Kuinka hyvä olet englannin kielessä?
Kommentit (29)
Osapuilleen semmoista Zelenskyi-tasoa.
9-10 tasoa mutta enkunopet ei ikinä tajunnu mun todellista tasoa vaan lätkäisivät mulle aina numeroksi 5-6.
Mielenkiintoista on se, että olen kirjoittanut tiedekirjoja ja tieteellisiä artikkeleita englanniksi, ts. osaan kirjoittaa erinomaisesti englanniksi, mutta puheeni kuulostaisi tosi surkealta englanniksi, koska en ole joutunut käyttämään englantia puhuessani juuri lainkaan.
Ysin oppilas olin ja laudaturin ylioppilaskirjoituksissa Anno 1989 kirjoitin. Vuosina 2009-2013 asuin Pohjois-Floridassa Pensacolassa norjalaisen yrityksen palveluksessa. Työelämästä jäin 2017 perittyäni metsätilan jonka tuotoilla olen sitten elänyt. Lentokoneeseen en ole astunut sen jälkeen ja hyvin harvoin US-kavereihin ollut yhteydessä. Huomaan kielitaitoni romahtaneen 7,5 vuodessa, mutta minulla ei ole mitään haluja matkailla paria Lapin reissua enempää enkä edes halua puhua kuin suomea ja ruotsia. Asun nyt 95% ruotsinkielisessä kylässä ja kanssakäyminen naapureiden kanssa on luontevampaa toisella kotimaisella
Osaan tosi hyvin. Ainoa puutteeni on joskus sanavarastossa adjektiivien kanssa: pitää joskus tsekata tarkka käännös, vaikka suurin piirtein tiedänkin mitä tarkoittaa. En ole hirveästi lukenut englanninkielistä kaunokirjallisuutta.
Persoonallinen. I speak personal English, practical. Not tankero, I äännän (en nyt muista sanaa) very well! So I just sound like an idiot. Not a foreigner, but a stupid person.
Pystyisin tulemaan toimeen pelkällä enkun kielellä, jos minut eimerkiksi heivattaisiin jenkkeihin tai Englantiin. Koulussa olin aivan surkea kun ei kiinnostanut opiskella, joten olen itse oppinut harrastusten kautta lukemalla enkun kielisiä lehtiä ja kirjoja kun suomeksi vastaavia ei ilmestynyt sekä kuten lähes kaikki kuunnellut englannin kielellä laulettuaa musaa. Käytännössä enkkua olen jutellut livenä online-frendien kanssa joita on ympäri maailmaa mm. jenkeistä ja Englannista, myös Brasiliasta, Saksasta, Italiasta, Espanjasta, Portugalista, Turkista, Ruotsista, Norjasta ja Islannista. Parannettavaa toki olisi taidoissani ja katsonkin englannin kielisiä Youtube videoita siten, että tekstitys on enkuksi ja pääsen kiinni heti kuulemaani outoon sanaan tekstin kautta ja googlen kääntäjää sitten tarvittaessa avuksi.
Ai wiil not pai this topakkonists, it iis skräätsd! Mai nipls iksploi vit tsoi!