Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä olisit halunnut lahjaksi juuri kun sait vauvan?

Vierailija
18.01.2025 |

Eräs läheinen sai muutama päivä sitten vauvan, menen alkuviikosta tervehtimään ja haluaisin tuoreelle äidille viedä jonkun lahjan tai vastaavan. Ei siis vauvan vaatteita tms vaan äidille itselleen jotain. Vaikea keksiä mitään, suklaata hän ei syö. Mitä sinä olisit halunnut saada lahjaksi noin viikko vauvan syntymän jälkeen?

Kommentit (177)

Vierailija
101/177 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikuinen tytär mökötti kun minulla ei juuri sillä hetkellä ollut rahaa ostaa ruokaa hänen jääkaappiin,kun hän kotiutui vauvan kanssa. Toinen asia että oli jotenkin tyly vaikka autoon isomman lapsen hoidossa kun oli sairaalassa. No tähän on tottunut että olen se likaämpäri.

*Autoon=autoin.

Vierailija
102/177 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokaa ja apua kotiin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/177 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokaa ja vaippoja. Jälkimmäisiä nimittäin kuluu paljon ja niihin menee rahaa, joten vaipat ovat erinomainen tuominen vasta vauvan saaneelle.

Vierailija
104/177 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tuotiin sairaalaan uusimmat Anna, Me Naiset ym. hömppä lehtiä. En niitä yleensä lue mutta silloin ne oli kuin taivaan lahja😂

Vierailija
105/177 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahaa.

Vierailija
106/177 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakritsia ja salmiakkia. Niitä ei saanut syödä raskaana, niin teki kovasti mieli synnytyksen jälkeen. Myös erilaiset kivennäisvedet ja limut olivat kivoja, kun koko ajan piti juoda jotain.

Toinen oli ihan ruoka tai mikä tahansa suolainen. Kaikki toi vain pullaa ja kakkuja ja niitä sitten syötiin puoli vuotta pakkasesta. Välillä olisi ollut kiva napata jotain valmista ruokaakin. Joka päivä kuitenkin piti syödä. 

Vierailija
107/177 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidille lahjakortti lähihotelliin ja lupaus tulla hoitamaan vauvaa yöksi siinä vaiheessa kun vauva eniten valvottaa.

Vierailija
108/177 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuta kuin omaa rauhaa oman perheen kesken.

Vierailija
109/177 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rahaa.

Mene töihin. 

Vierailija
110/177 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnärillä ei lamppaa ihmisiä. Vaan isät ja vauvan sisarukset ja mummit on tervetulleita.

Vierailija
111/177 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastenvaunut 

Vierailija
112/177 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

imettäessä menee paikat jumiin

Tärkeä juttu: imetysasennon pitää olla mukava. Itse pönkitin itseni tyynyillä sohvaan mukavaan istumaasentoon, jotta itsekin sain levätä. Esim. käsivarren alle tyyny, jos vauva on käden tukemana rinnalla. 

Imetystuokiot olivat minulle lepoa ja rentoa yhdessäoloa vauvan kanssa. Yöllä imetin vieressä makuuasennossa, melkein unessa. Ei mulla mikään paikka jumiutunut, enemmän jumiutuivat vauvan nostelusta ja kantamisesta kun se vähän kasvoi.

Tehkää imetyksestä keidas! Hyvä asento, hyvä sarja TV:ssä tai musiikkia, jotain juotavaa. Kerrankaan ei tarvitse miettiä omaa merkitystään maailmassa! :) Tsemppiä kaikille imettäjille! t. neljän aikuisen lapsen äiti

Vierailija
113/177 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri eilen kerroin 26-vuotiaalle  lapselleni miten minulle on jäänyt hänen syntymänsä jälkeen saaduista lahjoista mieleen erityisesti se, kun vanhempani toivat kassillisen ruokaa, ja lapsen isän äiti puolestaan sairaalaan minulle hedelmiä ja mehua sekä vissyä. ne olivat ihania, kun sairaalassa oli jostain syystä todella paha vesi.

Putkissa varmaan vikaa.

Pikemminkin jonkun kaupungin vettä sairaalassa. Maistuu kloorilta ym. Pikkupaikkakunnilla usein käytetään suoraan pohjavettä sitä mitenkään käsittelemättä, koska vesi on sellaisenaan hyvää. 

Vierailija
114/177 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mahdollisuuden käydä yksin suihkussa.

En ymmärrä. Vauva koppaan lattialle ja itse suihkuun. Näin meillä, helppoa on. 

T. 3xäiti

Vierailija
115/177 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiljattain, kun ystäväni sai vauva, kudoin hänelle todella pehemän ja ison huivin. Huivi oli tosi mieluinen ja hän kertoikin käyttävänsä sitä päivittäin harteillaan mm. imettäessä ja välillä käärinyt vauvankin siihen. 

Vierailija
116/177 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mahdollisuuden käydä yksin suihkussa.

En ymmärrä. Vauva koppaan lattialle ja itse suihkuun. Näin meillä, helppoa on. 

T. 3xäiti

Ei tuohon voi kommentoida muuta kuin että kiva kun joillakin on helppoa. Vauvani huusi koko ajan, kun olin suihkussa. Asuimne kerrostalossa, joten huuto kuului varmaan naapuriin.

Vierailija
117/177 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmista hyvää ruokaa, jota ei tarvitse kuin lämmittää. Vaikka joku vuokaruoka, pata tai keitto.

Vierailija
118/177 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sushia, koska sitä ei saanut syödä raskausaikana

Vierailija
119/177 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokaa ja mahdollisuuden käydä suihkussa. 

Vierailija
120/177 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä näitä suihku viestejä.

Vauva koppaan ja suihkuun tai vauva isälle ja suihkuun. Mä tykkään pitkistä kuumista suihkusta ja ihan normaalisti niitä jatkoin vauvan synnyttyä. Jos itki kopassa niin annoin itkeä. Kyllä se oma hyvinvointi ja puhtaus on ainakin itselleni tosi tärkeää. En halua olla mikään haiseva äiti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yhdeksän