Olisi sairaanhoitajan paikka auki omalla työpaikalla, mutta kun en ole vielä valmistunut...
On siis viimeinen harkka menossa ja opinnäytetyö pian valmis. Valmistun ehkä maaliskuussa.
Tuo paikka vain on haussa 12.2 saakka eikä mulla siis ole vielä sairaanhoitajan papereita tuohon mennessä. Mietin silti, että laitanko hakemuksen menemään. Toki työpaikan tuntien niin ottavat jonkun uuden sinne töihin jos joku vain hakee ja mut halutaan pitää sh:n sijaisena niin saadaan lisää väkeä taloon.
Kannattaako mun edes hakea tuota paikkaa?
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Nuori ihminen.... mene Lappiin lähihoitajaksi, tienaat hyvin, reilusti yli 4000e/kk
Nuori? Mä olen yli 40v ja mun elämä on täällä missä asun. En todellakaan lähde yksin Lappiin elämään.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta kai haet. Ilmoitat hakemuksessa, koska aiot valmistua (ja huolehdit myös siitä, että valmistut silloin). Onko kyseisessä työpaikassa usein paikkoja auki?
Ei ole paikkoja usein auki ja siksi harmittaakin jos en saisi tuota paikkaa. Mulle on luvattu sijaisuus kyllä, mutta eihän se loputtomasti kestä. Mulla on tuolla vakituinen lähihoitajan paikka, mutta en mä haluaisi siihen työhön palata kun kerran sairaanhoitajan koulutus on. Enkä haluaisin mennä muualle töihin, mutta pakkohan se on muualle lähteä jos ei sh:n työt tuolla jatkuisi. Siinä vain sitten menee lomat jos vaihtaa työnantajaa.
Sanot itsesi sitten irti lähihoitajan työstä. Koska palkassa se ei varmasti näy kun valmistut mutta varmasti odotetaan että teet sairaanhoitajan hommat. Kuiten jos saat töitä jostain muualta,on siellä koeaika ja sillä välin jos tulee haku nykyiseen paikkaan niin haet. Ja varmasti olet hakulistalla vahvassa suosiossa,koska tunnet jo paikan eikä tarvii opastaa. Keikkaillakkin voi sillä aikaa kun saat sen haluamasi vakipaikan.
Laita hakemus, eihän siinä mitään menetä. Jos lakisäädökset ei tule esteeksi, valitsevat mielellään tutun ihmisen.
Sanot itsesi sitten irti lähihoitajan työstä. Koska palkassa se ei varmasti näy kun valmistut mutta varmasti odotetaan että teet sairaanhoitajan hommat. Kuiten jos saat töitä jostain muualta,on siellä koeaika ja sillä välin jos tulee haku nykyiseen paikkaan niin haet. Ja varmasti olet hakulistalla vahvassa suosiossa,koska tunnet jo paikan eikä tarvii opastaa. Keikkaillakkin voi sillä aikaa kun saat sen haluamasi vakipaikan.
Ei taas lainaukset toimi.
No tietenkin mä irtisanoisin itseni jos saisin muualta sairaanhoitajan töitä. Mutta en mä itseäni irtisanoisi jos en saisi siihen hätään muualta sh:n töitä. En myöskään suostuisi tekemään muuta kuin lähihoitajan työtä jos ei omalla työpaikalla olisi mulle sh:n paikkaa.
Mulla on tiedossa sh:n sijaisuus jo ennen valmistumista ja se sijaisuus kestää tällä tietoa useamman kuukauden. En siis ole valmistumisen jälkeen menossa tekemään töitä lähihoitajan nimikkeellä ja palkalla vaan teen töitä sairaanhoitajana sairaanhoitajan palkalla. Eikä tuonne omalle työpaikalle turhan usein tule sh:n paikkaa auki koska siellä ei ole montaa sh:ta.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta kai haet. Ilmoitat hakemuksessa, koska aiot valmistua (ja huolehdit myös siitä, että valmistut silloin). Onko kyseisessä työpaikassa usein paikkoja auki?
Ei ole paikkoja usein auki ja siksi harmittaakin jos en saisi tuota paikkaa. Mulle on luvattu sijaisuus kyllä, mutta eihän se loputtomasti kestä. Mulla on tuolla vakituinen lähihoitajan paikka, mutta en mä haluaisi siihen työhön palata kun kerran sairaanhoitajan koulutus on. Enkä haluaisin mennä muualle töihin, mutta pakkohan se on muualle lähteä jos ei sh:n työt tuolla jatkuisi. Siinä vain sitten menee lomat jos vaihtaa työnantajaa.
Mihin ne lomat menee? Kaikki muut saa lähtiessään pitämättömät lomapäivät rahana, sun lomat sitten vaan lähtee jonnekin?
