Miehiäkin häiritään seksuaalisesti, mutta siitä ei puhuta.
Yritin eilen kysellä yhdeltä Tinder mätsiltäni että miksi seksuaalinen häirintä naisiin kohdistuen on paha, mutta miehiin ei. Puhuttiin naisten takseista ja kysyin että miten sitten kun on näitäkin että nais asiakas yrittää tarjota maksuksi muuta kuin rahaa. (Ajan itse taksia viikonloppuisin). Se on vain että ei käy ja siinä puheet.
Sitten valitteli että miehet lähettelevät elimensä kuvia ja olen itse herrasmies, en todellakaan lähetä yhdellekään naiselle kuvia elimestäni, en kuvia ilman paitaa, vaikka olisikin mitä esitellä. En ottaisi yhteyttä minkään somen kautta yhteenkään naiseen vaikka maksettaisiin. Mutta tämä nainen itse lähetti kuvan pyytämättäni esim eilen omasta stringibebastaan ja ei ole kauaakaan kun eri nainen lähetti kuvan tisseistään enkä olisi todellakaan halunnut kuvaa sellaisista tisseistä joista toisen voi heittää olkapäälle ja toisella kutitella napaa. Kumpaankaan en sen kummemmin reagoinut. Mutta tämä peppu kuvan lähettäjä kertoi että ajatteli sen piristävän päivääni. Kysymys kuuluu, mitä jos se mieskin ajattelee että piristää naisen päivää? Mistä tässä on kyse jos tasa-arvoisesti ajatellaan? Tämä tietysti poistetaan, koska aiheesta ei erinäisistä syistä saa puhua näinpäin. Mutta miksi vain naiset nostavat aiheesta haloon?
Kommentit (84)
Jos en kokisi seksuaalista häirintää naisilta, en saisi naisilta mitään romanttista huomiota. Parempi näin.
Vierailija kirjoitti:
Kertokaapas miehet nyt sitten kuinka paljon olette kokeneet häirintää. Kuinka pienestä pojasta alkaen ja kuinka usein?
Ihan 18-vuotiaasta asti kun soittoravintolaan pääs. Aina silloin tällöin.
Homot häiritsevät tietysti heteromiehiä, kun Kampin DTM lopetti toimintansa. Kampissa ei enää heteromies voi liikkua turvallisesti, koska homoja pomppii esiin joka puskasta.
2000-luvun alussa eräs keski-ikäinen tarjoilija nainen puristeli nuorten miesten takapuolia yhdessä juottolassa jossa olin töissä ovimiehenä, M47.
Siksi koska me oikeat hetero miehet ei oikeasti välitetä jos nainen ahdistelee. Ainoastaan sillon kun nainen ei ole millään tavalla miellyttävä tai on jo oma nainen. En laske sitä edes ahdisteluksi.
Aivan ja miehille on ihan varmasti kaiken maailman ojankaivajat, raksamiehet yms. vihellellyt ja huudellut perään 12 vuotiaasta lähtien? Tai tullut vilautteleman muniaan uimarannalla (olimme 14 v tuolloin), tai vastaantuleva ukko kehunut t-paidan rinnuksissa olevaa "kivaa" kuvaa. Jne.
Ja kaikki tämä jo 70-80 luvulla, jolloin ei ollut m muja yhtään ainoaa, ihan suomalaisia miehiä kaikki.
Minua voi naiset häiritä ihan vapaasti...en laita yhtään hanttiin..voidaan sitten nussiakin..
Häirittisipä edes joskus joku nainen. Mua sais ihan vapaasti puristella tai edes vilautella mulle.
Voit varmaan miehenä pohtia miksi miehet eivät nosta meteliä asiasta. Jos joku nainen tai mies sanoo, että ei ole sopivaa tyrkyttää väkisin persettä niin sadat miehet ovat limaisena röhkimässä, että mulle persekuvat kelpais röh röh.
