Mikä on mielestäsi "normaali" painonnousu raskauden aikana? Mulle tuli 25 kg
Ja pidän tuota poikkeuksellisen suurena lukemana.
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Google vastasi näin: Normaalipainoisilla suositeltu painonnousu on 1116 kg, lihavilla 59 kg ja alipainoisilla 1318 kg
Ei hyvä luoja, onko noitakin nostettu noin paljon!? Kehopositiivistenko takia kaikkien pitää lihoa?
- lapsi km 3,5kg
- istukka 700g
- verimäärän lisäys 2kg
- lapsivesi 1kg
- rintojen kasvu ?? ehkä 300g ennen maidon nousua
Yhteensä n 7,5kg. Loppu on pelkkää rasvaa
Minulla
lapsi 3,596kg
istukka 1,377kg!!
lapsivettä 1,5-2kg!!
Sokeriraskaus??
Googlaa normaali lapsiveden määrä ja istukan paino. Sulla tuplat.
Eipä noistakaan tule kuin 7kg, veren määrän lisäys vähän päälle
Painoa tuli koko kaksosraskauden aikana yhteensä 14kg. Painoa oli lähtenyt synnytystä seuraavana päivänä 9kg. Loput lähti itsestään muutamassa viikossa. Kumpikin vauva painoi synyessään noin 3kg. Täysiaikainen raskaus.
No sanotaan vaikka vauvalle 4kg, kaikelle muulle raskauteen liittyvälle toinen samanmoinen ja vielä pari extrakiloa ihan vaan 9kk ajalle eli oisko tollanen 10kg. Mutta ainahan se on yksilö- ja raskauskohtaista.
Vierailija kirjoitti:
Miksi jotkut lihovat synnytyksen jälkeen. Joskus lähellä asui ennen raskautta ja sen aikanakin hoikka nainen. Lapsen synnyttyä lyhyessä ajassa tuo nainen lihoi niin etten ollut uskoa silmiäni. Posket olivat pyöreät, maha kuin olisi ollut viimeisillään ja mitkään muut housut kuin legginsit eivät mahtuneet enää päälle ja istuessa liioittelematta tarvitsee kaksi normaalilevyistä tuolia.
Minä lihon imetyksen aikana. Osittain syynä huonouniset vauvat, josta järkyttävä väsymys mikä lisää ruokahalua, toisaalta imetyksen aikainen nälkä on itselläni jotain ihan älytöntä. Tuntuu että kuolee jos ei saa ruokaa ajallaan. Ja sitten sortuu herkästi nopeisiin epäterveellisiin välipaloihin että saa olon helpottumaan. Lisäksi omilla lapsilla allergioita ja herkkävatsaisuutta, joten en ole voinut turvautua normaaleihin ruokiini kuten kananmunaan, rahkaan ja ruisleipään, vaan vaaleaa leipää sitten mussutin noidenkin edestä. ihan itse olen kyllä syönyt itselleni nuo kilot, mutta meidän vauvavuodet on kyllä olleet niin rankkoja, etten paljon itseäni siitä rankaise.
Toisilla naisilla imetys myös pitää kiinni kiloista, ja paino lähtee laskuun vasta imetyksen loputtua.
T. Se joka laihtuu aina raskauden aikana 10kg
Ekassa tuli 14kg, olin alkuun hoikka ja vähän annoin itseni repsahtaa. N.6kk synnytyksestä olin takas vanhassa painossa.
Seuraavassa raskaudessa kaksoset, paino alussa 2kg enemmän kuin ennen ekaa raskautta ja kiloja tuli yhteensä 9, 1kk synnytyksestä painoin vähemmän kuin alussa. Imetys ei onnistunut toisella kertaa ollenkaan kun olin niin väsynyt etten jaksanut syödä kunnolla niin ei maitoakaan oikein tullut