Voi hyvää
päivää. Joo saa rahana, mutta seuraavassa paikassa ei sitten olekaan alkuun lomaa. Nykyisellä työnantajalla mulla on täydet lomat kertynyt. Ei oikein houkuta lähteä taas nollasta.
ap
Säästät lomakorvaukset ja pidät palkatonta. Niin muutkin tekevät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin ne lomat menee? Kaikki muut saa lähtiessään pitämättömät lomapäivät rahana, sun lomat sitten vaan lähtee
Sotelalla ei kyllä ainakaan kesäaikaan saa kuukauden palkatonta. Oletetaan, että uusi työntekijä on töissä. Lisäksi jos pidän kuukauden palkatonta niin et saa siltä kuukaudelta lomapäiviä. Monella lisäksi ihan rahareikiä mihin ne rahat menee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin ne lomat menee? Kaikki muut saa lähtiessään pitämättömät lomapäivät rahana, sun lomat sitten vaan lähtee jonnekin?
Voi hyvää päiv
Jos sulla on vastaus valmiina kaikkeen, miksi hyvä ihminen sitten kyselet asiaa tällaisella palstalla?
Et voi tulla valituksi, koska et täytä hakuehtoja. Joku valmistunut hakija voisi valittaa päätöksestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin ne lomat menee? Kaikki muut saa lähtiessään pitämättömät lomapäivät rahana, sun lomat sitten vaan lähtee
Itse olit se idiootti joka ei tajunnut mitä ap tarkoitti lomapäivien menettämisellä. Sulle vastasi joku muukin samasta asiasta, mutta vain ap:lle aloit aukomaan päätäsi.
Otetaan sellainen vaihtoehto, että saisitkin paikan, ahaa, enpä sitten teekkään opiinäytetyötä, et valmistu. Olisivat siinä tapauksessa palkanneet valehoitajan.
Vierailija kirjoitti:
Otetaan sellainen vaihtoehto, että saisitkin paikan, ahaa, enpä sitten teekkään opiinäytetyötä, et valmistu. Olisivat siinä tapauksessa palkanneet valehoitajan.
Huoh. En kai mä nyt opiskeluita hukkaan heitä ja jätä tekemättä opinnäytetyötä!! Mulla on palanut rahaa ja aikaa näihin opintoihin ja olen täysin burnoutin partaalla ja sä kuvittelet, että en halua suorittaa tutkintoa loppuun?! Anteeksi nyt vain, mutta oletko vähän yksinkertainen??
Ap
Ilman muuta aloittajan kannattaa hakea tuota paikkaa joka on harjoittelupaikassa avoinna.
Vierailija kirjoitti:
Ilman muuta aloittajan kannattaa hakea tuota paikkaa joka on harjoittelupaikassa avoinna.
Ei harjoittelupaikassa vaan omalla työpaikalla.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huoh. En kai mä nyt opiskeluita hukkaan heitä ja jätä tekemättä opinnäytetyötä!! Mulla on palanut rahaa ja aikaa näihin opintoihin ja olen täysin burnoutin partaalla ja sä kuvittelet, että en halua suorittaa tutkintoa loppuun?! Anteeksi nyt vain, mutta oletko vähän yksinkertainen??
Ap
No sinä ainakin olet ilkeä.
Ei työnantaja voi ottaa sellaista riskiä, että palkkaa epäpätevän henkilön. Olet kelpo vasta kun paperit kourassa.
Sä itse aloit kuvitella, että ap ei tee opinnäytetyötä loppuun. Itse olet ilkimys.
Ap voi hakea paikkaa ja jos muita sopivia hakijoita ei ole, niin joko paikkaan valitaan ap tai laitetaan uudestaan hakuun. Jos ap tulisi valituksi, niin hän olisi ensin sijaisena ja ehdollisesti ja kun saa tutkinnon loppuun, niin vakipaikka on hänen. Ihan normaalia toimintaa sotealalla.
Vierailija kirjoitti:
Et voi tulla valituksi, koska et täytä hakuehtoja. Joku valmistunut hakija voisi valittaa päätöksestä.
Valinta voidaan tehdä myöhemmin, kun ap on valmistunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ei työnantaja voi ottaa sellaista riskiä, että palkkaa epäpätevän henkilön. Olet kelpo vasta kun paperit kourassa.
Sä itse aloit kuvitella, että ap ei tee opinnäytetyötä loppuun. Itse olet ilkimys.
Ap voi hakea paikkaa ja jo
En kuvitellut mitään, kettoin yleisesti, miksi epäpätevä ei voi saada vakituista paikkaa.
Tietenkin kannattaa hakea, osoitat sillä hakemuksella työnantajalle myös kiinnostusta kyseistä organisaatiota ja työtehtävää kohtaan. Aloituspäivästä pystyy yleensä aina sopimaan. Työnantaja voi myös viirata päätöksen tekemistä siihen asti kun olet saanut todistuksen, jos olet muuten kaikista hakijoista sopivin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Sä itse aloit kuvitella, että ap ei tee opinnäytetyötä loppuun. Its
Aika omituista silti tulla tällaiseen ketjuun lässyttämään, että mitä jos ap valmistukaan. Minkälainen ihminen ensimmäisenä ajattelee tuollaista? Onko sulla kaikkeen noin negatiivinen asenne? Ei ap kyllä mun mielestä sellaiselta vaikuta, että hän jättäisi loppumetreillä opinnot kesken.
Nuori ihminen.... mene Lappiin lähihoitajaksi, tienaat hyvin, reilusti yli 4000e/kk