Ruotsissa Jeesuksesta on tulossa nuorten suosituin influensseri Näin ilmiö näkyy Suomessa
Vuoden 2025 suosituin vaikuttaja voisi olla Jeesus, kirjoitetaan Ruotsin yleisradioyhtiö SVT:n joulukuisessa jutussa.
Tulkinta perustuu Ruotsin tuoreimpaan nuorisobarometriin. Kyselyn mukaan Jeesuksesta on tulossa tänä vuonna trendikäs 1524-vuotiaiden keskuudessa. Kyselyyn vastasi 17447 ruotsalaisnuorta.
Luin seuraavan artikkelin ja ajattelin sen kiinnostavan sinua:
Uskonto | Ruotsissa Jeesuksesta on tulossa nuorten suosituin influensseri Näin ilmiö näkyy Suomessa
https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000010961811.html
Kommentit (49)
Vahvat menee omia polkujaan, heikot menee jeesuksen tekemää polkua hangen läpi, kuin tiput emon perässä.
Jeesuksen tarinahan on iha älyttömän hieno ja mun mielestä kaikkien pitäis ammentaa siitä ainakin se rakkaus puoli, mutta mä en nää sitäkään hirveenä hyvänä kehityspolkuna että uskonnollisuus lisääntyy älyttömää tahtia. Uskonnollisuus on aina ollu tän maailman syöpä
Mä lähtisin opastaa ihmisiä enemmän henkiselle polulle, en hengelliselle.
Mutta mä oon vaan mä.
Vierailija kirjoitti:
Vahvat menee omia polkujaan, heikot menee jeesuksen tekemää polkua hangen läpi, kuin tiput emon perässä.
Jep, niin kauan kuin hyvin menee on helppoa mennä omia polkujaan.
Jokainen vuorollaan sieltä omalta polultaan tipahtaa ,kun oma maailma särkyy tavalla tai toisella.
Silloin ne suurimmatkin egot nöyrtyvät ja pyytävät apua Jeesukselta.
Sillä ei ole ketään muuta joka voi oikeasti auttaa, kun on se suurin hätä.Niin suuri suru,että sieluun sattuu.
Pelko saa ihmiset taantumaan keskiajalle. Kyllä se järki vielä voittaa.
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei ole niin vahva, että voisi pelastaa itse itsensä viimeisellä tuomiolla.
Lisäksi vaikka täällä länsimaissa Jeesuksen seuraamisesta saa lähinnä pään aukomista, niin on myös maita joissa se johtaa työpaikan menettämiseen, suvun hylkäämiseen, vankilaan, pahoinpitelyyn tai jopa teloitukseen.
Tiktokkaavia pastoreita? En kestä enää tätä nykyaikaa...
1524-vuotiaat ovatkin melkein Jeesuksen aikalaisia.
Maailmaan ei tarvita enää yhtään kiihkouskovaisia. Tarvitaan järkeä, oikeudenmukaisuutta, rauhallisuutta, kaikkien kunnioittamista.
Vierailija kirjoitti:
Jeesuksen tarinahan on iha älyttömän hieno ja mun mielestä kaikkien pitäis ammentaa siitä ainakin se rakkaus puoli, mutta mä en nää sitäkään hirveenä hyvänä kehityspolkuna että uskonnollisuus lisääntyy älyttömää tahtia. Uskonnollisuus on aina ollu tän maailman syöpä
Mä lähtisin opastaa ihmisiä enemmän henkiselle polulle, en hengelliselle.
Mutta mä oon vaan mä.
Aivan totta, pelkkä ulkokultainen uskonnollisuus tai muu hengellinen harrastaminen ei ketään pelasta, vaan täytyy olla uskossa, siis uudesti syntynyt ylhäältä.
Suosittelisin että kasteelle laitettaisiin K18 ikäraja, pelkkä lapsikaste kun ei ketään pelasta, vaan täyttää vain kirkon jäsenrekisterin ateisteilla ja nimikiristityillä.
Vierailija kirjoitti:
Maailmaan ei tarvita enää yhtään kiihkouskovaisia. Tarvitaan järkeä, oikeudenmukaisuutta, rauhallisuutta, kaikkien kunnioittamista.
Ei niin, mutta uskoa ,toivoa ja rakkautta kyllä tarvitaan. Sitähän nämä nuoretkin ovat kaivanneet.
Nämä saavat aikaan sen tärkeimmän, eli mielenrauhan.
Vierailija kirjoitti:
Mutta onneksi tässä ei ollutkaan kyse kiihkoilusta. Raamatun opit sisältävät äärettömästi järkeä, oikeudenmukaisuutta, rauhallisuutta ja kaikkien kunnioittamista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen vuorollaan sieltä omalta polultaan tipahtaa ,kun oma maailma särkyy tavalla tai toisella.
Sillä ei ole ketään muuta joka voi oikeasti auttaa, kun on se suurin hätä.Niin suuri suru,että sieluun sattuu.
Sanotaanhan, että ateistikin uskoo Jeesukseen kuolemansa hetkellä.
Vierailija kirjoitti:
Taitaa "kiihkouskovaiset" tulla nykyään ns. rauhan uskonnon piiristä. Sellanen havainto itellä.
Vierailija kirjoitti:
Juuri niitä arvoja, joita Jeesus 2000 vuotta sitten toi esille 👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä aina kuulee sanottavan. Itse en lapsen kuoleman aikaan kokenut minkäänlaista vetoa yliluonnolliseen, päinvastoin koin puheet kuoleman "korkeammasta" tarkoituksesta lasta halventavana ja omaa suruani minimoivana ja siksi loukkaavana.
Maailmankaikkeus on kylmä ja välinpitämätön, ei sitä liikuta yhden lapsen elämä tai hänen vanhempansa suru - eikä pitäisikään. Hyvä uutinen on se, että pahinkin tuska loppuu joskus - paitsi jos kristinusko on totta ja helvetti olemassa. Se, käristyykö siellä minä, sinä vai naapurin Matti on täysin yhdentekevää, koska kaiken kärsimyksen arvo on yhtäläinen.
Onneksi kristinusko on hyvin, hyvin todennäköisesti epätotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanotaanhan, että ateistikin uskoo Jeesukseen kuolemansa hetkellä.
Tai niin halutaan uskoa, mutta valitettavasti on paljon väkeä jotka ei edes kuoleman kynnyksellä turvaa Jeesukseen. Veikkaisinpa että suurin osa on sellaisia.
Niin raamatus onkin että SANOVAT RAUHA VAIKKA RAUHAA EI OLE. RAUHAN HÖPÖTTÄJÄT ON ITSE KAUKANA RAUHASTA.
Vierailija kirjoitti:
Päinvastoin. Koulukiusatuista tulee satanisteja.
Aika yllättävää, mutta hieno juttu.