Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskotko koskaan pääseväsi eläkkeelle?

Vierailija
17.01.2025 |

Itse en usko, että maapallo on enää pystyssä silloin. Eläkerahojen laskeskelu tuntuu turhalta. Parempi elää tässä ja nyt. 

Kommentit (24)

21/24 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Uskon. Ellen sitten kuole ennen sitä. Noin 1,5 vuotta enää alimpaan eläkeikään. Todennäköisesti lopetan kuitenkin työnteon jo tän vuoden syksyllä.

Minulla myös 1,5 vuotta alimpaan eläkeikään. Lopetin työt jo 1,5 vuotta sitten ja elän osittaisella varhennetulla vanhuuseläkkeellä ja säästöilläni. En ole päätöstäni katunut.

Uskon, että et ole katunut. Mulla vähän samanlaisia ajatuksia kuin kommentoijalla nro 5. Vuosikymmeniä olen maksanut siitä, että JOS jään työttömäksi, saan sentään ansiosidonnaista. Ehkä ilmoittaudun työttömäksi työnhakijaksi, kun karenssi on sitten ohi. Saanpahan edes jotain takaisin niistäkin rahoista. Hyvässä lykyssä, kun eläkeikään on sitten enää alle vuosi, mulle ei tulisi työnhakuvelvoitettakaan. Ja jos tulisi, niin onhan pääkaupunkiseudulla työpaikkoja, joihin hakea. Tietenkään mua ei niihin palkattaisi, mutta ainakin täyttäisin työnhakuvelvoitteen. Ja voisinhan mä jollekin nk pupukurssillekin osallistua. Askartelisin vielä hiuspantaan jäniksen korvat ja ompelisin farkkujen pehvaan töpöhännän ja lähtisin opettelemaan työhakemuksen ja CV:n tekemistä :D

Vierailija
22/24 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo viiden vuoden päästä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkyvyttömyyseläkkeelle voin päästä. Siihen en usko, että tulevaisuudessa kukaan töihin etäisestikään kykenevä saisi eläkettä. Uskon kyllä, että tulen työkyvyttömäksi ennen 70 vuoden ikää (tavoiteläkeikä), koska minut laitetaan tekemään työtä tässä työkulttuurissa ja samaan aikaan pitämään huolta monista eläkeläisistä, joilla on ollut aikaa nauttia eläkepäivistään ja nyt sitten juoksuttavat meitä työssäkäyviä lapsiaan kun ovat tottuneet että kaikki tehdään heille valmiiksi.

Vierailija
24/24 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työeläkkeen varaan ei paljoa kannata satsata hallitus voi tarpeenvaatiessa verottaa eläkeläisen hengiltä.

https://www.taloustaito.fi/blogit/teemu-lehtinen/elakkeensaajien-veroky…

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kuusi