Te joilla on oikeasti pienet rinnat
Rintani oli ennen kiinteät ja jopa isot, mutta raskauden jälkeen pienenivät olemattomiksi ja kiinteys on kadonnut. Näytän tämän vuoksi ylävartalosta hirmu laihalta.
Nyt ongelma on myös rintaliivit! Mistä ihmeestä ostatte liivejä? Kaikissa jää tyhjää tilaa kuppiin tai ei muuten istu. Jopa A-kuppi tuntuu isolta. Ennen topeissa oli nätti rintavako ja nykyään kun on niin pienet niin rintaliivien yläosa näkyy topeissa, mutta täytettä ei..
Kommentit (41)
Liivien malli ja istuvuus on tärkeä asia! Etsi siis itsellesi sopiva liivimalli, jos löytyy. Muuten yritä selviytyä.
Tiedän tuon ikävän ongelmallisen tilanteen, kuormitus ja stressi ainakin aiheuttavat kehoon muutoksia mutta muista ettet itse pysty vaikuttamaan asiaan ja voit vain toivoa että tilanne kohenee vielä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla sama vika. Vaikka ei mulla koskaan aiemminkaan ollut kovin isot tissit.
Suosittelen Marie Jo t-paitaliivejä. Joko Avero tai Tom.
En tiedä mikä sun ympärys on, mutta itsellä 65A hyvä ja kohottaa hyvin nämä tyhjät pussukat.
Kiitos! Täytyy mennä katselemaan näitä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla sama vika. Vaikka ei mulla koskaan aiemminkaan ollut kovin isot tissit.
Suosittelen Marie Jo t-paitaliivejä. Joko Avero tai Tom.
En tiedä mikä sun ympärys on, mutta itsellä 65A hyvä ja kohottaa hyvin nämä tyhjät pussukat.
Suosittelen siis näitä kokeilemaan jossain rintaliiviliikkeessä.
Mulle ei ole istunut Changen liivit, niinkuin jollain oli.
Liivikauppoja on.
Mitä väliä koolla? Aikuinen mies osaa jo syödä haarukalla ja veitsellä. Ei tarvitse imetystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on litteät ja pystysuunnassakin todella matalat rinnat ja ajattelin, että tietysti kuppikokoni on A, koska se on pienten rintojen koko. Sopivaa mallia ei löytynyt millään ja jäi juurikin tyhjää tilaa jne. Menin sitten huvikseni paljon parjattuun Change-liikkeeseen, jossa myyjä mittauksen jälkeen kiikutti mulle rintaliivejä koossa 65DD ja ne istuivat kuin hansikas. Muissa liikkeissä (lähinnä Lindex) oikea koko mulle on 65D tai 70C. Ehkä sinäkään et tosiaan ole niin pienirintainen kun luulet? Vaikea kuvitella, että isoista rinnoista tulisi yhtäkkiä A-kuppiset, onhan niissä ihoakin jo reilummin.
Tätä en ole tullut edes ajatelleeksi. Minäkin ajattelin näistä lässähtäneistä rinnoistani että nyt on kyllä A-kuppi. Ehkä pitäisi myös käydä jossain liikkeessä.
Ei olekaan, mutta changessa monet alkaa B:stä. Siksi sanoin.
Mulla on pienet rinnat ja silloin kun käytin rintaliivejä, niin kokoni oli 70c-70d. Nyt viimeiset vuodet olen käyttänyt toppeja, sillä olen aina inhonnut rintaliivejä. Tilaan Zalandolta (jooga)toppeja joissa on kevyt vuoraus jotta n*nnit ei pilkota läpi. Pidän rintojeni koosta, sillä voin ostaa noita parinkympin toppeja miettimättä, että rinnat tarvitsisivat paljon tukea. Ja yksi suosikkivaatteeni on löysähköt kauluspaidat, niin ne näyttävät aina hyvältä päällä.
Synnyttämättömän rinnassa on paljon rasvaa ja vähän rintarauhaskudosta. Synnytyksen jälkeen rintarauhaskudos lisääntyy ja rasva vähenee. Jos laihtuu imetyksen takia paljon, rasva vähenee ja rinta jää tyhjäksi nahkapussiksi, kun imetys päättyy ja rauhaskudoskin kutistuu maidontuotannon loputtua.
Mun rinnat pysyi ennallaan koska maitoa ei ikinä alkanut herua. Ehkä vauvan 10 viikon ennenaikaisuuden takia.
Vierailija kirjoitti:
Synnyttämättömän rinnassa on paljon rasvaa ja vähän rintarauhaskudosta. Synnytyksen jälkeen rintarauhaskudos lisääntyy ja rasva vähenee. Jos laihtuu imetyksen takia paljon, rasva vähenee ja rinta jää tyhjäksi nahkapussiksi, kun imetys päättyy ja rauhaskudoskin kutistuu maidontuotannon loputtua.
Mun rinnat pysyi ennallaan koska maitoa ei ikinä alkanut herua. Ehkä vauvan 10 viikon ennenaikaisuuden takia.
