Apua! Kysymys ulosotosta
En ole nyt jotenkin huomannut yhtä laskua ja siitä tuli ulosotosta käräjäoikeudesta ilmoitus. Voinko nyt vaan maksaa sen kun minulla se raha on? Meneekö minulla silti luottotiedot?
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ovat vieneet oikeuteen ja oikeus määrännyt maksettavaksi. Nuo on ne oikeuden käsittelykulut ja valitettavasti on maksettava. Jos jätät maksamatta määräaikaan mennessä, tulee luottohäiriömerkintä.
Joka poistuu vain maksamalla ne oikeudenkäyntikulut.
Kuukauden sisään poistuu merkintä siitä kun on ulosottoon maksanut kaikki mitä pitää maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Mutta eikö tätä viime vuonna helpotettu niin että ei jää pitkää ulosottorekisteriä?
Kyllä. Kuukauden sisään on puhtaat tiedot kun on maksut hoitanut.
Maksa se koko summa kuluineen korkoineen, niin asia hoidettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa kun tutkin lappua, niin monulla on jostain laskusta jäänyt maksamatta 2, 43 euroa ja nyt minulta vaaditaan 170 euroa käräjillä oikeudenkäyntikuluja. Voiko olla näin valtava korko?
Yleensä hoidan laskuni hyvin, joten olen ihmeissäni.
ap
Millainen toimija kyseessä? Maksuomautuksia pitäisi tulla ennen perintää. Onko tullut?
Jotkut laskut menee suoraan perintään, mm. liikennevakuutus. Nimim: kokemusta on, lasku oli mennyt vakuutusyhtiön sähköiseen palveluun, josta ei tullut mitään ilmoitusta asiasta eka kunnon paperilasku oli se ulosottokirje.
Miten sen asian kanssa kävi sitten numeri 25?
Tukka pois ja linnaan! Se on oikein.
Mutta eikö tätä viime vuonna helpotettu niin että ei jää pitkää ulosottorekisteriä?