Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on mielestäsi "normaali" painonnousu raskauden aikana? Mulle tuli 25 kg

Vierailija
18.01.2025 |

Ja pidän tuota poikkeuksellisen suurena lukemana.

Kommentit (66)

Vierailija
41/66 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen vai toinen raskaus? Jos olet alunperin hyvin pienikokoinen tuo on ihan ok.

Vierailija
42/66 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole mielipidekysymys, vaan riippuu lähtöpainon suhteesta pituuteen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/66 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli myös 25 kg lisää, kun pitäähän miehen syödä naista enemmän, jottei naisesta tuntuisi ikävältä! Vaimo lihoi onneksi vain 15 kg.

Vierailija
44/66 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tuli myös se noin 25kg, ja vakuuttelivat, että on ihan "normaalia" kun olin alun perin hoikka, jolloin sitä painoa saakin tulla vähän reippaammin raskauden aikana. Lähti myös pois ihan muutamassa kuukaudessa. Molemmilla kerroilla.

Vierailija
45/66 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli +11 kg, +15 kg ja viimeisestä +8 kg. Ei ollut ihan helppo saada niitä pois, vaikka kaikki vakuuttivat, että kyllä imetys auttaa.

Vierailija
46/66 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle tuli +11 kg, +15 kg ja viimeisestä +8 kg. Ei ollut ihan helppo saada niitä pois, vaikka kaikki vakuuttivat, että kyllä imetys auttaa.

Minulla imetys ei auttanut, päin vastoin. Kaikkia ei tosiaan imetys laihduta.

Vierailija
47/66 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolasta sano, et mulla paino saa nousta 18 kiloakin! 

Juu ei kiitos, ny ollaa puoles välis ja noussut jo 4 kiloo ja vähä o sillai "apuva".

Kattoo mite muijan käy...

Vierailija
48/66 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh todella paljon ap! 

Nyrkkisääntö kai 8-10kg max eikä lapsi + muut enenpää painakaan.

Itselle tuli 3,5-8kg vaikka olin itsekin hyvin pieni ja laiha 

Vierailija
49/66 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäinen vai toinen raskaus? Jos olet alunperin hyvin pienikokoinen tuo on ihan ok.

Ensimmäinen.

Ap

Vierailija
50/66 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huh todella paljon ap! 

Eli laihduit entisestään raskauden aikana vaikka olit jo laiha? Tämä ei kuulosta normaalilta.

Vierailija
51/66 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huh todella paljon ap! 

Eli laihduit entisestään raskauden aikana vaikka olit jo laiha? Tämä ei kuulosta normaalilta.

Tuolla yhdellä kerralla kyllä. Mulla oli niin paha närästys etten voinut syödä juuri mitään. Lapsi kyllä ottaa tarvitsemansa, hänellä ei ollut hätää.

Muilla kerroilla 8kg juuri oikea määrä

Vierailija
52/66 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Google vastasi näin: Normaalipainoisilla suositeltu painonnousu on 1116 kg, lihavilla 59 kg ja alipainoisilla 1318 kg

Vierailija
53/66 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Google vastasi näin: Normaalipainoisilla suositeltu painonnousu on 1116 kg, lihavilla 59 kg ja alipainoisilla 1318 kg

Aika maltilliset lukemat :D

Vierailija
54/66 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskauden aikana ei tullut yhtään - oli 10kg ylipainoa, paino pysyi samana vaikka vatsa oli aivan valtava. Imetyksen aikana lähti 10kg. Kun imetys loppui, iski ihan jäätävä turvotus ja tuli 20kg puolen vuoden aikana! Tätä on todella vaikea saada pois, vaikka mikään ei ole muuttunut - ei syömiset, ei liikkumiset ja työkin yhtä fyysistä kuin raskauden aikana. Kyllä vetuttaa, on tosi raskas olo.

Vierailija
55/66 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli 7kg.

Normaali riippuu monesta asiasta, itselleni hieman ylipainoisena tuo 7 oli oikein sopiva. Puoli vuotta synnytyksen jälkeen olin 14 kiloa kevyempi kuin synnyttämään lähtiessä, eikä ole kilot tulleet takaisin. 

Vierailija
56/66 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei hyvä luoja, onko noitakin nostettu noin paljon!? Kehopositiivistenko takia kaikkien pitää lihoa?

- lapsi km 3,5kg

- istukka 700g

- verimäärän lisäys 2kg

- lapsivesi 1kg

- rintojen kasvu ?? ehkä 300g ennen maidon nousua

Yhteensä n 7,5kg. Loppu on pelkkää rasvaa

Vierailija
57/66 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jotkut lihovat synnytyksen jälkeen. Joskus lähellä asui ennen raskautta ja sen aikanakin hoikka nainen. Lapsen synnyttyä lyhyessä ajassa tuo nainen lihoi niin etten ollut uskoa silmiäni. Posket olivat pyöreät, maha kuin olisi ollut viimeisillään ja mitkään muut housut kuin legginsit eivät mahtuneet enää päälle ja istuessa liioittelematta tarvitsee kaksi normaalilevyistä tuolia.

Vierailija
58/66 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei hyvä luoja, onko noitakin nostettu noin paljon!? Kehopositiivistenko takia kaikkien pitää lihoa?

- lapsi km 3,5kg

- istukka 700g

- verimäärän lisäys 2kg

- lapsivesi 1kg

Minulla

lapsi 3,596kg

istukka 1,377kg!!

lapsivettä 1,5-2kg!!

Vierailija
59/66 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- lapsi km 3,5kg

- istukka 700g

- verimäärän lisäys 2kg

- lapsivesi 1kg

Kehopositiivisuus tarkoittaa edelleen kehorauhaa KAIKILLE riippumatta painosta, ihonväristä, sairauksista yms. 

Vierailija
60/66 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi riippuu paljon lähtöpainosta ja perintötekijöistä. Rasvaa tarvitaan raskauteen ja imetykseen. Mä painoin saman verran raskaiden alussa ja lopussa. Synnytyksen jälkeen painoin kuusi kiloa vähemmän. Toki melkein 90 kg silloinkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kaksi