Risto E.J. Penttilä ehdottaa: Kansainvälinen vesialue voitaisiin poistaa Suomenlahdelta
Risto E.J. Penttilä ehdottaa, että Suomi ja Viro ottaisivat Suomenlahden kokonaan itselleen turvallisuussyiden vuoksi.
Penttilän mukaan tämä voisi parantaa Itämeren valvontaa ja ehkäistä turvallisuusriskejä.
Merenalaiset kaapelirikot saivat Itämeren Nato-maat harkitsemaan tarkempia turvallisuustoimia merellä.
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä idea!!
Siis todella huono ajatus. Mitähän Venäjä tekisi Pohjoisen Jäämeren liikkumiselle? Osaatko arvata? Pitääkö minun arvata? Mitähän Kiina tekee Kiinan meren liikkumiselle? Osaatko arvata? Pitääkö minun arvata?
Juu, Kiina ihan varmasti haluaa tuhota omat kauppayhteytensä ja romahduttaa taloutensa ihan vain antaakseen tukensa teille venäläisille.
Kiinalaiset on entään fiksuja, osaavat ottaa rahat pois eurooppalaisilta ja venäläisiltä, eipä kiinalaisten asioihin kukaan ole mennyt puuttumaan esim. uiguurien kohdilla, missä pakotteet? niin ja tiibetikin ottivat aikoinaan ja puhdistivat, ei ole pakotteita näkynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä idea!!
Siis todella huono ajatus. Mitähän Venäjä tekisi Pohjoisen Jäämeren liikkumiselle? Osaatko arvata? Pitääkö minun arvata? Mitähän Kiina tekee Kiinan meren liikkumiselle? Osaatko arvata? Pitääkö minun arvata?
Hieno juttuhan tuo olisi, jos Kiinasta ei tulisi vientituotteita Eurooppaan. Euroopan talous nousisi kohisten. Venäjältä emme tarvitse myöskään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä idea!!
Hieno juttuhan tuo olisi, jos Kiinasta ei tulisi vientituotteita Eurooppaan. Euroopan talous nousisi kohisten. Venäjältä emme tarvitse myöskään mitään.
kannattaa selvittää vähän asioita hiukan enemmän, mitä tulee kiinasta.
Ihmettelen kommenttia. Vaikka toivoisin Viron ja Suomen jakavan välillään olevan meren, niin aika provosoivaa sellaista on yksipuolisesti ehdottaa. Seuraavaksi sitten tullut ja merimaksut yms.
Asia ei ole aivan yksinkertainen. Suomenlahdesta tulisi tämän jälkeen salmi, millä on omat kansainvälisesti määritellyt säännöt. Mikäli Kiina ja muut maat ryhtyisivät samallalailla rajamaan vesialueita niin kansainvälinen vapaa liikkuvuus merialueilla olisi vaarassa.
Risto on asia ukko ja oikeassa tuon ehdotuksen kanssa. Muuten kyllä makuuni liian globalisti.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa merioikeuden vastaiselta
Miten?
Luonnollista jatkoa pysyvältä näyttävälle itärajan sulkemiselle?
Ei mielipidettä asiaan, mutta Risto on kyllä ihana ja charmantti, mielellään häntä kuuntelee ja katselee :)
Zenäjä voi ottaa vain ahteriin kun saavat jo turpaan Ukrainalta.