Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Neuvoja miten saada määräaikaisesta työstä kenkää?

Vierailija
16.01.2025 |

Työsopimus on määräaikainen ilman irtisanomisehtoa. Työmarkkinat ovat huonossa jamassa, joten työpaikan vaihto toiseen ei taida nyt onnistua. Työpaikka on aivan hirveä. Miten voisin saada työnantajan antamaan kenkää siten, että välttyisin karenssilta?

Kommentit (69)

Vierailija
61/69 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tässä työpaikassa on niin kauheaa? Paperinpyöritystä etänä itsenäisesti, miksi se on kauheaa?

Vierailija
62/69 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäät nyt sairaslomalle (keksit sopivan syyn) ja saikutat määräaikaisen sopparin loppuun. Ei tule karenssia. Jos yrität sopia työnantajan kanssa jotain niin se voi veetuillakseen ilmoittaa työkkäriin jotta saat karenssin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/69 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kännissä töihin, työsuhde päättyy välittömästi. Lisäksi työnantaja joutuu maksamaan irtisanomisajan palkan koska itse irtisanonut. Kokeiltu, puolen vuoden palkka ilman työvelvoitetta;) Nam.

No miesvaltaisilla aloilla tossa tapauksessa käytettäis työsuhteen purkamista, jolloin ei ole irtisanomisaikaa. Hoitsuille näköjään maksetaan puolivuotta kotiin, kun itse sössii 🙄

Vierailija
64/69 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairauden perusteella ei saa nääs irtisanoa, mutta jos alkaa olemaan enemmän poissa kuin töissä, voi työnantaja katsoa ettei työntekijä pysty tekemään työtä. Sen perusteella voi heittää pihalle.

Vaatii melkeinpä vuoden yhtämittaisen poissaolon, ei ole lakia, mutta ilmeisesti yleinen käytäntö. 

Vierailija
65/69 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka pitkä määräaikaisuus? Koeta nyt jotenkin lusia se, siitä on hyötyä myöhemmin että olet ollut loppuun. Ei tietysti nyt tarvitse hirveästi stressiä ottaa työstä, jos ei ole mitään hävittävää.

Olen todella lopussa. En nuku öisin stressin takia juuri lainkaan. En oikein usko, että tästä on minulle myöhemmin hyötyä.

Mene työterveyshuollon kautta keskustelemaan työpsykologin kanssa. Noin yleensä määräaikaisesta työstä ei kannata stressata, jos et edes usko siitä olevan hyötyä tulevaisuudessa. Sano esihenkilölle, mikäli sinulla on liikaa tekemistä etkä selviä kaikista töistäsi. Minä lusin yhden ma työn ihan minimillä läpi, ei kumminkaan puolin jääty kaipaamaan. Tsemppiä!

Vierailija
66/69 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jäät nyt sairaslomalle (keksit sopivan syyn) ja saikutat määräaikaisen sopparin loppuun. Ei tule karenssia. Jos yrität sopia työnantajan kanssa jotain niin se voi veetuillakseen ilmoittaa työkkäriin jotta saat karenssin. 

Määräaikaisuus pitkä. En tiedä miten saan  työterveydestä yli vuoden ajan sairaslomaa.

Vierailija
67/69 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka pitkä määräaikaisuus? Koeta nyt jotenkin lusia se, siitä on hyötyä myöhemmin että olet ollut loppuun. Ei tietysti nyt tarvitse hirveästi stressiä ottaa työstä, jos ei ole mitään hävittävää.

Olen todella lopussa. En nuku öisin stressin takia juuri lainkaan. En oikein usko, että tästä on minulle myöhemmin hyötyä.

Mene työterveyshuollon kautta keskustelemaan työpsykologin kanssa. Noin yleensä määräaikaisesta työstä ei kannata stressata, jos et edes usko siitä olevan hyötyä tulevaisuudessa. Sano esihenkilölle, mikäli sinulla on liikaa tekemistä etkä selviä kaikista töistäsi. Minä lusin yhden ma työn ihan minimillä läpi, ei kumminkaan puolin jääty kaipaamaan. Tsemppiä!

Kävin jo. Työterveyspsykologi oli puolestani pahoillaan. Olen sanonut pomolle, mutta mikään ei muutu. Olo on koko ajan väsyneempi.

Vierailija
68/69 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutenkin tuo karenssi on vanhentunut tapa saada työntekijöitä. Tämä on ollut toimiva joskus 70-80 luvulla, kun oikeasti oli työvoimapula ja työntekijöistä piti pitää kiinni. Nykyään työnhakijoita on pilvin pimein. 

Vierailija
69/69 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyt psykiatrilla ja pyydät lomaa ahdistuksen takia. Saat heti 2 vko- 2 kk. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän seitsemän