Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä joka valitat ihmisistä jotka nostavat tukia, kelakorvaus ja lapsilisä on tukea. Niistä voi kieltäytyä ilmoituksella

Vierailija
17.01.2025 |

Ethän halua olla kerjäläinen ja loinen

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohta tekoäly vie huutajan työpaikan. Buahhahhaa 🤣

Aina löytyy töitä ojankaivajana tai puistotyöntekijänä. Töihin vain huuutaja. 

Vierailija
22/41 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsilisää saavat ovat pahimpia tukiloisia ja ekoterroristeja. Kakaroista maksettava haittavero!

Noh noh, vihreillä vasta lapsia onkin

Sepä tässä ihmetyttääkin. Tekopyhää touhua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kohta tekoäly vie huutajan työpaikan. Buahhahhaa 🤣

Aina löytyy töitä ojankaivajana tai puistotyöntekijänä. Töihin vain huuutaja. 

Tulen puistoon istumaan ja katsomaan ahkeraa työntekijää 😅

Vierailija
24/41 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan sen nimikin sanoo ettei korvaus tai lisä ole tuki.

Vierailija
25/41 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin apteekin ja hammaslääkärin korvausta ei ole pakko ottaa. Tai muitakaan. Jos on rahaa.

Vierailija
26/41 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samoin apteekin ja hammaslääkärin korvausta ei ole pakko ottaa. Tai muitakaan. Jos on rahaa.

Tai siis jos ei ole köyhäin apua tarvitseva kerjäläinen. Jos ottaa - on.

Vierailija
27/41 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkisilla teillä ei sitten ajeta metriäkään autolla. 

Vierailija
28/41 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä. Myös lapsen päivähoidon voi maksaa täysimääräisesti itse ja jättää hakematta yhteiskunnan tukeman osan.

Vierailija
29/41 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Myös lapsen päivähoidon voi maksaa täysimääräisesti itse ja jättää hakematta yhteiskunnan tukeman osan.

Juuri näin! Noin 3000 e/kk pitää löytyä omasta taskusta pöivähoiton. Ai ei löydy. No mut sitten oot loinen joka nauttii yhteiskunnan tukia!

Vierailija
30/41 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Julkisilla teillä ei sitten ajeta metriäkään autolla. 

Ja junalla maksaa täyden hinnan ilman yhteiskunnan osaa. Rautateuden ylläpito ja palkat, ehheeei ei niitä kateta nykyisillä junalipun hinnoilla. 

Vierailija
31/41 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Johan sen nimikin sanoo ettei korvaus tai lisä ole tuki.

Persulin pitää aina saivarrella. Olet loinen, hyväksy se.

Vierailija
32/41 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tukien nostajat saavat lisäksi myös nuo tuet 

Työttömät ja pienituloiset nostavat pieniä tukia, suurituloiset nostavat suuria tukia. Kelan laskurin mukaan vuodessa 12,000€ tienannut saa vanhempainpäivärahaa 32,91€/arkipäivä, 799,75€/kk. Parempituloinen, 112000 tienannut 242,75€/arkipäivä, 6068,75€/kk. Molemmille tuki maksetaan samasta asiasta, eli oman lapsensa hoitamisesta. Parempituloisen lapsen kannalta hyvä, koska vanhempi ei varmasti pärjäisi, jos tuki olisi samansuuruinen, eli 799,75€/kk. Kaikilla lapsilla Suomessa tulee olla sama oikeus olla vanhempansa hoidettavana ensimmäisten kuukausiensa aikana. Joissakin maissahan lapset jätetään vieraalle hoidettavaksi jo pariviikkoisina.

Vierailija
33/41 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monisairaana mutta ahkerana työssäkävijänä olen todella kiitollinen Kelan lääkekatosta, joka itselläni on jo tällekin vuotta täynnä. (Täyttyy joka vuosi reilusti jo tammikuun ekalla apteekkikäynnillä.)

Olen hyvin kiitollinen siitä, että tämä yhteiskunta tukee terveyttäni ja työkykyäni ja maksan mielelläni veroja. Minulla ei ole ikävä kyllä lapsia enkä ole vielä viisikymppisenä ollut päivääkään työtön. 

