Apua! Kysymys ulosotosta
En ole nyt jotenkin huomannut yhtä laskua ja siitä tuli ulosotosta käräjäoikeudesta ilmoitus. Voinko nyt vaan maksaa sen kun minulla se raha on? Meneekö minulla silti luottotiedot?
Kommentit (27)
Tietystmi maksan, mutta joudunko mä silti käräjille?
Voit maksaa. Laskut voi aina maksaa, jos rahaa on. Ei mene luottotietoja.
Ei mene jos maksat heti pois kuluineen.
Vierailija kirjoitti:
Käräjille?
En ymmärrä.
Mitä?
Itse asiassa kun tutkin lappua, niin monulla on jostain laskusta jäänyt maksamatta 2, 43 euroa ja nyt minulta vaaditaan 170 euroa käräjillä oikeudenkäyntikuluja. Voiko olla näin valtava korko?
Yleensä hoidan laskuni hyvin, joten olen ihmeissäni.
ap
Vierailija kirjoitti:
Ei se pitkä kakku ole. Lusit noin kaksi kuukautta.
Kiitos muuten kaikille teille vastanneille.
ap
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa kun tutkin lappua, niin monulla on jostain laskusta jäänyt maksamatta 2, 43 euroa ja nyt minulta vaaditaan 170 euroa käräjillä oikeudenkäyntikuluja. Voiko olla näin valtava korko?
ap
Millainen toimija kyseessä? Maksuomautuksia pitäisi tulla ennen perintää. Onko tullut?
Vierailija kirjoitti:
ap
Oikeudenkäyntikulu ei kai ole sama kuin korko.
Mutta tuleeko minulle siis tuo oikeudenkäyntikulu maksettavaksi, jos sen puuttuvan rahan maksan maanantaina?
ap
Ovat vieneet oikeuteen ja oikeus määrännyt maksettavaksi. Nuo on ne oikeuden käsittelykulut ja valitettavasti on maksettava. Jos jätät maksamatta määräaikaan mennessä, tulee luottohäiriömerkintä.
Vierailija kirjoitti:
Ovat vieneet oikeuteen ja oikeus määrännyt maksettavaksi. Nuo on ne oikeuden käsittelykulut ja valitettavasti on maksettava. Jos jätät maksamatta määräaikaan mennessä, tulee luottohäiriömerkintä.
Joka poistuu vain maksamalla ne oikeudenkäyntikulut.
En ole ap, mutta tuntuu kohtuuttomalta summalta. Milloin se luottohäiriömerkintä poistuu?
Päivän parhaat naurut :D
Joskus provot onnistuu.
Valitettavasti ei ole provo. Ihanaa, jos 15 sinun elämäsi on täydellistä.
ap
Soitan heti maanantaina siinä etusivulla olevaan numeroon ja selvitän asiaa. Onpa kurjaa, että näin kävi.
ap
Saitko maksuhuomautuksia tuota ennen?
Jännä että sinulta ovat kaikki karhulaskutkin ihan ohi. Et taida olla ihan penaalin terävin kynä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Arvelen, että Ap: tapaus on mennyt näin. Ap on jättänyt jonkun laskun maksamatta. Lasku pitää aina maksaa ajoissa, viimeistään eräpäivänä. (hätätilanteessa voi soittaa laksun lähettäjälle ja kysyä voiko saada pari pv lisäaikaa) Jos henkilö ei maksa, laskuttaja lähettää yleensä vielä kirjeen, että maksa nyt, tai muuten tulee seuraamuksia. Myöhemmin laskuttaja siirtää tapauksen perintätoimistolle. Perintötoimisto soittaa, lähettä viestin tai kirjeen henkilölle ja kehottaa maksamaan laskun viimeistään nyt. Laskuun on silloin tullut joku lisämaksu alkuperäisen summan päälle. Jos laskua ei tämän jälkeen makseta, asia menee käräjäoikeuteen. Oikeus tekee päätöksen rutiininomaisesti ja oikeuden kulut otetaan henkilöltä, jonka alkuperäinen lasku oli maksamatta. Kaikki tämä tulee kalliiksi. Laskut pitäisi aina maksaa ajoissa, koska viivästymien tulee kalliiksi. Ulosotto on viimeinen etappi. Silloin viranomaiset yrittävät ulosmitata palkkaa, eläkettä tai muita tuloja. Kun on ulosototta, henkilö ei pysty ottamaan enempää velkaa sen jälkeen.
Tietysti maksat.