Vierailija kirjoitti:
Siksi koska me oikeat hetero miehet ei oikeasti välitetä jos nainen ahdistelee. Ainoastaan sillon kun nainen ei ole millään tavalla miellyttävä tai on jo oma nainen. En laske sitä edes ahdisteluksi.
Kyllähän siitä oksettava olo tulee, kun ruma nainen lähentelee. Se että sitä ei juridisesti tulkita seksuaaliseksi häirinnäksi, ei muuta asianlaitaa psykologisesti.
Vierailija kirjoitti:
Voit varmaan miehenä pohtia miksi miehet eivät nosta meteliä asiasta. Jos joku nainen tai mies sanoo, että ei ole sopivaa tyrkyttää väkisin persettä niin sadat miehet ovat limaisena röhkimässä, että mulle persekuvat kelpais röh röh.
Ja ku ne on monesti ollu hampaattomia vanhoja lihavia puliakkoja
Tataa aptä ärsyttää kun sitä ei naiset "ahdistele" ikinä xD
Vierailija kirjoitti:
Kertokaapas miehet nyt sitten kuinka paljon olette kokeneet häirintää. Kuinka pienestä pojasta alkaen ja kuinka usein?
En osaa sanoa. Enkä väitä että olisi yhtä paljon kuin naisiin kohdistuu, mutta varmasti satoja kertoja jos tarkkoja ollaan. Kymmeniä työssäni, mutta ei ole ollenkaan harvinaista juurikin nämä kuvat. Mutta miksi siitä ei puhuta? Ap
Vierailija kirjoitti:
Olet onnekas kun olet noin tietämätön. Se häirintä tulee todennäköisesti joltain sukulaiseltasi tai opettajalta.
Ap, mitä työtä teet jos siellä noin paljon häiritään?
Ammatinvaihtoa pohtivan kaverin puolesta kyselen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En osaa sanoa. Enkä väitä että olisi yhtä paljon kuin naisiin kohdistuu, mutta varmasti satoja kertoja jos tarkkoja ollaan. Kymmeniä työssäni, mutta ei ole ollenkaan harvinaista juurikin nämä kuvat. Mutta miksi siitä ei puhuta? Ap
Varmaan koska toksinen maskuliinisuus. Eli jos yrität puhua, niin muut miehet tulee nauramaan, että ootko homo kun et tykkää, että naiset lähettää tissikuvia, ja minua kyllä saa naiset tulla lähentelemään jne. ääliöinti. Näin olen ainakin itse havainnoinut.
Kyllä miehiä häiritään myös. Noista ap:n kuvista voi tehdä rikosilmoituksen ja mielestäni kannattaakin. Olen pahoillani, että olet joutunut kokemaan häirintää.
Taksin keskustelut voinee ymmärtääkseni ottaa ääninauhalle ihan laillisesti niin joutuvat nuokin häiritsijät nalkkiin. Ehkä kaikkiin takseihin voisi saada tallentavan ääninauhoituksen vakiona. Olisi minustakin turvallisemman tuntuista.
T. Nainen, joka ei taksilain uudistuksen jälkeen enää käytä kuin Taksi Helsinkiä
Vierailija kirjoitti:
https://www.riku.fi/poikien-ja-miesten-kokema-seksuaalinen-vakivalta-2/
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/ahdistelua-tanssilattialla-sopimatt…
Vierailija kirjoitti:
Aivan ja miehille on ihan varmasti kaiken maailman ojankaivajat, raksamiehet yms. vihellellyt ja huudellut perään 12 vuotiaasta lähtien? Tai tullut vilautteleman muniaan uimarannalla (olimme 14 v tuolloin), tai vastaantuleva ukko kehunut t-paidan rinnuksissa olevaa "kivaa" kuvaa. Jne.
Ja kaikki tämä jo 70-80 luvulla, jolloin ei ollut m muja yhtään ainoaa, ihan suomalaisia miehiä kaikki.
Olet siis mies?