalta joka tuota tekee. Mutta jotain täyttä hahmotuskyvyttömyyttä muista ihmisistä se ainakin on.

Mitä sanoin rumasti? Kerroin tehneeni onnellisen abortin, pöydälliselle minua lapsettomuudesta hetki sitten säälineelle joukolle. 

Lapsenmurhaajat ovat erikseen.

Vierailija
157/192 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja minkälaisia ovat tuttavapiirisi lapsia hankkineet, varmaan jotain neroja? 

Vierailija
158/192 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen karsinut elämästäni pois lapsiperheet ja on kyllä kivempaa näin.🤗

Mä en ole sitä tehnyt, koska kaveripiiri kapenisi liikaa, mutta ymmärrän valinnan täysin! Olen kerta toisensa jälkeen tilanteessa, että kaveritapaamisia joko perutaan lasten vuoksi, tapaamisiin raahataan huomioita jatkuvasti hakeva lapsi, tai sitten tapaamisten sopiminen ei onnistu ollenkaan, koska lapsen aikataulut menevät kaiken edelle. Olen lopen kyllästynyt siihen, että lapset tyrannisoivat myös aikuisten välisiä kaverisuhteita, eikä koskaan voida keskustella mistään syvällisemmästä, koska lapsi on kuulolla tai keskeyttää keskustelun minuutin välein.

Vierailija
159/192 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntemani pari velaa ovat erittäin fiksuja, johtoasemassa olevia, kielitaitoisia tyylinaisia. m,44 lapseton

Vierailija
160/192 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskittyvät muihin itselleen tärkeisiin asioihin kuin lapsiin. Kuten parisuhteeseensa.

Vanhatpiiat parisuhteessa 🤣😂

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kaksi