Minulla alkoi kyllä muodostua maitoa ja imetinkin, mutta oli pakko lopettaa siihen kun rinnat tuli mielettömän kipeäksi. Aivan kuin satoja neuloja olisi pistelty, kun imetin. Kuivuivat myös ihan verille ja imetä siinä nyt haavaisilla rinnoilla. Harmitti luopua imetyksestä, mutta ei ollut vaihtoehtoja.
Vierailija kirjoitti:
No mun rinnat olivat aa, imetyksen aikana b ja 3 vuoden imetyksen loputtua a. Ei ole nahkapusseja. Yksilöllistä.
Vierailija kirjoitti:
Muutama ihminen on sanonut että oon pienirintainen. En nyt oikein tiedä, kun mulla on c-kuppi rintsikoissa. Ostan ihan marketeista jne. liivit.
Eikös nykyään isot ole jotain m-kuppikokoa?
Vierailija kirjoitti:
Mulla taas tuli niin paljon maitoa, että sillä olisi voinut ruokkia useammankin vauvan. Imetyksen jälkeen jäi vaan arpista nahkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla taas tuli niin paljon maitoa, että sillä olisi voinut ruokkia useammankin vauvan. Imetyksen jälkeen jäi vaan arpista nahkaa.
Mullakin tuli tosi paljon maitoa. Sitä maitoa suihkusi ja valui välillä ulos itsestäänkin edes rintoihin koskematta. Vastaaja 30
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mullakin tuli tosi paljon maitoa. Sitä maitoa suihkusi ja valui välillä ulos itsestäänkin edes rintoihin koskematta. Vastaaja 30
Tuliko sulle venymäarpia? Mun rintojen iho on käytännössä pelkkää arpea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko varma, että koko on oikea. Ota mitta rintojen alapuolelta sekä isoimmasta kohdasta kevyet liivit päällä. Mitkä lukemat saat?
Noita lukemia ei kannata liiaksi tuijotella. Minulla nuo kokotaulukot eivät ole koskaan pitäneet paikkaansa, eivät teininä pienirintaisena eikä aikuisena rintavana. Aina näyttävät liian isoa ympärystä ja liian pientä kuppia. Taulukot antavat vain osviittaa siitä mistä kannattaa aloittaa sovittaminen. Yleensä sopiva ympärysmitta on 5-10cm pienempi kuin mittanauhan antama tulos. Usein isorintaiset suosivat tiukempaa ympärystä. Sopiva kuppi löytyy sovittamalla.
"Yleensä sopiva ympärysmitta on 5-10cm pienempi kuin mittanauhan antama tulos."
Tämä neuvo on yhtä älytön, kuin mitata vyötärön ympärys ja neuvoa ostamaan housuja joiden vyötärö on 5-10cm pienempi. Miksi kukaan haluaisi vaatekappaleen joka on jo mittojen mukaan liian pieni ja jonka joutuu venyttämään päälle?! Mun alamitta on 83cm, ja jo koon 80 ympärys puristaa niin että en pysty olemaan. Tuskin saisin 75 kokoa edes venymään päälle, kun 80kin on jo todella tiukka (ja tottakai se on, kun se on koko ajan venytyksessä!)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko varma, että koko on oikea. Ota mitta rintojen alapuolelta sekä isoimmasta kohdasta kevyet liivit päällä. Mitkä lukemat saat?
Noita lukemia ei kannata liiaksi tuijotella. Minulla nuo kokotaulukot eivät ole koskaan pitäneet paikkaansa, eivät teininä pienirintaisena eikä aikuisena rintavana. Aina näyttävät liian isoa ympärystä ja liian pientä kuppia. Taulukot antavat vain osviittaa siitä mistä kannattaa aloittaa sovittaminen. Yleensä sopiva ympärysmitta on 5-10cm pienempi kuin mittanauhan antama tulos. Usein isorintaiset suosivat tiukempaa ympärystä. Sopiva kuppi löytyy sovittamalla.
Tämä neuvo on yhtä älytön, kuin mitata vyötärön ympärys ja neuvoa ostamaan housuja joiden vyötärö on 5-
Mieti hetki mikä ero on housujen vyötärönauhalla ja rintaliiveillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä neuvo on yhtä älytön, kuin mitata vyötärön ympäry
Toiset ostetaan sen mukaan että ne on mukavat, ja toiset yritetään saada tukahduttamaan verenkierto?
Tässä keskustelussa oikea vastaus ei ole" tuen takia", koska aiheena oli pienet rinnat.
En käytä rintsikoita ollenkaan, en koe tarpeelliseksi.
T. Pienirintainen?
Kokoni on AA75. Joskus harvoin löydän sopivia liivejä kaupasta, mutta yleensä en. Olen ratkaissut asian niin, että käytän rintaliivejä vain silloin kun on ihan pakko. Säästeliäässä käytössä harvat rintaliivini kestävät kauan.
Nuo topit ovat nyt vääränkokoisia sinulle, kannattaa hankkia pienempiä niin että liivien yläosa ei jää näkyviin. Kropan muutoksiin kannattaa henkisesti totutella. Ei se tilanne siitä iän myötä parane. Tulee ryppyjä, posket alkavat roikkua, tukka ohenee jne. Kannattaa vain yrittää hyväksyä ja olla tyytyväinen elämään ja siihen että on saanut elää ja saanut lapsen jne. Liikunta voi piristää mieltä.