Teollisuusliitto julisti lakkoja. Jälleen kerran! Eikö ammattiliitot ymmärrä viime kerrasta että enemmistö ei tue niitä?
Naurettavaa kuinka sitä lakkoillaan kostoksi hallituksen päätöksistä. Jokainen tietää että nämä lakot ovat kosto ja käyttävät hyväkseen kun tessi umpeutui eikä siksi tarvitse noudattaa työrauhaa.
Mutta liitoille tiedoksi, ihmisiä siirtyy enemmissä määrin ytk-kassaan ja heitä ei teidät ajamat asiat kiinnosta!
Kommentit (132)
Tämän takia me teimme uuden tehtaan investointipäätöksen ulkomaille. Suomessa olevat tehtaat laitetaa säppiin, kun lakot alkaa, Ei ole työntekijöillä enää minne palata. Itseppä ovat lakoilla työnsä tuhoamassa. Saksassa, Hollannissa ja Ruotsissa on työntekijöitä tulossa tehtaisiin jonoksi asti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näillä vasemmistokommareilla on erilainen tyyli köyhdyttää suomalaisia. Tää on paljon ovelampi, koska se ei näy pankkitilillä suoraan!
Mitä tapahtui Sannan kaudella, inflaatio jylläsi köyhdyttäen kaikkia suomalaisia. Sama ostovoima ei ihan heti tule palautumaan mikä meillä oli ennen sosialistihallitusta.
Ja sitten vielä tämmöinen juttu. Mitä enemmän köyhiä, sitä enemmän potentiaalisia vasemmiston äänestäjiä. Oletus että köyhät äänestää vasemmistopuolueita!
Oikeistohan sitä tekee paraikaa.
Työttömyys kukoistaa, tukia leikataan (ei normaalia korkeassa työttömyydessä/lamassa), konkursseja tulee niin selvästi ajavat ihmisiä äänestämään omaisuuden uusjakoa eli vasemmistoa!
Oikeisto tekee sen itse. Jos toteuttaisivat ideologiaan eli verot alhaiseksi, aluksi velalla ja lopulta talouskasvu korjaisi verojen laskun mitään
Olet tavallaan oikeassa. Tämäkin hallitus tekee yllättävän vasemmistolaista politiikkaa.
Eihän siellä ole kuin kaksi jollain tavalla oikeistopuoluetta hallituksessa. Kristilliset ja persut.
Kokoomuksesta on paljastunut aika karu vasemmistolaisuus, rkp on jotain muuta kuin oikeistopuolue.
Sitten ulistaan kun kaikki kallistuu ja Suomeen ei investoida. Tuo lakkoilu on Suomen talouden tuhoamista.
Vierailija kirjoitti:
Työehdot on jo liitoista huolimatta heikennetty niin huonoksi että yhä harvempi haluaa töitä tehdä ensinkään, miksi raataa kun toiset vie kaiken hyödyn itselleen ja sinä et saa mitään muuta kuin kroppasi hajalle ja känsät kouraan.
Miksi olet väärällä alalla? Mun työehdoissa ei ole mitään moitittavaa ja itse neuvottelin huomattavasti tessiä paremman liksankin.
Vierailija kirjoitti:
Tämän takia me teimme uuden tehtaan investointipäätöksen ulkomaille. Suomessa olevat tehtaat laitetaa säppiin, kun lakot alkaa, Ei ole työntekijöillä enää minne palata. Itseppä ovat lakoilla työnsä tuhoamassa. Saksassa, Hollannissa ja Ruotsissa on työntekijöitä tulossa tehtaisiin jonoksi asti.
Isommat palkkakulut siellä. Mikäs siinä. Suomi on palkkojen suhteen halvimpia maita Euroopassa.
Halvempaa olisi Vietnamissa, Kiinassa ja Afrikan maissa, ja toki Intiassa.
Eli en usko sinun/teidän päättäneesi mitään.
Vierailija kirjoitti:
Enemmistö palkansaajista ei halua palkankorotuksia tai että heillä olisi mitään tessiin liittyviä etuja tai suojia. Myös näistä kaikki hyväksyisi orjatyön tai työn josta ei makseta mitään.
Tämä on helppo todistaa heidän liittoon kuulumattomuudellaan.
Meillä on kyllä laitkin olemassa. Itse olen neuvotellut itselleni huomattavasti tesiä paremman palkan ja ehdot. Ei työnantajan ole mitään järkeä teettää orjatyötä, koska silloin ei saa motivoitunutta väkeä töihin, jonka seurauksena tulos laskee.
Kapitalismi ei ole arvo itsessään, vaan sitä kannattaa katsella kriittisesti.