Olen kuitenkin saanut lapsena kaikki äitini raskausseurannat ja äitiys- sekä lasten neuvolat sun muut hammashoidot, ilmaisen koulutuksen maisteriksi asti, opintojen ajan etuudet, säännöllisesti erikoissairaanhoitoa yliopistosairaalassa, tietysti rokotukset, myöhemmällä iällä papaseulonnat jne...

En nyt tiedä mitä vaille olen jäänyt, jos joku muu onkin saanut työttömyyskorvauksia, asumis- tai toimeentulotukea tai lapsilisiä. Se mitä ilman olen jäänyt on lapset mutta se on terveydellinen kysymys, enpä niitä euroja ole kaivannut.

Mikäli kukin miettisi kohdalleen sikiökaudeltaan lähtien kaiken hyvän, mitä hyvinvointiyhteiskuntamme on antanut, uskon että moni muukin olisi kaltaiseni kiitollinen veronmaksaja.

Varsinkin jos yhtään on kulkenut maailmalla ja nähnyt sitä, miten ihmiset elävät. Mikä luksusetuus on jo ilmainen koulutus, hyvänen aika. 

Tälläkin hetkellä alle 18v läheiseni käy ilmaista ammattikoulua ja saa täysin ilmaisen ylöspidon asuntolassa. Ruoat, asumisen, koulumatkoihin tukea, ihan kaiken. Vielä valtiolta siihen vähän opintotukea.

Miten paljon enemmän tukea ihmisille pitäisi olla? 

Vierailija
34/41 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksen nostais jos saan?

Vierailija
35/41 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt huutaja näyttämään esimekkiä! Kieltäydyt kaikista lääkkeiden kelakorvauksista, auto pois ettei tiet kulu. Päivähoito täysin omakustanteena. Lapsilisät pois. Jne. 

Vierailija
36/41 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt huutaja näyttämään esimekkiä! Kieltäydyt kaikista lääkkeiden kelakorvauksista, auto pois ettei tiet kulu. Päivähoito täysin omakustanteena. Lapsilisät pois. Jne. 

Itkuhan siinä tulee. 😢

Vierailija
37/41 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heikki Salmela oli sitä mieltä että kaikki tuet pois, paitsi kun tuli korona, piti oikein polvillaan anoa. Paitsi että pikaruokapakoilla meni silloin kohtalaisen hyvin. 

Vierailija
38/41 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetyttää, että toisten loisiminen on toivottavaa ja toisia syyllistetään niidenkin edestä, keille loisiminen suodaan. Loisijoissakin on näemmä paarialuokka. "Olet huonompi loinen kuin minä, syyllinen minunkin loisimiseen."

Vierailija
39/41 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsilisää saavat ovat pahimpia tukiloisia ja ekoterroristeja. Kakaroista maksettava haittavero!

Noh noh, vihreillä vasta lapsia onkin

Sepä tässä ihmetyttääkin. Tekopyhää touhua.

Onko? Julkisten tietojen mukaan esim. H. Hautala 1, P. Haavisto 0, Ville Niinistö 3, F. Diarra 0, Sofia Virta 0.  Tuntemieni vihreiden lapsiluku on samansuuruinen, kuin edellämainituilla. Lapsettomia tai 1-2 lasta, yhdellä kolme. Ideologisista tai mistä lie syistä, jotka eivät muille kuulu, lapsiluvut ovat aika pieniä. Pyhää tai tekopyhää, niin lasten määrä ei ainakaan toistaiseksi ole luvanvaraista tai valtion pakottamaa tiettyihin tarkoituksiin.

Vierailija
40/41 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempani ovat saaneet minusta tukia silloin kun olin alaikäinen, mutta minä henkkoht en ole Kelalta saanut ikinä euroakaan (markkaakaan). Ehkä joskus tulen saamaan, mutta päälle nelikymppiseksi olen elänyt ilman tukia. En kyllä huutelekaan, että tuet olisivat väärin. Kukin tyylillään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yksi