Mitä olisit halunnut lahjaksi juuri kun sait vauvan?
Eräs läheinen sai muutama päivä sitten vauvan, menen alkuviikosta tervehtimään ja haluaisin tuoreelle äidille viedä jonkun lahjan tai vastaavan. Ei siis vauvan vaatteita tms vaan äidille itselleen jotain. Vaikea keksiä mitään, suklaata hän ei syö. Mitä sinä olisit halunnut saada lahjaksi noin viikko vauvan syntymän jälkeen?
Kommentit (177)
Ruokaa ja vaippoja. Jälkimmäisiä nimittäin kuluu paljon ja niihin menee rahaa, joten vaipat ovat erinomainen tuominen vasta vauvan saaneelle.
Minulle tuotiin sairaalaan uusimmat Anna, Me Naiset ym. hömppä lehtiä. En niitä yleensä lue mutta silloin ne oli kuin taivaan lahja😂
Lakritsia ja salmiakkia. Niitä ei saanut syödä raskaana, niin teki kovasti mieli synnytyksen jälkeen. Myös erilaiset kivennäisvedet ja limut olivat kivoja, kun koko ajan piti juoda jotain.
Toinen oli ihan ruoka tai mikä tahansa suolainen. Kaikki toi vain pullaa ja kakkuja ja niitä sitten syötiin puoli vuotta pakkasesta. Välillä olisi ollut kiva napata jotain valmista ruokaakin. Joka päivä kuitenkin piti syödä.
Äidille lahjakortti lähihotelliin ja lupaus tulla hoitamaan vauvaa yöksi siinä vaiheessa kun vauva eniten valvottaa.
Ei muuta kuin omaa rauhaa oman perheen kesken.
Vierailija kirjoitti:
Rahaa.
Mene töihin.
Synnärillä ei lamppaa ihmisiä. Vaan isät ja vauvan sisarukset ja mummit on tervetulleita.
imettäessä menee paikat jumiin
Tärkeä juttu: imetysasennon pitää olla mukava. Itse pönkitin itseni tyynyillä sohvaan mukavaan istumaasentoon, jotta itsekin sain levätä. Esim. käsivarren alle tyyny, jos vauva on käden tukemana rinnalla.
Imetystuokiot olivat minulle lepoa ja rentoa yhdessäoloa vauvan kanssa. Yöllä imetin vieressä makuuasennossa, melkein unessa. Ei mulla mikään paikka jumiutunut, enemmän jumiutuivat vauvan nostelusta ja kantamisesta kun se vähän kasvoi.
Tehkää imetyksestä keidas! Hyvä asento, hyvä sarja TV:ssä tai musiikkia, jotain juotavaa. Kerrankaan ei tarvitse miettiä omaa merkitystään maailmassa! :) Tsemppiä kaikille imettäjille! t. neljän aikuisen lapsen äiti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri eilen kerroin 26-vuotiaalle lapselleni miten minulle on jäänyt hänen syntymänsä jälkeen saaduista lahjoista mieleen erityisesti se, kun vanhempani toivat kassillisen ruokaa, ja lapsen isän äiti puolestaan sairaalaan minulle hedelmiä ja mehua sekä vissyä. ne olivat ihania, kun sairaalassa oli jostain syystä todella paha vesi.
Putkissa varmaan vikaa.
Pikemminkin jonkun kaupungin vettä sairaalassa. Maistuu kloorilta ym. Pikkupaikkakunnilla usein käytetään suoraan pohjavettä sitä mitenkään käsittelemättä, koska vesi on sellaisenaan hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Mahdollisuuden käydä yksin suihkussa.
En ymmärrä. Vauva koppaan lattialle ja itse suihkuun. Näin meillä, helppoa on.
T. 3xäiti
Hiljattain, kun ystäväni sai vauva, kudoin hänelle todella pehemän ja ison huivin. Huivi oli tosi mieluinen ja hän kertoikin käyttävänsä sitä päivittäin harteillaan mm. imettäessä ja välillä käärinyt vauvankin siihen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mahdollisuuden käydä yksin suihkussa.
En ymmärrä. Vauva koppaan lattialle ja itse suihkuun. Näin meillä, helppoa on.
T. 3xäiti
Ei tuohon voi kommentoida muuta kuin että kiva kun joillakin on helppoa. Vauvani huusi koko ajan, kun olin suihkussa. Asuimne kerrostalossa, joten huuto kuului varmaan naapuriin.
Valmista hyvää ruokaa, jota ei tarvitse kuin lämmittää. Vaikka joku vuokaruoka, pata tai keitto.
Sushia, koska sitä ei saanut syödä raskausaikana
Ruokaa ja mahdollisuuden käydä suihkussa.
Mä en ymmärrä näitä suihku viestejä.
Vauva koppaan ja suihkuun tai vauva isälle ja suihkuun. Mä tykkään pitkistä kuumista suihkusta ja ihan normaalisti niitä jatkoin vauvan synnyttyä. Jos itki kopassa niin annoin itkeä. Kyllä se oma hyvinvointi ja puhtaus on ainakin itselleni tosi tärkeää. En halua olla mikään haiseva äiti.
*Autoon=autoin.