Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tutkimus: Mies haluaa 50-vuotiaana keskimäärin 8 vuotta nuoremman vaimon

Vierailija
19.01.2025 |

Nuorena solmitun avioliiton ikäero on sen sijaan pieni. Naisten kannattaisi pitää kynsin hampain kiinni miehestään eikä erota, koska oman ikäisen miehen löytäminen 50-vuotiaana on naiselle todella vaikeata.

https://yle.fi/a/74-20137032

Kommentit (431)

Vierailija
21/431 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten vanhemman

Vierailija
22/431 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minua haittaa yhtään vaikka mies olisi sen 8 vuotta vanhempi. Nuorempana olin avioliitossa pitkään itseäni 5 v vanhemman kanssa. Ero on siis vain 3 vuotta tutkimuksen tulokseen. Seurustelin myös pitkään itseäni 8 v nuoremman miehen kanssa olessani 40-50 v. Luen että mies on omanikäinen kunhan hän on +-10 vuotta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/431 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

50 vuotiaana naisena en huolisi enää ikipäivänä ikäistäni miestä. Saatika nyt sitten vanhempaa. Tulen parhaiten juttuun 18-40 vuotiaiden kanssa. Olen mieleltäni varmaan lapsellinen....

Vierailija
24/431 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jotenkin usko tuohon. Miehet ovat valehdelleet. Luulen että jokaisen yli 35v miehen toiveikä naiselle on noin 25. Ainakin itse olen rehellinen siitä omalla kohdallani. 

M43

Vierailija
25/431 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimon? Eiköä viisikymppiseksi ehtinyt muka ole oppinut mitään?

Vierailija
26/431 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin haluaisin miljardi euroa. 

Miljardilla eurolla saisi ainakin ostettua minkälaisen trofeevaimon tahansa.

Vierailija
27/431 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miesten pinnallisuus ei koskaan yllätä.

Ja kyvyttömyys nähdä itseään. 

Mutta: saa sitä haluta. Useimmat 50-vuotiaat naisetkin ottaa mieluummin 8 vuotta nuoremman  joka kykenee ja jaksaa.

Naiset ottaa ja miehet haaveilee.

Nonni, eli naiset ovat ihan yhtä pinnallisia, mutta miesten kohdalla se onkin huono juttu.

Vierailija
28/431 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän 8 vuotta ole mitään. Ei oikein osaa sanoa että onko joku Stubb 60 vai 70, vaimo ehkä 80.

8 vuotta ei tunnu paljolta silloin, jos itse on se vanhempi osapuoli, mutta nuorempana ikäeron kyllä huomaa. Itselläni on Tinderissä ollut maksimi-ikäero 7 vuotta, ja kävin treffeillä mm. 7 vuotta nuoremman ja 7 vuotta vanhemman kanssa. Ja kyllä sen vanhemman kohdalla valitettavasti ikä vaikutti ulkoiseen olemukseen sen verran, että en olisi pystynyt syttymään. Joten ei kyllä kiinnosta vanhemmat miehet. Mieluummin suunnilleen samanikäinen, mutta ikäerosta voin joustaa hiukan alaspäin.

N46

Vierailija
29/431 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On myös tutkimuksia, joissa eron todennäköisyys kasvaa ikäeron kasvaessa. 

Samantyyppinen maailmankatsomus (millä aikakaudella elänyt esim. nuoruuden) ja kehomuutokset yhdistävät <3

Vierailija
30/431 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en haluaisi 8 vuotta nuorempaa, vaan 18-vuotiaan.

Tutkimuksessa oli toteutuneet parisuhteet ja siinä ikäeroä oli 50-vuotiailla miehillä keskimääriin 8 vuotta naiseen. Tietenkin suurin 50-vuotiaista miehistä haluasi 20-vuotiaan kassatytön, mutta se on epärealistista.

Vierailija
31/431 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaimon? Eiköä viisikymppiseksi ehtinyt muka ole oppinut mitään?

No niinpä. 50 alkaa olla mittarissa, ja olen ihan tarpeeksi ehtinyt olla parisuhteessa ja perheen kanssa. Voisin hyvin tehdä omia juttuja loppuelämäni. 

