En päässyt sitten silmälääkäriin terveyskeskuksen kautta
Eivät huolineet yleislääkärin tekemää lähetettä. Ei kuulemma niin paha vaiva, vaikka näen toisella silmällä viivat vääristyneinä ja tekstin myös. Kehottivat käymään optikolla ja yksityisellä silmälääkärillä.
Millä hemmetin rahalla mä meen yksityiselle silmälääkärille. Eikö ne yhtään mieti että kaikilla ei ole rahaa mennä yksityiselle ja sitäpaitsi miksi mun pitäisi mennä yksityiselle silmälääkärille kun "ei kerta ole niin paha vaiva".
Kommentit (6)
Mä en saanu työterveydestä lähetettä, koska meidän työnantajan sopimus kattaa vaan työkykyyn liittyvät jutut. Mun mielestä on aika olennaisesti työkykyyn vaikuttavaa jos ei nää kunnolla.
Oikeesti?tämä sai silmäpolilta lapun optikolle.Enntiedä käynkö kun lääkäri sanoi et osta kalliita laseja kun tilanne vielä ei ihan huono .eli menenkö edes.Lääkäri ensin sitten optikko noin sen pitäisi mennä..
Taittoivat eivät kuulu julkiselle puolelle kenenkään lähetteellä. Mene optikolle.
Vierailija kirjoitti:
Taittoivat eivät kuulu julkiselle puolelle kenenkään lähetteellä. Mene optikolle.
Taittovika ei tule tuosta vaan yks kaks. Mulla alkoi nuo oireet yhtä äkkiä. Mulla myös sairauksia, jotka voi aiheuttaa silmille haittaa.
ap
Yleinen syy lähetteen perusteella ajan saamattomuuteen erikoissairaanhoidosta on huono lähete, mikä voi sisältää sen, että lähettävä lääkäri ei tunne paikallista hoidon porrastusta. Silmätaudeissa on hieman gynekologian kaltainen tilanne, eli että paljon asioita käytännössä on hoidettava yksityissektorilla. Ole yhteydessä lähetteen tehneeseen lääkäriin ja pyydä neuvontaa. Hän ei ehkä ole perillä asioista, mutta on velvollinen ohjaamaan vähintään esimiehensä konsultoinnin kautta sinua oikein eteenpäin. Yksityissektorilta silmälääkärin käynnit eivät ole kovinkaan kalliita verrattuna moneen muuhun erikoisalaan, mutta periaatteessa tarpeenmukainen tutkimus pitäisi saada julkiselta puolelta. T. Muun alan erikoislääkäri
Näin se nykyään menee. Rahaa pitää säästää tällaisiin tarkoituksiin.