Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostin uudemman auton, siinä on peräti 5 vaihdetta eteenpäin

Vierailija
18.01.2025 |

Vanhassa oli 4 ja hyvin pärjäsin

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanha oli Opel Kadett 1.2 vm 1982. Nyt tämä uusi on Toyota Avensis 1.6 vm 1998 .. vähän tehokaamalla koneella

Hienoja pelejä. ikuisia. Opelia voi huoltaa ja korjata itse. Kuten oikean miehen pitäisikin. Neitipojat ja muut patteriautopojat eivät siihen pysty.

Vierailija
22/42 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

minun autossani ei ole vaihteistoa, eli ylimääräistä rikkoontuvaa turhuutta, ollenkaan. Paljon mukavampaa näin.

Jos autosi on sähköauto, niin siinä on paljon kalliimmin rikkoutuvaa turhuutta. Vaihteistoa on todella vaikea saada rikki jos huollot on tehty asianmukaisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mul on vaan yksi eteen ja yksi taakse

Vierailija
24/42 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä uudempi lämpiää myös paremmin Ap

Ai kun laittaa notskin öljypohjan alle?

Vierailija
25/42 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ajoin kanssa nelivaihteisella, mutta kun autoon piti vaihtaa kytkin, niin hommasin vaihdelaatiko, jossa on viisi vaihdetta ja pyysin asentamaan sen samassa yhteydessä.

Periaatteessa neljäkin riitti, mutta kyllä se ärsytti ajaa motarilla ehkä kun kone huusi turhan kovaa. 

Sitä en ymmärrä, että miksi automaatissa pitää olla yli neljää vaihdetta. Hondan Hondaglidessa vaihteita on kaksi ja useimmissa kasariautoissa kolme. Riittää varsin hyvin.

Vierailija
26/42 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 vaihteisilla itsekin ajellut, paitsi ensimmäinen auto oli 4 vaihteinen, manuaaleja kaikki. Kerran olen koeajanut 6 vaihteisen manuaalin ja automaatillakin ajanut, mutta omat autot siis kaikki manuaaleja olleet.

Vierailija
27/42 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on 1970 vuosimallin auto. Siinä on kolme vaihdetta eteen ja yksi taakse. Kulkee silti 230km/h.

Wiritetty Warre? Tai sitten joku jenkkiauto. Tai/ja kolmevaihteinen automaatti. Esim. D. Charger ?

Vierailija
28/42 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näissä uudemman mallin corolissa 1987-1992 on suuri ero mukavuudessa kun on 5 vaihteinen varsinkin jos lähtee oikein isolle tielle.

Vierailija
29/42 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näissä uudemman mallin corolissa 1987-1992 on suuri ero mukavuudessa kun on 5 vaihteinen varsinkin jos lähtee oikein isolle tielle.

Muistaakseni ruiskumoottoreihin siirryttäessä, olikohan -90 loppuvuodesta, kaikkiin taisi tulla 5-vaihteinen vakioksi. Sitä ennen ainoastaan kaasari kuli- malleissa oli 4v. 1.6 oli aina viisivaihteinen vakiona.

Vierailija
30/42 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistaakseni ruiskumoottoreihin siirryttäessä, olikohan -90 loppuvuodesta, kaikkiin taisi tulla 5-vaihteinen vakioksi. Sitä ennen ainoastaan kaasari kuli- malleissa oli 4v. 1.6 oli aina viisivaihteinen vakiona.

Eikö jo ensimmäisessä etuveto -Corollassa 1983 - 87 ollut 5 vaihdetta paremmissa varustelutasoissa, kuten SE, vaikka kone olisi ollut 1,3 litrainen? Halvemmissa Super ja DX malleissa varmaan nelivaihteinen.

Vierailija
31/42 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurilla on kuulemma automaatti, en tiennyt että se on invaliidi.

Vierailija
32/42 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

minun autossani ei ole vaihteistoa, eli ylimääräistä rikkoontuvaa turhuutta, ollenkaan. Paljon mukavampaa näin.

Jos autosi on sähköauto, niin siinä on paljon kalliimmin rikkoutuvaa turhuutta. Vaihteistoa on todella vaikea saada rikki jos huollot on tehty asianmukaisesti.

Sähköautossa on tuhansia rikkoutuvia osia vähemmän kuin polttomoottoriautossa.

Vierailija
33/42 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kun yksi bitti menee poikittain, se halvaannuttaa koko keksinnön ja maksaa sulle tuhansia.

Vierailija
34/42 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne ajaa yleensä skoda octavioilla

Vierailija
35/42 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kun yksi bitti menee poikittain, se halvaannuttaa koko keksinnön ja maksaa sulle tuhansia.

Ne samat bitit kulkevat nykyisissä polttisautoissakin. 

Vierailija
36/42 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sähköautossa on paljon vähemmän rikkoutuvaa kuin polttiksissa.

Vierailija
37/42 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sähköautossa on enemmän vikaantunvia osia kuin  perinteisessä pm-autossa.

Vierailija
38/42 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sähköautossa on enemmän vikaantunvia osia kuin  perinteisessä pm-autossa.

Höhö. Sekaisin vai huumeissa?

Vierailija
39/42 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sähköautossa on paljon vähemmän rikkoutuvaa kuin polttiksissa.

Mutta yksittäinen rikkoutuminen tulee kalliimmaksi.

Vierailija
40/42 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkien vammat eivät näy päällepäin.

t. päävikainen, joka sai vasta 5v sitten ensimmäisen automaattivaihteisen. Ja kyllä elämä helpottui valtavasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yhdeksän