Tajuaako ay liikkeet että lakkoilemalla aiheutatte vain harmia suomelle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enemmistö palkansaajista ei halua palkankorotuksia tai että heillä olisi mitään tessiin liittyviä etuja tai suojia. Myös näistä kaikki hyväksyisi orjatyön tai työn josta ei makseta mitään.
Meillä on kyllä laitkin olemassa. Itse olen neuvotellut itselleni huomattavasti tesiä paremman palkan ja ehdot. Ei työnantajan ole mitään järkeä teettää orjatyötä, koska silloin ei saa motivoitunutta väkeä töihin, jonka seurauksena tulos laskee.
😂😂😂😂 voi sinua. Kyllä on järkeä teettää. Sitä tehdään monessa firmassa. Mutta onneksi SINÄ olet saanut neuvotella palkan ja ehdot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa, katso historiaa ja opi.
Jos Yhdysvalloissa orjuus sallittaisiin täysin (on sallittua vangeille) niin yritykset sen ottaisivat käyttöön. Ilmaisen kanssa ei voi kilpailla eli johtaisi siihen että muut tekisivät saman päätöksen. Yksi riittää tähän muutokseen ja kuka tahansa voi yrityksen perustaa.
Orjuus ei tarkoita tietenkään että ovat välttämättä pakotettuja. Näinhän ei monien nykyaikaisten orjien kohdalla ollut.
Kuulun ytk:hon, mutta ihan hyviä palkankorotuksia nuo ammattiliitot saavat aikaan, joiden hyöty tulee myös itselle. En valita.
Paikallinen sopiminen tuli voimaan 1.1.2025
https://valtioneuvosto.fi/-/1410877/mahdollisuudet-paikalliseen-sopimis…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen ytk-jäsen ja tulen liittymään ay-liittoon takaisin ja samalla eroan tästä kassasta. Tämä vain mikäli 10% toteutuu.
Koska kerrankin ajavat kunnon palkankorotuksia!
sä ihan oikeasti kuvittelet, että työnantajat maksaa 10% lisää, kun vienti supistunut??
Mitä sää sitten kuvittelet?
No sitä, että työntekijät ymmärtää sen, että enempää ei voi maksaa, jos ei ole enempää tulojakaan ja jos aletaan maksaa enemmän se enempi tulee yt-neuvottelujen myötä..
Paikallisella sopimisella voi sopia palkoista ja lomista.
https://valtioneuvosto.fi/-/arviointineuvosto-paikallisen-sopimisen-vai…
Vierailija kirjoitti:
Täällä olisi edelleen työolot ja työntekijöiden oikeudet jossain kehitysmaiden tasolla, jos ihmiset olisi aina olleet samanlaisia perseennuolijoita kuin nykyään niin kovin moni.
Jep..sitähän se tarkoittaa, jos et kuulu liittoon, joka ajaa teollisuuden ja työpaikatulos suomesta
miten kövi paperin, sellun ja vanerin noin mielestäsi?
Oppositio syyttää hallitusta lisääntyvistä konkursseista ja ihmettelevät miksi Suomeen ei investoida?? Mutta suurimmat syylliset ovat nuo pullukkavatsaiset AY-pomot ja SDP + vasemmisto itse. Kai sen tyhmäkin tajuaa, että lakkoilu vaikeuttaa yrityksen toimintaa todella paljon. Se voi olla kuolinisku yritykselle.
Mutta eihän tässä yrityksiä ajatella, kun kyseessä on oma napa ja tulevat kuntavaalit. Tämä kaikki on poliittista toimintaa hallitusta vastaan, nämä Lindtmanin keppihevoset, AY-liitot manipuloivat kansaa hikihatussa. 10% palkankorotus, onko uskottava vaatimus??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä olisi edelleen työolot ja työntekijöiden oikeudet jossain kehitysmaiden tasolla, jos ihmiset olisi aina olleet samanlaisia perseennuolijoita kuin nykyään niin kovin moni.
Jep..sitähän se tarkoittaa, jos et kuulu liittoon, joka ajaa teollisuuden ja työpaikatulos suomesta
miten kövi paperin, sellun ja vanerin noin mielestäsi?
Tai laivateollisuuden?
hyvin on lakkoiltu ulos kaikki tuotanto?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
😂😂😂😂 voi sinua. Kyllä on järkeä teettää. Sitä tehdään monessa firmassa. Mutta onneksi SINÄ olet saanut neuvotella palkan ja ehdot.
Kailenlaista varmaan tehdään, mutta ei siinä järkeä ole. Miksei nuo ihanat ammattiliitot sitten tee asialle mitään?
Työehdot on jo liitoista huolimatta heikennetty niin huonoksi että yhä harvempi haluaa töitä tehdä ensinkään, miksi raataa kun toiset vie kaiken hyödyn itselleen ja sinä et saa mitään muuta kuin kroppasi hajalle ja känsät kouraan.