Miten selittää työnhaussa tällainen tilanne?
Eli olen siis valmistunut aiemmin maisteriksi, mutta päättänyt työttömyysjakson päätteeksi lähteä opiskelemaan toista alaa, jonka olen kuitenkin keskeyttänyt. Nyt haen töitä ensimmäiseltä alaltani. Mietityttää kuitenkin, että mitä työnantajat ajattelevat kun näkevät, että olen opiskellut ja tehnyt töitä toisellakin alalla.
Kommentit (12)
Eivät varmaa yhtään mitään. Heitä kiinnostaa miten hyvin pystyt hoitamaan se työn mitä haet.
Päätin lähteä kokeilemaan toista alaa, mutta totesin, että tämä (ensimmäinen ala) tuntuu omalta.
Ratkaisuja voi joutua elämässä arvioimaan uudelleen ja viisas työnantaja tietää tämän.
Olet vain rehellinen, totuus on se että vaikka taustasi olisikin toisenlainen, olisivat ne ongelmatkin. Älä siis häpeä taustaasi äläkä ajattele että sen pitäisi olla toisenlainen. Elämäsi on mennyt kuten kuuluu. Ymmärrän saman häpeän koska elämäni ei ole sen suhteen ollut yleisesti hyväksyttävä, olen vain päättänyt olla itsevarma ja välittämättä siitä mitä muut ajattelevat, ei sen miettiminen asioita miksikään muuta. Naureskelijoita löytyy aina mutta elämähän on.
Vierailija kirjoitti:
Päätin lähteä kokeilemaan toista alaa, mutta totesin, että tämä (ensimmäinen ala) tuntuu omalta.
Ratkaisuja voi joutua elämässä arvioimaan uudelleen ja viisas työnantaja tietää tämän.
Ja monet opiskelevat monenlaisia asioita, mielestäni kaikki on aktiivisuutta, oppimista eli positiivista ja hyväksi aina. Olen ajatellut niin että kaikki työ on hyvä asia ja ainakin tyhjää parempi asia.
Kiitos teille. Vaikuttaa siltä, että ymmärtäväisiäkin ihmisiä löytyy :)
Ap
Luulisi sen osoittavan aktiivisuutta jos esim. ei ole heti päässyt alkuperäiselle alalle töihin vaan on sitten lähtenyt opiskelemaan toista alaa, mutta mitäpä minä tiedän, ei ole omallakaan kohdalla omat järkeilyt menneet yksiin työnantajien ajatusten kanssa kun en ole työllistynyt. Minun näkökulmasta työelämä ei vaikuta ollenkaan järkevältä systeemiltä, pelkkää ulkomaisen halpatyövoiman tai sukulaisten suosimista.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos teille. Vaikuttaa siltä, että ymmärtäväisiäkin ihmisiä löytyy :)
Ap
Kyllä löytyy mutta ota ne ilkeätkin ihmiset oppimääränä ja muista arvostaa itseäsi oikealla tavalla riittävästi. Alaspainajia riittää eivätkä kaikki kuitenkaan arvosta näitä asioita. Kokemusta löytyy tästäkin.
no simppeliä jätät vain kertomatta asian työnhaussa, tää ei oo vaikeeta kaikki asiat jos mielessä on et mitenhä tän selittää nii helpommalla aina pääsee kun tekee näin.
Vierailija kirjoitti:
no simppeliä jätät vain kertomatta asian työnhaussa, tää ei oo vaikeeta kaikki asiat jos mielessä on et mitenhä tän selittää nii helpommalla aina pääsee kun tekee näin.
No näkyyhän se CV:ssä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No näkyyhän se CV:ssä
Miksi se näkysi CV:ssä ellet itse typeryyksissäsi sitä sinne mene kirjoittamaan!
Sen toisen alan opinnot saa ihan kätevästi piiloon laittamalla opiskelleensa lisäopintoja AMK:ssa. Ei ole pakko kertoa alaa tai muutakaan eksaktia, CV tehdään joka tapauksessa jokaiseen työhakemukseen erikseen. Pitää vain tietää, miten tätä työpaikkaa hakiessani saan CV:n näyttämään järkevältä. En minäkään yksilöi CV:ssä niitä tehtäviä, joista ei ole hyötyä hakiessani tiettyä työpaikkaa, silloin titteli voi olla koordinaattori tai suunnittelija, mutta ko. työn kannalta tärkeät tehtävät selostan laajemmin.
Eikö nykyisin opeteta, miten työhakemus tehdään? Ei samaa tekstiä joka paikkaan.
Onko joku muukin samassa tilanteessa?
Ap