Vierailija
32/431 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se mitä tuon ikäinen mies haluaa, ja mitä se saa, on kaksi eri asiaa.

Joten aika turha tutkimus.

Vierailija
33/431 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harhaiset huru-ukot keski-iän kriisissä omaishoitajaa etsimässä. Ei mitään uutta auringon alla.

Toksinen palstanainen ei taaskaan ymmärrä, mutta silti öyhöttää suu vaahdoten. En silti yllättynyt. Tälle palstalle vaikuttaa pesiytyneen Suomen tyhmimmät naiset. Tuossa tutkittiin jo toteutuneita parisuhteita, ei kumppanitoiveita. Mitä teikätollotäti siis tarkoittaa harhaisuudella? 

Miten niissä toteutuneissa parisuhteissa muuten voi samaan aikaan olla naisilla samanikäinen ja miehillä nuorempi kumppani? No toki varmaan niin, että kyse on eri ihmisistä ja monenlaisia parisuhteita muodostuu, mutta samaan aikaanhan ei noista molemmat voi olla yleisempää kummankaan sukupuolen kohdalla. Koska jos miehistä isompi osa pariutuisi nuoremman kanssa, tämän pitäisi sitten näkyä myös naisten tilastoissa - mutta nyt naisten tilastojen mukaan pariudutaankin samanikäisen kanssa.

Olisi myös ollut kiva saada jotain dataa siitä, millaisia eroja näissä on eri maissa. Eri maissa on hyvin erilaiset kulttuurit, yhteiskunnat, perinteet, sukupuolikäsitykset, jopa parisuhdekäsitykset... Kaikki nämä vaikuttaa.

Vierailija
34/431 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jotenkin usko tuohon. Miehet ovat valehdelleet. Luulen että jokaisen yli 35v miehen toiveikä naiselle on noin 25. Ainakin itse olen rehellinen siitä omalla kohdallani. 

M43

Toiveikä on toiveikä. Suurin osa teistä ei vaan saa sitä 25 vuotiasta ja siksi on tyydyttyvä alle 10 vuotta nuorempaan. On myös olemassa paljon miehiä, jotka eivät PARISUHDETTA halua noin isolla ikäerolla. Olen tästä monen miehen kanssa jutellut eikä heillä ole ollut mitään syytä siitä minulle valehdella. 

Vierailija
35/431 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihastuin kolmikymppisenä palavasti itseäni 8v vanhempaan nelikymppiseen mieheen. Yleensä olen ihastunut vain oman ikäisiin. Joten: jos ihastuu/rakastuu, niin silloin kyllä hämärtyy se, kuka on minkäkin ikäinen (en kyllä edelleen usko että pystyisin ihastumaan itseä esim 15v vanhempaan tai nuorenpaan). -N38

Vierailija
36/431 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ei ole myytävänä. Eli vain sellaisen saa mikä on.

Vierailija
37/431 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ei ole myytävänä. Eli vain sellaisen saa mikä on.

Esim. rakastavaa ei saa millään summalla.

Vierailija
38/431 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisen pitäisi mennä naimisiin niin vanhan miehen kanssa, että kun lapset on tehty ja seksi alkaa maistumaan puulta niin mies kuolee vanhuuteen ja nainen voi alkaa elää omannäköistä elämää.

Vierailija
39/431 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en haluaisi 8 vuotta nuorempaa, vaan 18-vuotiaan.

Tutkimuksessa oli toteutuneet parisuhteet ja siinä ikäeroä oli 50-vuotiailla miehillä keskimääriin 8 vuotta naiseen. Tietenkin suurin 50-vuotiaista miehistä haluasi 20-vuotiaan kassatytön, mutta se on epärealistista.

Samaan aikaan naiset olivat suunnilleen samanikäisen kanssa, ikäeroa korkeintaan muutama vuosi.

Vierailija
40/431 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harhaiset huru-ukot keski-iän kriisissä omaishoitajaa etsimässä. Ei mitään uutta auringon alla.

Tämmöistä solvaamista. Ja mammat peukuttaa.

Kauheita olette.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kolme